beantwoord

Geen WiFi op experia V8

• 18 januari 2019
  • 18 reacties
  • 310 keer bekeken

Hallo,
Zojuist mijn modem gereset, ingelogd, naam en password van wlan veranderd.
Tot mijn verbazing zie ik op geen enkel device mijn wifi-netwek. Bekabeld internet werkt prima. Ik heb ook een router (boven) welke bekabeld is aangesloten op modem en het wifinetwerk van deze router werkt wel prima.

Lampje op de experiabox 'wireless' brand.

Ik heb werkelijk géén idee meer wat ik nu nog kan doen...!
Iemand van jullie wel?
icon

Beste antwoord door Stephan Franken 22 januari 2019, 08:29

Inmiddels heb ik een nieuw modem ontvangen (dank daarvoor) en alles werkt weer perfect.
Conclusie: inderdaad hardware probleem.

Bedankt!
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Heb je er rekening mee gehouden dat de naam van je netwerk SSID ook weer wordt teruggezet naar de SSID die op de sticker op de modem staat..?
Staat de SSID na de reset ook op 'zichtbaar'..?
Ja, dat heb ik gedaan. Ik heb zelfs de naam veranderd!
Heb je er rekening mee gehouden dat de naam van je netwerk SSID ook weer wordt teruggezet naar de SSID die op de sticker op de modem staat..?Staat de SSID na de reset ook op 'zichtbaar'..?

Hoe zie ik of deze op 'zichtbaar' staat?
Reputatie 8
Badge +19

Hoe zie ik of deze op 'zichtbaar' staat?

Zie onderstaande afbeelding.
Staat SSID Broadcast aangevinkt..?

Ja, staat aangevinkt.
Reputatie 8
Badge +19
Ik heb nog even gezocht maar kan niet direct een aanwijsbare oorzaak of oplossing vinden behalve dat de wifi hardware van de V8 het heeft begeven...
Ik heb nog even gezocht maar kan niet direct een aanwijsbare oorzaak of oplossing vinden behalve dat de wifi hardware van de V8 het heeft begeven...

Je bevestigd mijn vermoeden. Ik heb namelijk ook sterk de indruk dat het een hardware probleem is.
Reputatie 8
Badge +19
Dus maar een nieuwe vragen aan Telfort... 😉
Reputatie 8
Badge +11
Welkom op het Telfort forum @Stephan Franken, met wat je beschrijft en al getest hebt klinkt het inderdaad alsof de WiFi van de V8 de geest heeft gegeven. Ik zie dat je na het laatste bericht van Enterprise al contact hebt gehad met de klantenservice en dat daarbij is een nieuwe Experia Box verzonden. Laat je ons weten hoe het met het nieuwe modem gaat als je deze hebt ontvangen?
Inmiddels heb ik een nieuw modem ontvangen (dank daarvoor) en alles werkt weer perfect.
Conclusie: inderdaad hardware probleem.

Bedankt!
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat het daarmee beter is geworden! Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.
Helaas,
De tv-ontvanger geeft aan het modem te resetten omdat er geen ontvangst is. Dit heb ik keurig gedaan. Interactieve tv werkt weer, internet-lan-verbinding werkt ook prima. Maar op geen elk device is het wifi-netwerk terig te vinden.
Alles lijkt erop dat dit modem, na de reset ook weer kapot is!?
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Stephan Franken, op basis daarvan weet ik nog niet of het modem kapot is. Zou je in de instellingen van de Experia Box kunnen kijken naar de instellingen van de WiFi? Via deze stappen kan je het kanaal aanpassen, en daar staat ook bij of de WiFi aan staat. Naast de WiFi zelf is ook belangrijk dat SSID broadcast aanstaat, dat geeft namelijk aan of de netwerknaam zichtbaar is.
Hoi Jasper,

De stappen die je gemoemd heb heb ik doorlopen. Zonder resultaat.
Moden resetten heb ik meerdere malen gedaan door de stekker uit het stopcontact te halen, echter zonder het gewenste resulaat.
Vandaag de resetknop met de bekende paperclip geprobeerd. Tot mijn verbazing werkte deze wel.

Vooralsnog is het probleem opgelost.

Dank voor het meedenken
Hoi Jasper / andere medewerkers,

Inmiddels begint de irritatie ook parte te spelen.
Inmiddels gisteren weer het modem moeten herstarten omdat de tv-ontvanger een storing aangaf.
Dit is inmiddels (sinds drie weken) bijna dagelijks ritueel geworden. Is niet erg vervelend maar gruwelijk irritant.
Na het opstarten van het modem werkt meestal de tv weer (soms is twee keer opstarten een vereiste).

Telkens is na het opstarten het eigen wifi-netwerk verdwenen. Na enkele pogingen en restten met het-kleine-gaatje-knopje lukt lukt het soms om het wifi-kaneel weer terug te krijgen. De ervaring leert inmiddels dat het probleem zich steeds vaker voordoet en ook moeilijker te verhelpen is dan dat het minder wordt.

Ik hoop nu echte op een snelle oplossing, eerlijkheid gebied me om te zeggen dat ik er klaar mee ben...!!! Bijna dagelijks een halfuur mee bezig en soms niet eens resultaat. (zoals nu)
Reputatie 8
Badge +11
Iets gaat er toch nog niet goed dus, wat precies weet ik nog niet helemaal zeker. Het kan ook zijn dat de tv-ontvanger het signaal kwijt raakt en daardoor de melding geeft dat het modem opnieuw opgestart moet worden. Als dat zo is zal een ander modem geen verschil geven, heb je de tv-ontvanger zelf ook al eens naar de fabrieksinstellingen teruggezet om te kijken of je daarna wel tv kunt blijven kijken zonder wegvallen?
Nee, dat heb ik nog nooit geprobeerd.
Hoe moet ik dat doen?
Reputatie 8
Badge +11
Dat kan je doen door de stappen op de link in mijn vorige bericht te volgen, daar wordt het stap voor stap uitgelegd 🙂

Reageer