beantwoord

Geen Wifi op laptop, de rest werkt wel

• 27 januari 2019
  • 11 reacties
  • 232 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi allemaal,
Mijn wifi is nooit optimaal geweest maar uit luiheid (ben allergisch voor problemen met apparaten en schuif dat dan lekker voor me uit) heb ik ermee leren leven dat de Sonos vaak gewoon uitvalt en zo. Maar nu ben ik er eens voor gaan zitten heb ik via een filmpje van Telfort een nieuwe poort aangemaakt oid. Vond dit al superknap van mezelf alleen is nu de naam van mijn witte wifi apparaat niet meer te vinden tussen alle Wifi kanalen.
Wie weet wat ik moet doen, ik heb vaak de neiging om ofwel dat witte ding (Experia V10) uit het raam te gooien of willekeurig op alle knopjes te drukken. Maar ik doe het vaak via herstel of even de stekker eruit. Toch kan dat eigenlijk niet de bedoeling zijn toch? Wie kan deze redelijke digibeet helpen zonder dat ze in huilen uitbarst?? 😉
Alvast bedankt!
Janine
icon

Beste antwoord door Galdor68 31 januari 2019, 23:48

Inloggen op de v10 via https://192.168.2.254
Heb je nooit zelf iets ingevuld dan admin en password leeglaten.
Dan op WiFi klikken in de basic setting iets naar beneden scrollen bij de 2,4 ghz tot 450Mbits aanvinken.
Bij geavanceerd kijken of zowel 2,4 ghz als 5 ghz het knopje aan actief is zichtbaar door een zwart rondje.
Wat dan nog kan helpen om een goed te onderscheiden naam bij SSid in te vullen waardoor je weet met welke je verbonden bent.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Dat is zeker fijn, goed om te lezen dat het daarmee opgelost is! 🙂 Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.
Dank voor je hulp @Galdor68!
Kijk fijn dat dit is opgelost.
Reputatie 1
Dan op WiFi klikken in de basic setting iets naar beneden scrollen bij de 2,4 ghz tot 450Mbits aanvinken.
Bij geavanceerd kijken of zowel 2,4 ghz als 5 ghz het knopje aan actief is zichtbaar door een zwart rondje.
Wat dan nog kan helpen om een goed te onderscheiden naam bij SSid in te vullen waardoor je weet met welke je verbonden bent.

Gelukt gelukt gelukt!!
Ik doe nu even een rondedansje! Heb alles gereset en via die link opnieuw 2,5 en 5 ghz aangevinkt en toegepast en nu doet ie het zonder snoer. Ik begrijp dat met kabel beter is maar de keuze hebben is ook fijn! Nu het spammen nog en dan ben ik weer blij!
Reputatie 1
Hallo @JanineDenBosch, als jouw laptop naast de Experia Box zou het netwerk wel te zien moeten zijn natuurlijk! Dat de andere apparaten het netwerk wel zien en er mee kunnen verbinden is wel erg typisch.
Wat Galdor in zijn laatste bericht noemt is ook waar ik aan denk, zou je dat voor ons kunnen controleren in de Experia Box?

Staan zowel 2.4 ghz en 5 ghz in de Experia aan?
Als 2,4 ghz uit staat in de Experia en de laptop heeft geen 5 ghz ondersteunig zal je de eigen wifi nooit zien.

Waar kan ik zien om 2.4 en 5 aanstaan?? Ik zie niet iets op de box waar dat staat?
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @JanineDenBosch, als jouw laptop naast de Experia Box zou het netwerk wel te zien moeten zijn natuurlijk! Dat de andere apparaten het netwerk wel zien en er mee kunnen verbinden is wel erg typisch.
Wat Galdor in zijn laatste bericht noemt is ook waar ik aan denk, zou je dat voor ons kunnen controleren in de Experia Box?

Als 2,4 ghz uit staat in de Experia en de laptop heeft geen 5 ghz ondersteunig zal je de eigen wifi nooit zien.
Bekabeld is altijd beter dit terzijde de Experia resetten verhelpt het probleem niet zeker als de rest deze wel ziet.

Reputatie 1
Ziet je laptop wel andere wifi-netwerken? Bij ons staat (door een ongelukkig schuifknopje aan de zijkant) nog weleens de wifi uit.
Welk besturingssysteem draait er op de laptop?

Ja hoor ik zie de hele buurt behalve mijzelf! De laptop heeft Windows 10.
Groetjes
Janine
Reputatie 8
Badge +11
Ziet je laptop wel andere wifi-netwerken? Bij ons staat (door een ongelukkig schuifknopje aan de zijkant) nog weleens de wifi uit.
Welk besturingssysteem draait er op de laptop?
Reputatie 1
Met een poort bedoel je denk ik een ander vast Wifi kanaal of een ssid de naam waarmee je via wifi de verbinding maakt. Als je weet welke naam je hebt gemaakt is het soms een kweste van even wachten tot de door jou gemaakte naam zichtbaar is. Wat voor mij nog wel eens het snelste resultaat geeft op de laptop of telefoon eerst wifi uitzetten dan weer aan zo krijg je een vers namen lijstje. Is jouw eigen wifi verbinding minder sterk dan staat deze vaak wat verder naar beneden.

Als je voor wifi afhankelijk bent van de Experiabox en deze bevind zich in de meterkast en niet waar je wifi het meest gebruikt kan het zinvol zijn een accespunt zoals dat heet op die plek een neer te zetten, de voorkeur gaat dan uit naar een model die je bedraad aan de experiabox aansluit. Voor het ultieme gemak geef je deze dan dezelfde naam als in de Experiabox wil je zeker weten via welk toestel je verbonden bent dan niet dezelfde naam.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Hoi!
Dank je wel voor je antwoord. De Experia box staat naast de laptop, zeker niet verstopt. Ik heb al meerdere malen een reset geprobeerd maar hij blijft niet vindbaar in het rijtje. Maar dus echt alleen op de laptop (die ik nu met een kabel aan de box heb gemaakt zodat ik gewoon kan internetten).
En op mobiel, iPad en verder alles werkt het gewoon. Alleen mijn laptop dus niet helaas.
Met de kabel gaat het ook natuurlijk maar het zou niet nodig moeten zijn....

Raar he?
Janine
Met een poort bedoel je denk ik een ander vast Wifi kanaal of een ssid de naam waarmee je via wifi de verbinding maakt. Als je weet welke naam je hebt gemaakt is het soms een kweste van even wachten tot de door jou gemaakte naam zichtbaar is. Wat voor mij nog wel eens het snelste resultaat geeft op de laptop of telefoon eerst wifi uitzetten dan weer aan zo krijg je een vers namen lijstje. Is jouw eigen wifi verbinding minder sterk dan staat deze vaak wat verder naar beneden.

Als je voor wifi afhankelijk bent van de Experiabox en deze bevind zich in de meterkast en niet waar je wifi het meest gebruikt kan het zinvol zijn een accespunt zoals dat heet op die plek een neer te zetten, de voorkeur gaat dan uit naar een model die je bedraad aan de experiabox aansluit. Voor het ultieme gemak geef je deze dan dezelfde naam als in de Experiabox wil je zeker weten via welk toestel je verbonden bent dan niet dezelfde naam.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Reageer