GTA Online bij Telfort - configuratie voor PS3 en Xbox 360

• 24 oktober 2013
  • 4 reacties
  • 10964 keer bekeken

Badge +2

We zien de laatste tijd veel vragen over GTA Online in combinatie met Telfort. Het is zeker mogelijk om GTA Online te spelen via een Telfort verbinding, hieronder leggen we uit hoe je alles juist configureert.

In het kort komt het erop neer dat UPnP in het modem ingeschakeld moet zijn, Google DNS handmatig ingesteld moet worden in de spelcomputer en poorten niet handmatig geopend te hoeven worden in het modem. GTA Online is bij Telfort werkend getest met ZyXEL 2601, 2812 en de Experiabox V8. (Arcadyan)

Stap 1: Handmatig Google DNS instellen in spelcomputer
PlayStation 3
  1. Ga in het hoofdmenu van de PlayStation (XMB) naar Instellingen
  2. Kies Netwerk instellingen
  3. Kies Internet verbinding instellingen
  4. Maak keuze tussen bedraad of draadloos (bedraad aansluiten heeft altijd de voorkeur)
  5. Kies handmatig instellen
  6. Kies bij IP adres instelling voor automatisch
  7. Kies bij DNS server voor handmatig
  8. Stel als Primaire server het adres 8.8.8.8 in en bij Secundair 8.8.4.4 en ga vervolgens naar rechts naar het volgende scherm
  9. Kies bij snelheid en duplex voor automatisch detecteren (indien bedraad aangesloten)
  10. Kies bij MTU voor Automatisch
  11. Kies bij Proxy Server voor Niet gebruikern
  12. Kies bij UPnP voor inschakelen

Xbox 360
  1. Ga naar Instellingen
  2. Kies Systeem
  3. Kies Netwerk Instellingen
  4. Kies configureer netwerk
  5. Selecteer de DNS instellingen en druk A
  6. Selecteer handmatig
  7. Selecteer Primaire DNS server en voer als adres 8.8.8.8 in
  8. Selecteer Secundaire DNS server en voer als adres 8.8.4.4 in

Stap 2: UPnP inschakelen in modem
Voor ZyXEL 2601 en 2812
  1. Log in op je modem door in een browser naar http://192.168.1.254 te gaan. De standaard gebruikersnaam is ‘admin’ en wachtwoord is ‘1234’, na het inloggen kun je direct het wachtwoord wijzigen naar een wachtwoord van jouw keuze. Vanaf nu gebruik je dit wachtwoord om in te loggen op het modem. Let op! Indien je het modem reset naar de fabrieksinstellingen is het standaard wachtwoord ‘1234’ weer actief.
  2. Ga naar Network Setting en kies Home Networking
  3. Ga naar tabblad UPnP, selecteer 'Enable' en druk op 'Apply'

http://i39.tinypic.com/r2w311.jpg

Experiabox V8 (Arcadyan VGV7519)
  1. Open de webinterface van je modem door in een browser naar http://router.home te gaan. Standaard gebruikersnaam is ‘admin’ en wachtwoord is ‘1234’, na het inloggen kun je direct het wachtwoord wijzigen naar een wachtwoord van jouw keuze.
  2. Ga rechtsboven naar 'EXTRAS'
  3. Kies in linker menu voor UPnP
  4. Plaats een vinkje bij 'Enable UPnP IGD Device' en klik op 'Apply'

http://i43.tinypic.com/22bas1.jpg

Nadat deze instellingen gedaan zijn hoort GTA Online te werken!

Wil je in plaats van automatisch poorten openen via UPnP toch liever een statische configuratie? De poorten die nodig zijn voor online gamen zijn:
PlayStation 3
  • TCP poorten: 80, 443, 465, 983, 5223, en 10070 t/m 10080
  • UDP poorten: 3478, 3479, 3658 en 10070

Xbox 360
  • Poort 88 (UDP)
  • Poort 3074 (UDP & TCP)
  • Poort 53 (UDP & TCP)
  • Poort 80 (TCP)

4 reacties

Hallo

Dank u wel voor de uitleg maar helaas doet GTA online het nog niet echt bij mij ik kan wel online komen maar ik ben dan alleen in de map dus ik zie niemand behalve mezelf die online is. Ik heb meerdere keren gehoord dat ik de NAT type moet wijzigen en heb dit dus geprobeerd maar helaas is het niet gelukt. Wat ik heb gedaan is op internet gezocht en heb geconstateerd dat ik de NAT type niet kan wijzigen omdat Telfort routers dit niet ondersteunen. Ik vindt dit knap vervelend en ik weet niet wat ik nu moet doen kan ik een nieuw router krijgen die dit wel ondersteunen of moet ik overstappen?

Alvast bedankt :o
Reputatie 1
Hugo,

Zowel UPnP als een statische configuratie (port forwarding etc) biedt geen uitkomst wat betreft de connectie met Xbox Live. Ik krijg altijd de waarschuwing dat mijn NAT op Moderate staat (terwijl dit toch Open zou moeten zijn met alle poorten geforward, dan wel met behulp van UPnP).
Er zijn meer Telfort gebruikers op het forum die problemen hebben met de Experia V8 i.c.m. met Xbox Live. Zie bijvoorbeeld ook: https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/xbox-nat-open-experia-box-v8-34697/
De hier genoemde oplossing werkt ook niet voor iedereen. In mijn geval ging de NAT van Strict naar Moderate, maar dat is nog steeds niet goed.
Is er nog iets anders wat op de Experia modem gedaan zou kunnen worden?

//Ripp
Je kan ook nog DMZ op enabled zetten en koppelen aan de static DHCP van je PS3/XBOX.
Hallo Hugo,
Ik worstel al een jaar om GTA voor de PC werkend te krijgen. Zou je de beschrijving kunnen uitbreiden voor de PC versie?
Ook zie ik nog een typo bij de poorten : 10070 t/m 1008 ???
PlayStation 3

TCP poorten: 80, 443, 465, 983, 5223, en 10070 t/m 1008
UDP poorten: 3478, 3479, 3658 en 10070

Alvast bedankt,
Ton

Reageer