beantwoord

Geen wifi Zyxel P-2812HNU-F1

• 29 oktober 2016
  • 12 reacties
  • 663 keer bekeken

Beste Telfort Team,

Helaas heb ik al langere tijd problemen met de WIFI van het Zyxel P-2812HNU-F1 modem. Het maakt niet uit op welk toestel, de wifi doet helemaal niks . Gewone LAN-verbinding werkt prima dus het ligt zeker niet aan de lijn.

Voor de rest geldt zowel voor alle telefoons als laptops, ongeacht de afstand van het modem, dat er nieuw opstarten van het modem helpt niet en de verbinding helemaal uitvalt. Ook meerdere keren resetten van het modem heeft niet geholpen.

Inmiddels al een master reset van de Zyxel uitgevoerd (30 sec. reset knop indrukken) en alle instellingen default gelaten, echter trad het probleem weer op en ook hier was na een reboot van de Zyxel het probleem weer niet verholpen.

Wat ik gedaan heb: Gereset, kanalen veranderd, gekeken of andere apparaten storing vertonen. Eigenlijk zo'n beetje alles, maar de problemen blijven aanhouden. Wel zichtbaar maar geen verbinding mogelijk.

Alle stappen gedaan die op Telfort website zijn beschreven (Hulp bij technische problemen), het probleem is niet verholpen.
icon

Beste antwoord door Stephen 15 november 2016, 19:42

Beste Alec, ik zie dat je het nieuwe modem hebt ontvangen en ook hebt aangesloten. Hiermee ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost. Op dit topic plaats ik een slotje.
Zodra je weer ergens tegenaan loop graag een nieuw topic aanmaken.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo Alec, welkom op het forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart jmet e WiFi-verbinding. Ik zie dat je modem al een tijdje meegaat. Het lijkt me daarom dus handiger om deze te vervangen. Binnen 5 werkdagen ontvang je van ons een nieuw modem. Laat je dan even weten of het probleem is verholpen zodra je het nieuwe modem hebt aangesloten?
Hallo Stephen,
Dankjewel hiervoor. Ik houd je op de hoogte van de vorderingen! Groeten.
Hallo Stephen,
Ik heb vandaag een vervangende modem ontvangen, hiervoor had ik een Zyxel modem (geen wifi) en nu heb ik een Experia Box V8 ontvangen en direct aangesloten, mijn laptop en smartphone draadloos aangesloten.
Opeens deed mijn internet en wifi het niet meer (misschien na 30 – 40 min.). Het lijkt of mijn Experiabox V8 vast zit.

Wat heb ik gedaan:
– Modem opnieuw opgestart met als resultaat: alle lampjes constant branden: Power, Wireless, Broadband, Internet en WPS– oranje; Voice en TV – groen; Upgrade en Eco- blauw.
– Poging gedaan om modem te resetten, dmv de verzonken resetknop (10 seconden), er gebeurt niets. De lampjes blijven branden.
Volgens mij werkt de resetknop niet. Tijdens resetten van mijn oude Zyxel modem kon ik wel voelen dat de restknop ingedrukt werd. Hier voel ik geen resetknopje en het resetgaatje is ca. 12 mm diep.
De lampjes blijven constant branden. Wat kan ik hier aan doen?

Voorlopig Experia router eraf gehaald, oude zyxel eraan gehangen (internetverbinding via kabel).
Groeten
Reputatie 8
Badge +17
Hoorde ook een klik toen je resette
Nee, geen klik gehoord.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Alec, zou je het nogmaals willen proberen met het modem? Mocht dit niet lukken laat het dan even weten dan zal ik je een nieuw exemplaar toesturen.
Hallo Stephen,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist nog een poging gedaan. Echter, ik kan de reset knop ingedrukt houden wat ik wil, maar er komt geen klik na 10 seconden of wat voor tijd dan ook. Inmiddels na vele pogingen is een reset niet gelukt. Resultaat: zoals boven beschreven. Volgens mij doet de resetknop dus niets.
Zou de resetknop kapot zijn?

Mijn oud ZyXEL P-2812HNU-F1 werkte tot voor kort prima. Kan ik niet gewoon een ander Zyxel modem krijgen?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Alec, bedankt voor het proberen. Wellicht dat de knop defect is. Helaas leveren wij geen Zyxel modem's meer. Zal ik je weer een nieuw Arcadyan modem toesturen?
Hallo Stephen, ja hoor, prima, bij voorbaat hartelijk dank.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Alec, excuses voor de late reactie. Een nieuw modem wordt klaargemaakt voor verzending en arriveert binnen enkele werkdagen. Ik verneem graag van je of het met dit modem wel lukt.
Super, bedankt.
Reputatie 8
Badge +7
Beste Alec, ik zie dat je het nieuwe modem hebt ontvangen en ook hebt aangesloten. Hiermee ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost. Op dit topic plaats ik een slotje.
Zodra je weer ergens tegenaan loop graag een nieuw topic aanmaken.