beantwoord

happerend wifi signaal

  • 20 maart 2016
  • 9 reacties
  • 293 keer bekeken

Net een nieuwe modem ontvangen: Arcadyan Experia box v8 en nu valt vooral 's avonds het WiFi signaal regelmatig weg. Een programma gedownload om het signaal te bekijken. Soms is er geen signaal voor 30 a 60 seconden. Een nieuwe tab in de brouwers werkt alleen al je het stopt en vernieuwd. Dit probleem is op alle apparaten zowel mobiel als op de laptops. Maakt niet uit Windows of Imac laptop.
icon

Beste antwoord door Stephen 31 maart 2016, 16:44

Beste rush, aangezien een reactie is uitgebleven dan ga ik ervan uit dat je geen problemen ervaart met je WiFi-verbinding. Bij deze plaats ik een slotje op dit topic.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 1
gebruik is inSSIDer en kijk naar de ruis van je verbinding... Mischien heb je het zelfde probleem als waar ik last van heb? Maak is een screenshot van de 2.4 GHz kanalen?
Reputatie 8
Badge +17
Doorloop onderstaande link eens

https://forum.telfort.nl/wifi-269/druk-jouw-wifi-omgeving-44762
Beste heren,
Reeds een WiFi analyzer gedownload en ik zie het signaal gewoon naar nul gaan en na tig seconden weer naar maximum.
Kan het door de ecostand zijn?
gebruik is inSSIDer en kijk naar de ruis van je verbinding... Mischien heb je het zelfde probleem als waar ik last van heb? Maak is een screenshot van de 2.4 GHz kanalen?
Charlie&Lola is mijn WiFi.
Op de schermafbeelding is te zien dat het signaal zo nu en dan naar nul gaat.
Reputatie 8
Nu ken ik dat KisMac niet, maar zie dus al wel meteen 25 WiFi netwerken bij je in de omgeving.
Moet je heel goed je kanaal kiezen om er nog iets aan WiFi signaal uit te halen.
Reset je modem eens voordat je naar een ander kanaal gaat. (Met paperclip in test-gaatje achterop).

Verder, zie ook volgende reactie:
https://forum.telfort.nl/wifi-269/verval-6mb-meer-vergelijking-lan-55773/index1.html#post487257

1. Fabriek-reset modem/router: (procedure geldt voor Experia Box V8 )
- Kijk achterop de modem/router waar een reset-gaatje zit.
- Steek met omgebogen paperclip in het reset-gaatje en houdt die circa 15 sec. ingedrukt.
- Reset loslaten als poortlampje van aangesloten UTP-kabel knippert / van functie verandert
- Als het goed is gaat daarna aan de voorkant van het modem eerst een groen powerlampje branden.
- Mocht het rood gaan branden, stroom er even af en weer inschakelen.
Erna wordt het powerlampje wel groen. Met 1-2 minuten branden ook de andere lampjes als alle functies goed werken.
(Bij inloggen in de modem/router, is het wachtwoord gereset naar 1234, maak nieuw wachtwoord aan).
Nu ken ik dat KisMac niet, maar zie dus al wel meteen 25 WiFi netwerken bij je in de omgeving.
Moet je heel goed je kanaal kiezen om er nog iets aan WiFi signaal uit te halen.
Reset je modem eens voordat je naar een ander kanaal gaat. (Met paperclip in test-gaatje achterop).

Verder, zie ook volgende reactie:
https://forum.telfort.nl/wifi-269/verval-6mb-meer-vergelijking-lan-55773/index1.html#post487257

1. Fabriek-reset modem/router: (procedure geldt voor Experia Box V8 )
- Kijk achterop de modem/router waar een reset-gaatje zit.
- Steek met omgebogen paperclip in het reset-gaatje en houdt die circa 15 sec. ingedrukt.
- Reset loslaten als poortlampje van aangesloten UTP-kabel knippert / van functie verandert
- Als het goed is gaat daarna aan de voorkant van het modem eerst een groen powerlampje branden.
- Mocht het rood gaan branden, stroom er even af en weer inschakelen.
Erna wordt het powerlampje wel groen. Met 1-2 minuten branden ook de andere lampjes als alle functies goed werken.
(Bij inloggen in de modem/router, is het wachtwoord gereset naar 1234, maak nieuw wachtwoord aan).


Als ik een ander kanaal neem, wat moet in nemen. Men zegt 1,6 of 11. dus geen 3? terwijl niemand iets tussen 1 en 6 heeft.
Reputatie 8
Voor een SmartPhone de app "WiFi Analyser" downloaden, en met dat appje de kanaalverdeling bekijken.
Met de app Ookla speedtest kun je vervolgens metingen doen / testen uitvoeren.
Experimenteren welke de beste doorvoer geeft kan geen kwaad.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=nl
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.zwanoo.android.speedtest&hl=nl
Reputatie 8
Badge +7
Beste rush, aangezien een reactie is uitgebleven dan ga ik ervan uit dat je geen problemen ervaart met je WiFi-verbinding. Bij deze plaats ik een slotje op dit topic.