Geen Wireless verbinding met 1 van de 3 laptops

• 20 februari 2012
  • 12 reacties
  • 4267 keer bekeken

Ik heb 3 laptops waarvan 1 geen verbinding wel maken.
Het probleem is ontstaan op het moment dat ik voor mijn oude grijze Zyxel modem (P-2602HW-D1A) die niet meer geleverd word, de nieuwe witte heb ontvangen.
De laptop die maar geen internetverbinding wel maken is een Acer aspire one.
De volgende zaken heb ik al geprobeerd (mede op aangegeven van de medewerkers van telfort).

Modeselect op b/g ipv b/g/n
Verschillende channels
Security mode op WPA-PSK
naam van het netwerk veranderd

Daarnaast heb ik ook de drivers/besturingssytemen van Wireless gecheckt op de site van acer. De laatste versie van 2008 staat al geinstalleerd, dus dit kan het probleem ook niet zijn. Ik maak gebruik van windows XP home edition 2002, service pack 3. Alle firewalls staan uit (ook van windows).

Wie weet wat ik nog kan proberen?
Alvast super bedankt!!

12 reacties

Badge
Probeer eerst eens of hij wel verbinding maakt met beveiliging van wifi uit.
Als je dan wel verbinding kan maken probeer dan of het nog steeds werkt als je b/g/n selecteerd.
Werkt het dan nog gan dan weer een stapje hoger met de beveiliging op wep.
Enzo door tot het niet meer lukt en dan desnoods terug naar de laatst wel verbindende.
bedankt voor je reactie.

Dit werkt, alleen bij geen beveiling is er verbinding.

Dit vind ik alleen geen optie, vanwege alle risico daarbij.

Heb je nog anderen ideeen?
Ik heb het probleem uiteindelijk maar opgelost door via marktplaats mijn oude vertrouwde Zyxel P-2602HW voor 2 tientjes weer aan te schaffen. Wat denk je? Hij gaat weer als een tierelier!! Met 2 firewalls aan en gewoon WPA-PSK beveiliging, niks aan het handje! =D>

Het verhaal dat ik eerder te horen kreeg dat de nieuwe witte Zyxel P-2601HN-F1 met aangepaste (verlaagde) beveiligingsinstellingen exact hetzelfde moet zijn als de oudere Grijze P-2602HW gaat dus niet op. [-X

Misschien dat Telfort een witte Zyxel P-2601HN-F1 wil terug hebben, ik heb er hier namelijk nog een spiksplinter nieuwe staan, in doos met alles erbij......weet je wat....doe maar 2 tientjes!! 😃
Reputatie 8
Badge +16
De witte Zyxel is (en blijft) eigendom van Telfort.
Ze zullen je dus geen twee tientjes betalen.

Overigens wel vervelend dat het met de 2601 blijkbaar niet lukt...
Badge
Met wep lukt het ook niet?
En als dat wel lukt kun je ook altijd nog hide ssid erbij aanzetten
@Frankzi: dat weet ik maar het is volgens mij geen gekke deal, weet je wat het kost om steeds medewerkers van Telfort bezig te houden met dit probleem? Het blijft vreemd dat de situatie met de nieuwe modem niet normaal valt op te lossen.

@Aszen: Met Wep lukt het ook niet (ook niet in combinatie met hide ssid), alleen helemaal zonder beveiliging lukt het, maar ik ga niet heel mijn netwerk voor iedere voorbijganger open gooien.
Badge
Je kan ook beweren dat een brakke netwerkkaart of driver in je Acer zit.
Als de router het probleem was, dan deden de andere laptops het ook niet.

Om het eens van de andere kant te bekijken.. 😉
@Cornfed: het ligt aan de beveiligingseisen van de modem i.c.m. windows XP en Acer aspire one...dat is nu wel (ook door Aszen) aangetoond. Ik zie het dus van voldoende kanten, maar feit blijft dat het begonnen is bij wisseling van het modem.
Reputatie 8
Badge +16
Acer Aspire One? Is dat met die leuke Acer software om je draadloze verbinding in te stellen?
Dan zou ik gewoon beginnen om die eraf te gooien. Ik heb daar nogal wat problemen mee gezien bij het aanpassen van de instellingen.
Badge
Ik heb hier niet mee aangetoond dat het aan de beveiliging van het modem of aan een combi van de dingen ligt.
Ik heb wel aan getoond dat hij wel verbinding kan maken maar niet met de beveiliging om kan.

Probeer eens om driver easy te downloaden en laat die eens scannen.
Waarschijnlijk zal hij ook voor je wifi kaart een nieuwere driver vinden en laat hij die in ieder geval instaleren.
Ik denk ook dat het eerder aan de driver van je kaart ligt.

LINK
Badge
Driver van 2008 is echt niet de laatste ben ze al tegen gekomen van eind 2009
Welke chipset heeft de WLAN adapter? Probeer deze te updaten via de site van de chipset fabrikant, niiet die van de laptop.

Reageer