beantwoord

Guest WiFi verdwenen

• 27 juli 2019
  • 11 reacties
  • 232 keer bekeken

Reputatie 1
Ik weet niet wanneer het precies gebeurd is, maar op de een of andere manier is het guest account verdwenen. Het merkwaardige is dat bij Guest WiFi On/Off "on" aangevinkt is, maar dat de desbetreffende pagina 'greyed out' is. Je kunt de settings bij Guest WiFi dus ook niet veranderen.

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe ik de guest toegang weer in de lucht kan krijgen?
icon

Beste antwoord door JanD 30 juli 2019, 12:34

Hallo @HoogendoornJH , de gebruikersnaam is 'admin'
Bij Telfort is het wel mogelijk de wifi op de modem aan te laten, geen garantie:
haal in de wifi experia bij fastroaming het vinkje weg evenals bij de 802.11k en 802.11r vinkje weg, dan opslaan.
Zet binnen de V10 de wifi en de gast wifi aan, sla op en herstart de modem, gerede kans dat de wifi aan blijft op de modem, anders nog een paar keer proberen tot de modem wel op pakt.
Het effect gaat weer verloren bij een (automatische) reset van de modem, dan weer opnieuw aanzetten.
Zo werkt het bij mij ook.
Succes.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Heb je de modem al eens gereset..?
Reputatie 1
Dat heb ik, maar dat lost het probleem niet op.
Reputatie 5
Badge +8
Hi Hoogendoorn, welkom hier.

Dat heb ik, maar dat lost het probleem niet op.

Hoe heb je dit gedaan? Heb je een Experiabox (welke trouwens)? Dan zit er aan de achterkant een kleine resetknop, druk deze in met een tandenstoker tot de lampjes uit gaan. Lukt het daarna wel?

Ik hoor graag van je.
Reputatie 1
Ik heb de Experia Box V10 en deze is inmiddels gereset.

Ik moet er misschien nog wel bijvertellen dat er twee Experia WiFi extenders op de Box zijn aangesloten. Na het resetten zijn de settings van de Guest WiFi weer toegankelijk geworden. De settings van de Experia WiFi extenders zijn niet aangepast, maar werken nog wel. In feite is er een tweede WiFi toegang bijgekomen (die van de Box, en dus een derde, de Guest WiFi).

Klopt dit zo?
Dat verklaart waarom de guest wifi op de V10 niet aan te vinken was, bij aansluiten van de experia wifi word de wifi op de V10 uitgeschakeld.
Reputatie 1
". . . bij aansluiten van de experia wifi wordt de wifi op de V10 uitgeschakeld".

Ja, dat is ook wat, dat is zo'n beetje het kind met het badwater weggooien. Ik wil het guest account gebruiken voor enkele apparaatjes die met internet communiceren en voor bezoekers; dat zou dan betekenen dat je moet inleveren op veiligheid als je Experia WiFi gaat gebruiken. Hoe verzin je het om een dergelijke constructie te verkopen?

Het merkwaardige is overigens dat die Experia WiFi extenders nog wel lijken te werken, ondanks dat ook de WiFi van de Experia Box werkt. Ik heb nu drie SSID's, die van de Box, de (gezamenlijke) WiFi extenders en het guest account. Of zouden die WiFi extenders nooit gewerkt hebben, ook niet toen de WiFi op de box uitgeschakeld was? Ik vond en vind de signaalsterkte in de achterkamer en op het terras nog steeds zwak, terwijl er in de achterkamer wel een WiFi extender staat.

Ik vind de opzet met die WiFi extenders eigenlijk maar duistere materie.

Ondertussen zit ik met een andere vraag. Ik kan niet inloggen op de WiFi extenders. Het Web Password staat, zoals omschreven in de handleiding, inderdaad op de onderkant van het voetje, maar als ik dat invul, verschijnt de mededeling "Ongeldig wachtwoord. Bevestig uw wachtwoord en probeer het opnieuw" (zie onderstaand plaatje). Moet je trouwens geen gebruikersnaam invullen? En zo ja, wat dan?
Kortom, hoe krijg ik toegang tot de instellingen pagina van een WiFi extender?

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @HoogendoornJH , de gebruikersnaam is 'admin'
Bij Telfort is het wel mogelijk de wifi op de modem aan te laten, geen garantie:
haal in de wifi experia bij fastroaming het vinkje weg evenals bij de 802.11k en 802.11r vinkje weg, dan opslaan.
Zet binnen de V10 de wifi en de gast wifi aan, sla op en herstart de modem, gerede kans dat de wifi aan blijft op de modem, anders nog een paar keer proberen tot de modem wel op pakt.
Het effect gaat weer verloren bij een (automatische) reset van de modem, dan weer opnieuw aanzetten.
Zo werkt het bij mij ook.
Succes.
Reputatie 1
'admin', tja, ik had het zelf kunnen verzinnen. Bedankt voor de tips!

De vinkjes bij 802.11k en 802.11r waren al weg, ik kon echter geen optie fastroaming vinden. Waar zou dat moeten staan?
Reputatie 8
Badge +7
'admin', tja, ik had het zelf kunnen verzinnen. Bedankt voor de tips!

De vinkjes bij 802.11k en 802.11r waren al weg, ik kon echter geen optie fastroaming vinden. Waar zou dat moeten staan?

Hallo @HoogendoornJH , ik bedoel 'bandsteering', staat er vlak boven.
Reputatie 1
OK, het vinkje bij 'bandsteering' stond nog aan, heb ik weggehaald. De zaak draait nu al enkele dagen en lijkt stabiel.

Bedankt voor de tips.
Reputatie 8
Badge +7
OK, het vinkje bij 'bandsteering' stond nog aan, heb ik weggehaald. De zaak draait nu al enkele dagen en lijkt stabiel.

Bedankt voor de tips.

Graag gedaan.

Reageer