beantwoord

Geen Wifi netwerk

• 29 juni 2018
  • 13 reacties
  • 177 keer bekeken

Reputatie 1
Na jaren m'n eigen modem te hebben gebruikt (Draytek 2820 en 2860) de Experiabox V8 maar weer eens gepakt.

Reden was dat de Draytek wat kuren vertoonde.

Experiabox aangekoppeld, kreeg eerst allerlei updates, want dat ding had al geen jaren internet gezien.

Dan maar verder...
Geen WIFI. Nergens het wifi netwerk te vinden.

Modem gereset met een prikker achterin. Geen resultaat.

Geen WIFI netwerk op m'n Windows PC, Android telefoon, tablet.
Zelfs niet als het modem naast de ontvanger (PC etc.) staat.

Iemand nog suggesties, of is omruilen de beste optie?
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 5 juli 2018, 12:34

Hi Marcel,

Dank je wel voor je reactie, ik heb een nieuw modem jouw kant op gestuurd. Ik hoor graag van je of het met het nieuwe modem wel werkt!
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hi Marcelve,

Wat akelig dat je modem helemaal geen respons geeft! Zou je kunnen aangeven wat de lampjes op het modem doen? Welke kleur branden ze? Ik lees dat je ook al een harde reset hebt gedaan. Is de kabel die je gebruikt ook al een keer vervangen?
Ik ga graag even voor je in het systeem kijken hoe het met je verbinding staat. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, klantnummer, 06-nummer en geboortedatum? Dan kan ik meekijken naar je verbinding!
Reputatie 1
Hallo Rozemarijn,

Bedankt voor het antwoord.
De Experiabox heb ik nu niet meer aangesloten omdat ik het wifi netwerk niet kon vinden.
In principe waren alle juiste lampjes verlicht met het modem op het net aangesloten.
Power, Wireless, Broadband, Internet, TV alle waren verlicht
Upgrade was blauw verlicht en ging na verloop uit.

Nu, met het modem niet aangesloten branden alleen het power en het wireless lampje.
Het wireless lampje is nu oranje omdat ik de beveliging van WPA2 naar wep heb gezet.
Ik krijg bedraad wel verbinding met het modem, en het modem heeft verbinding met het internet.

Zoals gezegd heb ik het modem nu afgekoppeld omdat het wifi netwerk niet lijkt uit te zenden

(Broadcast ssid staat aan, dus het netwerk zou niet verborgen moeten zijn)
Wep wil je niet dat is risico gevoeliger dan wpa2.
Naast dat de broadcast ssid aangevinkt is staat wifi zelf wel aan?
Reputatie 3
Badge +4
Hoi Marcelve,

Dank je wel voor je reactie! Krijg je bekabeld wel een verbinding die voldoet aan de kwaliteit die je gewend bent? Zou je een harde reset willen proberen? Je kunt dit doen door een paperclip of pennetje in het resetgaatje te drukken, achterop het modem. Ik zie dat je modem al wel een aantal jaartjes erop heeft zitten, dus het is mogelijk dat de WiFi functie kuren vertoont. Laat je het me weten of de harde reset iets uit haalt? Ik hoor het graag van je!
Reputatie 1
De harde reset heb ik al aan het begin uitgevoerd zonder resultaat.
De bekabelde verbinding is wel prima, daar schort het niet aan

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar een wifi signaal is niet zichtbaar op geen enkel apparaat
Reputatie 3
Badge +4
Hi Marcel,

Brandt het WiFi lampje op het modem? Zo ja, welke kleur? Krijg je ook geen verbinding wanneer je binnen een straal van 2 meter bij het modem staat? Zou je de WiFi knop aan de zijkant van het modem (de middelste knop) twee seconden willen indrukken? Ik wacht je reactie af!
Reputatie 1
Zie eerdere berichten, daar staat dat het modem naast de pc en/of tablet staat en dat het wifi lampje brand en naar oranje veranderde bij overschakeling naar WEP.

Ik stel de support zeer op prijs, maar ik blijf dezelfde vragen beantwoorden
Reputatie 3
Badge +4
Hi Marcel,

Dank je wel voor je reactie, ik heb een nieuw modem jouw kant op gestuurd. Ik hoor graag van je of het met het nieuwe modem wel werkt!
Reputatie 1
Hoi Rozemarijn,

Dankjewel!!
Ik ga hem gelijk proberen als ie binnenkomt.
Een eigen modem was een tijd handig met alleen internet.
Overweeg over te gaan naar alles-in-1 dan is de originele modem slimmer.

Dankjewel voor de support.
Ik laat het direct weten zodra het werkt.

Dankjewel
Reputatie 3
Badge +4
Fijn Marcel, ik hoor graag wat het oplevert 🙂
Reputatie 1
Hoi Rozemarijn,

Het modem is netjes aangekomen.
Uitgepakt, aangezet en begonnen met instellen voordat ik hem aan het internet zou hangen om downtime van het thuisnetwerk te vermijden.

In eerste instantie zag ik weer geen wifisignaal van de Experiabox komen.
Dan maar een draadje er tussen.

Modem leek prima te werken. Wifi lampje brandde, maar geen wifi signaal.

Nog eens wat verder in de instellingen gaan kijken en het probleem gevonden.
Mogelijk dat dit probleem zich ook voordeed bij het eerste modem.

De oplossing:
De Experiabox heeft een heleboel settings op "Auto" staan. Een daar van is de kanaal keuze voor het WIFI signaal.
Nu is dat normaal niet zo'n probleem, maar vermoedelijk zitten er hier zo veel stoorzenders (Hoewel in een grotere stad zal het nog veel erger zijn) dat het modem kanaal 13 heeft uitgezocht.
Kanaal 13 kan niet gebruikt worden (Waarom niet, dat weet ik eigenlijk niet, is bij andere modems ook zo).

Na een kanaal handmatig te hebben geselecteerd was ineens het wifi signaal er, en werkte het allemaal.

Het oude modem heb ik overigens niet meer getest met deze oplossing
Ik zal het oude modem terug sturen.

Bedankt!!!!
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Kanaal 13 kan niet gebruikt worden (Waarom niet, dat weet ik eigenlijk niet, is bij andere modems ook zo).

Kanaal 13 kan gewoon gebruikt worden, ik denk dat je kanaal 14 bedoeld.
Deze is niet toegestaan in Europa en wordt alleen in Japan gebruikt...

Wel fijn dat je probleem nu opgelost is... 😉
Reputatie 3
Badge +4
Dank je wel voor je terugkoppeling, Marcel! Fijn dat het probleem hiermee is opgelost 🙂

Reageer