beantwoord

Geen wifi (ZyXEL)

• 12 januari 2019
  • 23 reacties
  • 321 keer bekeken

Reputatie 1
Goedemorgen,

De afgelopen jaren al meerdere keren gehad dat we opeens geen wifi meer hadden. Meestal hadden we vervolgens geluk met een reset op de zijkant van de modem. Vandaag niet.

WLAN/WPS lampje brandt ook niet. Als ik de WLAN ON/OFF knop 2 tellen indruk brandt hij nog steeds niet. Als ik hem dan nog een keer indruk, brandt hij wel, maar hebben we nog steeds geen wifi op de apparaten in huis.

Reset zijkant modem geen succes.

LAN kabel in laptop werkt prima.

Ingelogd op de modem, 'enable wireless' staat aan.

Wat kan ik nog meer proberen? ZyXEL P-2812HNU-F1.

Groetjes,Laura
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 28 januari 2019, 16:04

Goed om te lezen dat de nieuwe modem nu aangesloten is en de WiFi verbinding op de telefoons goed gaat! Daarmee zijn we er nog niet helemaal dus. Zijn de laptops ook via WiFi verbonden of gebruiken deze een kabel?
Als dat ook via de WiFi is, kan je het kanaal aanpassen om te kijken of het daarmee beter wordt, dat aanpassen kan ook effect hebben op de apps op de tv.
Dat het tv beeld ook storingen vertoont sindsdien is typisch, het kan zijn dat dat toevallig samenvalt. Zou je daarvoor de tips op deze pagina kunnen uitvoeren?
Ik hoor graag van je hoe het daarna gaat.
Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Goed om te lezen dat het daarmee opgelost is Laura! :)
Mocht het toch terugkomen of als er iets anders is, schroom niet om te vragen. We helpen je graag.
Reputatie 1
Ha @Jasper - Telfort, ik heb gister het kanaal aangepast en alles doet het! Hoezee! Die tv storingen hebben we de afgelopen week niet meer gehad, dus als ik er weer tegenaan loop dan pak ik je pagina erbij. Thanks voor je hulp.
Reputatie 8
Badge +10
Goed om te lezen dat de nieuwe modem nu aangesloten is en de WiFi verbinding op de telefoons goed gaat! Daarmee zijn we er nog niet helemaal dus. Zijn de laptops ook via WiFi verbonden of gebruiken deze een kabel?
Als dat ook via de WiFi is, kan je het kanaal aanpassen om te kijken of het daarmee beter wordt, dat aanpassen kan ook effect hebben op de apps op de tv.
Dat het tv beeld ook storingen vertoont sindsdien is typisch, het kan zijn dat dat toevallig samenvalt. Zou je daarvoor de tips op deze pagina kunnen uitvoeren?
Ik hoor graag van je hoe het daarna gaat.
Duidelijk.
De v10a heeft nog veel kuren.
Dat van de kabel snap ik geeft het toch eens een kans geen leiding waar deze doorheen kan het?
Als de verbindingset net zo oud is als de Zyxel was deze een fabrieks reset geven en kijken of er een firmware update is.

Wat voor snelheid wordt er geleverd en hoeveel haal je daadwerkelijk via een speedtest?
Reputatie 1
Inderdaad Experia v10a, maar ik weet niet precies wat je bedoelt @Galdor68.

- Televisie via tv ontvanger (en verbindingsset) werkt dus momenteel vaker niet dan wel.
- Televisie apps van televisie zelf die op wifi draaien werken helemaal niet of slechts korte duur.
- Streamen via laptop is slechte kwaliteit en gooit je er af en toe uit.
- Wifi op telefoons werkt prima.

Kabel trekken naar tv willen we niet, vanwege kabel dan in het zicht. Is voor die tijd ook niet nodig geweest.
Is dit toevallig een Experia v10a het meeste gaat via wifi?
De apps op tv zijn dus van de televisie zelf niet via een tv ontvanger dan zou ik als eerste voorstellen een kabel naar de tv trekken.

De tv ontvanger is wel bedraad aangesloten.
Reputatie 1
Ha @Jasper - Telfort, vanavond duurde het twee uur voor we televisie werkend kregen. Telkens 'zender niet bereikbaar'. WiFi op de telefoons doet het nog steeds. Apps op televisie die op internet werken niet.
Reputatie 1
En ondertussen gaf de televisie net de volgende melding: 'Zender niet beschikbaar - Zap naar een andere zender en weer terug. Blijft dit bericht in beeld? Controleer of de tv-ontvanger goed is aangesloten op het modem en herstart dan de tv-ontvanger.'

Dat was een melding die we wel bij de vorige modem zo nu en dan te zien kregen...
Reputatie 1
Toevoeging: verbinding met internet wordt ook regelmatig verbroken als ik bijv. op m'n laptop een netflix film aan het downloaden ben.

Het lijkt er op dat enkel surfen goed gaat, maar op het moment dat er dus 'meer' gevraagd wordt, de verbinding verbroken wordt.
Reputatie 1
Oké, we zijn een dag verder en hij doet het niet zoals we hoopten.

Televisie doet het goed. Wifi doet het perfect op de telefoons, maar niet op de laptop en televisie.

• Op de televisie lopen de apps zoals Youtube en NPO na een paar minuten vast, of laden soms helemaal niet, en dan geeft de televisie bij instellingen dat hij geen toegang heeft tot internet. Als ik het netwerk selecteer, dan maakt hij soms weer verbinding, maar als ik dan een filmpje start ligt hij er ook vrij rap uit. Nu lukt het helemaal niet meer en zegt hij standaard 'verbonden met uw lokale netwerk, maar kan geen verbinding maken met internet'. Modem staat op 6 meter van de televisie.
  • Op de laptop is streamen ook geen succes. Hij begint maar al vrij snel zie je bijv. bij NPO gemist dat het beeld minder scherp wordt. Echter valt hij daar nagenoeg niet uit, en hoef ik niet telkens opnieuw verbinding met internet te maken.
Bij de vorige modem hadden we deze problemen niet, behalve dan dat plots de complete wifi in ons huis eruit lag. What to do?

• Modem uitgeschakeld en na even wachten weer ingeschakeld
  • Spanning van de modem af gehaald en er weer opgezet
  • Andere poort geprobeerd
  • Internet lampje brandt groen, wifi lampje knippert blauw
  • Software-update televisie uitgevoerd
Reputatie 1
Yes, alles doet het! Thanks Jasper!
Reputatie 1
Huh. Never mind. Inmiddels is 887 overgesprongen naar 888 in m'n wifi-overzicht en doet ie het wel... Ik ga de rest testen!
Reputatie 1
Ha Jasper, we hebben hem ontvangen! Top.

Probleempje, hij pakt de beveiligingssleutel niet. Op de modem en op het kaartje eindigt het SSID op 888. In m'n telefoon zie ik het SSID echter als 887. En het wachtwoord van 888 pakt hij niet op de wifi van 887. Alle andere tekens voor 888/887 komen overeen. Dus ik gok dat de modem 887 is met de sticker en kaartje van 888. Hebben jullie voor mij de beveiligingssleutel van 887?

Ik zet het SSID en beveiligingssleutel in m'n profiel informatie.
Reputatie 8
Badge +10
Dat kan ik me goed voorstellen, veel dingen die je heel erg gewend bent waardeer je pas op het moment dat het er niet is 😉
Ik zie dat de bezorger inmiddels met het modem onderweg is naar jou, hopelijk lukt het om het pakje straks in ontvangst te nemen.
Reputatie 1
Zal ik zeker doen, geen wifi begint irritant te worden... 😉
Reputatie 8
Badge +10
Dat is vreemd inderdaad. Ik heb meteen een nieuwe verzonden, die zal er later deze week moeten zijn. Als die er weer niet is, kan je me dat dan vrijdag laten weten? Ik verwacht dat je de nieuwe voor die tijd hebt.
Reputatie 1
Ha Jasper,

Wij hebben helaas nog niks ontvangen.
Reputatie 8
Badge +10
Heb je het nieuwe modem inmiddels ontvangen @LauravanMil? Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat.
Reputatie 1
Thanks! 🙂
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @LauravanMil, ik heb net als jimny het idee dat de Zyxel haar beste tijd heeft gehad. Ik heb je daarom meteen een nieuwe modem toegestuurd, deze zal je binnen 2-3 werkdagen ontvangen. Laat je weten hoe het daarmee gaat?
Wat betreft de foutmelding op de tv, die is sporadisch maar als die er is is het natuurlijk wel vervelend. Hou dat voor de zekerheid in de gaten, mogelijk wordt dat met het nieuwe modem ook beter. Ik hoor het graag van je.
Reputatie 1
Thanks voor je reactie Jimny.

Inmiddels een paar resetten verder, stekkers eruit etc, maar nog steeds geen wifi. Interactieve tv doet het (meestal) wel. Interactieve tv geeft sporadisch foutmeldingen. Soms heeft ie 3 maanden nergens last van, soms moet je hem op een avond 3 keer resetten.
Reputatie 8
Badge +17
Ga er maar vanuit dat de Zyxel zijn beste tijd gehad heeft en moet worden vervangen door een nieuw modem door webcare vul in je forum profiel je klantnummer en je postcode en huisnummer in dat ziet webcare wie je bent als ze aan je topic toezijn
Reputatie 1
Stroom er af gehaald, geen resultaat. LAN kabel in andere ingang gedaan, ook geen resultaat.

Reageer