Herconnecties Wifi

• 27 maart 2012
  • 15 reacties
  • 6121 keer bekeken

Badge
Ik heb telkens herconnecties van mijn Wifi. Het betreft hier een Zyxell 2601. In het begin dacht ik dat het alleen met Linux was, maar nu doet ie het ook al onder windows. Erg irritant, zo'n connectie, welke maar een paar seconden duurt! Als ik de modem reset, dan gaat het een minuut of 15 goed en dan weer hetzelfde liedje. Voorheen altijd gewerkt, heb alle drivers up-to-date via de fabrikant/Linux distributer. IPV6 staat uit.
Zelf denk ik dat de elektronica in de modem aan het afsterven is, maar sta open voor suggesties....

15 reacties

Badge
Inmiddels heb ik mijn oude Zyxel 2602HW-D1A erachter gezet en nu werkt alles naar behoren, zowel Linux als Windows
Ik denk dat je dan mag concluderen, dat een gedeelte van de Modem defect is.. Kan Telfort Webcare mij geen nieuwe sturen?
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb u een vervangend modem verstuurd, ik hoor het graag van u of het probleem daarmee opgelost is. Het modem zal met 2 á 3 werkdagen bij u binnenkomen.

Henk
Badge
De Modem is net binnen. Ik ga het vanavond proberen....
Badge
@ Henk,

Helaas werkt het met deze ook niet goed. Weliswaar is er 1 probleem opgelost, daarvoor in de plaats komt er een nieuwe, namelijk wel connectie, geen internet. Ik heb ontdekt, dat als ik geen encrypty (AES) gebruik, ik dan wel internet heb met zowel de windows- als linux machines. Gebruik ik AES, dan valt internet weg. Het lijkt erop, dat de Zyxel P-2601HN-F1 op de een of andere manier niet goed overweg kan met een combinatie van Linux, windows en AES. Ik zet de P-2602HW-D1A er weer achter en wacht op jouw volgende actie. Mijn oude 2601 gaat vandaag op de post.
Reputatie 4
Badge +3
@biomus,

Er is een ZyXEL P-2812HNU-F1 verstuurd. Het nieuwe modem ontvangt u binnen 2 á 3 dagen. :)

Henk
Badge
@biomus,

Er is een ZyXEL P-2812HNU-F1 verstuurd. Het nieuwe modem ontvangt u binnen 2 á 3 dagen. :)

Henk

Jammer dat de vorige niet lukte. Anyway, ik wacht af.....
Badge
De MoDem is vadaag binnen gekomen. Mooi snel! Het probleem lijkt opgelost. Een klein minpuntje bij dit MoDem is dat hij lager connect. Voorheen met zowel de P-2601 als P-2602 hadden minimaal 13Mb en 1 Mb. Nu kom ik niet verder 12MB en 900 Kb. Misschien dat er nog wat ge-fine tuned kan worden in de MoDem?
Reputatie 8
Badge +16
Het kan zijn dat je moet wachten op een nieuwe firmware... deze wordt er 's-nachts opgezet door Telfort.
De oorspronkelijke firmware werkt niet optimaal voor ADSL.
Badge +1
Ja en na een paar keer modem wisselen denkt de DLM dat er veel verbrekingen zijn en zal zich in de komende weken zelf herstellen
Badge
Ik zal het ding eens een nacht aan laten staan. Normaal zet ik het uit, vanwege onnodige elekrosmog (of het nu wel of niet waar is). Ik sta hier toch al meer aan bloot, dan gemiddeld.

Is er overigens een berekening (bij benadering) wat je minimaal kunt halen, naar gelang de afstand tot de centrale?
Badge
Beste Henk,

Het probleem is nog steeds niet opgelost, maar heb wel wat kunnen ontdekken waar de software jongens wat mee kunnen. Als ik eerst de modem aanzet en vervolgens een Windows machine op Wifi, dan wil de Ubuntu machine niet langdurig connecten me de modem. Start ik eerst op met Ubuntu, dan is er niets aan de hand.

Er wordt gewerkt met Ubuntu 12.04, Linuxmint 12, Windows 7 Ultimate en Windows XP Pro.

Dit probleem kan ik dus oproepen!

Wel vreemd is dat de oude P2602 het niet heeft...
Reputatie 4
Badge +3
@biomus,

Ik heb u een privé bericht verstuurd. :)

Henk
Badge
Helaas reageert Henk niet meer en de beloftes die gedaan zijn, worden ook niet nagekomen. Je mag het bij Telfort zel gaan uitzoeken. Zij bestellen inferieure modems (Zyxel P2601HN-F1 / P2812-HNU-F1)  en wij als consument mogen het oplossen. Met de P2602HW-D1A nooit problemen gehad, en nu nog niet!  Nee, Telfort is erg achteruit gegaan.... Het probleem zit 'm gewoon in de modems, welke niet goed kan omgaan met WPA2-AES en tegelijk werken met Linux en Windhoos. Geen Problemen bij de P-2602 en dezelfde configuratie! Daarnaast zijn er problemen bij gekomen als instabiele en wegvallende internet.
Badge
Helaas is er geen oplossing van Telfort gekomen. Aangezien ik technisch aangelegd ben, ben ik zelf maar gaan expirimenteren geslagen. Ik ben erachter gekomen, dat er een probleem zit in het Wifi systeem. Tussen de 2 minuten en een paar uur treed steeds hetzelfde probleem op. Na de modem aan te hebben gezet, werkt Wifi zoal het moet. Na een bepaalde tijd (kan dus niet aangeven hoeveel; misschien wel gerelateerd aan de hoeveelheid data) blijft de WiFi verbinding bestaan, echter er is geen internet EN ik kan het modem niet meer benaderen met WiFi, wel met LAN. Na de modem weer uit en gelijk weer aan te zetten, blijft WiFi de hele tijd werken inclusief internet. Voor mij duidelijk, dat er iets niet in de haak is met dit modem. Waarschijnlijk op software-level...

Reageer