Geen WiFi met zyxel modem

• 16 juni 2018
  • 16 reacties
  • 268 keer bekeken

Ik heb sinds vanmorgen geen WiFi meer via mijn zyxel modem. Al meerdere keren opnieuw opgestart en gereset maar het netwerk is niet zichtbaar als ik wil verbinden met WiFi en de lampjes op het modem blijven knipperen. Interactieve tv doet het wel. Iemand een suggestie?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 8
Badge +17
De wifi van je ZYXEL modem is denk ik defect dit komt de laatste tijd wel vaker voor met de Zyxels, zet je klantnummer in je forum profiel dan pikt Webcare het verder op
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Justjiggles, welkom op het forum! Wat vervelend dat de WiFi-functie van je modem het heeft begeven. Kun je je klantnummer toevoegen aan jouw profiel? Zodra je dit hebt gedaan ben ik je dan verder van dienst.
Hallo Justjiggles, welkom op het forum! Wat vervelend dat de WiFi-functie van je modem het heeft begeven. Kun je je klantnummer toevoegen aan jouw profiel? Zodra je dit hebt gedaan ben ik je dan verder van dienst.done!
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt! Nieuw modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je na het weekend. Ik hoor dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.
Thanks voor de service! Vandaag het modem al ontvangen en alles werkt weer 🙂
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor het melden en graag gedaan! Fijn dat alles weer werkt. 🙂
Iets te vroeg gejuicht....de WiFi werkt wel weer, maar mijn iPhone verliest steeds verbinding (valt steeds uit) en dan moet ik opnieuw handmatig verbinden. Het signaal is wel sterk, reset van de modem heeft niet geholpen...
Reputatie 1
Graag zou ik ook een nieuwe modem willen ontvangen. Heb hier ook nog oude zyxel modem. Elke keer valt de wifi weg of word erg traag..erg irritand...

Mvg. Dennis
Reputatie 8
Badge +7
@Justjiggles, wat jammer. Komt dit alleen voor op de iPhone of ook op andere apparaten?
Graag je draadloos netwerk vergeten op je iPhone en deze opnieuw instellen. Ik hoor graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.

@Dennis2803,

Graag een eigen topic starten en daar aangeven wat je zelf hebt uitgeprobeerd om dit probleem op te lossen. Bij voorbaat dank!
dit lijkt niet te helpen. Nog steeds valt de WiFi uit op de iPhone, op de iPad lijkt het minder een probleem te zijn.

Ik kan op de iPhone wel steeds opnieuw het netwerk selecteren, maar het duurt dan wel even voor hij weer contact met de WiFi maakt.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Justjiggles, kun je een ander WiFi-kanaal kiezen?
ZIjn er ook een andere apparaten behalve de iPhone en iPad verbonden met WiFi? Zo ja, valt de verbindin ook uit op die apparaten?
In afwachting van jouw reactie.
Hallo Justjiggles, kun je een ander WiFi-kanaal kiezen?
ZIjn er ook een andere apparaten behalve de iPhone en iPad verbonden met WiFi? Zo ja, valt de verbindin ook uit op die apparaten?
In afwachting van jouw reactie.

Ik gebruik de WiFi alleen op de iPhone / iPad en soms voor de chromecast, maar zelden meer apparaten tegelijk. De interactieve tv hapert niet.

Ik was je suggestie van een ander WiFi kanaal aan het checken, maar mij is niet duidelijk hoe ik in de app kan zien wat de WiFi kanalen zijn en wat bedoeld wordt met tussenruimte etc. (Beetje niet technisch :?:?)
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Justjiggles, excuses voor de late reactie. Op onderstaande link vind je een uitgebreidere uitleg.

Hoe druk is jouw WiFi-omgeving?

Inmiddels is bekend dat het heeft te maken met een bugje in de laatste software update. Maak je toevallig gebruik van een iPhone 6 of 6s? In afwachting van jouw reactie.
Het lijkt nu wat beter te gaan, ik heb idd een iPhone 6. Hij moet wel iedere keer opnieuw verbinding maken, maar bij gebruik blijft de verbinding wel stabiel. Ook de chromecast werkt weer.
Reputatie 8
Badge +7
Fijn dat er verbetering is opgetreden. Laten we hopen dat het zo blijft.
Zo niet, dan kan je de telefoon nog terugzetten naar fabrieksinstellingen maar laten we hopen dat dat niet zover hoeft te komen.
Reputatie 8
Badge +7
Wij hebben meerdere signalen ontvangen van klanten die verbindingsproblemen ervaren met hun iPhone of iPad in combinatie met hun Experiabox V8 modem. Om het overzicht te bewaren plaats ik een slotje op dit topic en verwijs ik graag door naar onderstaand topic.

iPhone maakt geen goede verbinding met V8