beantwoord

Goed werkend systeem en WiFi in heel huis

• 2 januari 2018
  • 2 reacties
  • 187 keer bekeken

Zojuist contact gehad met een vriendelijke dame van Telfort. Ik woon zelf in Alkmaar en heb in eeen weekendje weg in Arnhem bij de Telfort store mij laten informeren over de mogelijkheid om over te stappen van Ziggo naar Telfort. Alles prima uitgelegd door de medewerker. Ik zou 2 tv kastjes krijgen en overal in huis wifi ontvangen. 27 jan is de monteur langs geweest. Hij gaf aan dat ik ivm de matige ontvangst beneden een adapter via het net moest hebben en boven een met Wifi gezien de matige ontvangst. Bijkomende kosten dus voor 2 adapters € 140,00 !
Hierover met Telfort gebeld en kreeg het antwoord dat ik maar even terug naar de winkel in Arnhem moest gaan om dit daar te bespreken............ Gelukkig nieuwjaar ........... op dit moment alleen tv beneden met matige wifi.
Langs deze weg hoop ik wel op een positief welkom en op een goed werkend systeem incl wifi in het hele huis. Ik ben zeer benieuwd.
icon

Beste antwoord door Stephen 5 januari 2018, 15:51

Hallo rgijzen, welkom op het forum! Ik betreur het dat je verkeerd bent geïnformeerd in de winkel. Alleen staat WiFi-ontvangst los van het draadloos aansluiten van de 2e TV-ontvanger. Volgens mijn collega wil je de tweede TV-ontvanger draadloos sluiten klopt dit? In dat geval kan je inderdaad een verbindingsset aanschaffen maar de kosten hiervoor bedragen € 50. In afwachting van jouw reactie.
Bekijk reactie

2 reacties

Aller eerst welkom. Terug naar Arnhem klinkt vreemd in Haarlem en Amsterdam zijn ze ook nog te vinden. Ik weet niet hoe het met de Ziggo Power Promis zit maar daar zal je dezelfde apparatuur dus wifi extenders of adapters via het stroom net moeten inzetten met vergelijkbare bijkomende kosten. Heel eerlijk gezegd in een woonhuis met meerdere verdiepingen zal je daar niet aan ontkomen tenzij je de modem/router ergens centraal kan ophangen.
Heeft de medewerker in Arnhem wel goed verteld welke snelheid je in ieder geval bedraad kon halen?
Tenzij de prijs de doorslag gaf zou ik met de huidige ontwikkelingen op kabel gebied ook richting gigabit snelheden en synchroon daar toch zijn gebleven. Zeker als de andere keus DSL is.

Ik geef het hierbij over aan een Medewerker van Telfort en wie weet hebben andere mede klanten nog tips.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo rgijzen, welkom op het forum! Ik betreur het dat je verkeerd bent geïnformeerd in de winkel. Alleen staat WiFi-ontvangst los van het draadloos aansluiten van de 2e TV-ontvanger. Volgens mijn collega wil je de tweede TV-ontvanger draadloos sluiten klopt dit? In dat geval kan je inderdaad een verbindingsset aanschaffen maar de kosten hiervoor bedragen € 50. In afwachting van jouw reactie.

Reageer