beantwoord

geen verbinding of slechte verbinding op 5 meter van het modem

• 2 november 2017
  • 7 reacties
  • 169 keer bekeken

Wij hebben dit jaar nog een nieuw modem ontvangen omdat het oude modem aan vervanging toe was, geen idee wat voor modem maar er staat VGV7519 op de inlog pagina, firmware version is 02.00.138W4.

Het modem hangt netjes aan de muur in de huiskamer net onder de TV maar achter het TV meubel wij hebben 2 interactieve TV boxen via ethernet kabels aan het modem hangen en dat werkt goed..
In de slaap kamer (dit is minder dan 5 meter van de huiskamer) hebben wij een laptop via wifi en daar gaat het fout.

We kijken via de laptop naar netflix en ineens valt het wifi signaal weg, netflix gaat zoeken en na een minuut of iets langer is het signaal weer terug.... het volgende moment is er een slecht signaal of geen signaal...
Tussen de huiskamer en de slaapkamer zit een glazen wand met daar in een glazen deur die open staat op nog geen 5 meter van het moden dus...
Toch ehbben we wifi problemen.. wat testjes gedaan met de telefoons, aan de voorzijde in de tuin gaat het goed maar als we de tuin uitlopen (8 meter van het modem) geen signaal meer en dus helemaal niets..
Loop je de tuin weer in krijg je weer verbinding.. Ook met de wireless security camera's hadden we problemen en dus heb ik door mijn huis nu ethernet kabels lopen.. ons huisje is nog geen 14 meter lang en 6 meter breed het is 1 verdieping en ik heb kabels lopen waar menig kantoor jaloers op zou zijn... alleen maar omdat het wifi signaal zwak of helemaal niet aanwezig is..
Moet ik nu voor de laptop ook nog een kabel gaan trekken?? dan heb ik straks 5(vijf) kabels door me huiskamer lopen 1 voor de TV, 1 voor de laptop 1 voor de security recorder en 2 voor de achter camera's... terwijl met de moderne technologie WIFI gewoon moet kunnen..

wie o wie komt er met een goede oplossing ( dus geen trek de stekker er uit en wacht 5 minuten) die hebben we allemaal al gehad...
icon

Beste antwoord door seccondbest 3 november 2017, 19:56

Ok update...heb het modem een kwart slag gedraaid nu hebben we in de slaapkamer 3 lijntjes i.p.v 1 of 2 dus er is wat verbetering..

straks netflix eens starten en kijken of we een show kunnen kijken zonder signaal verlies
Bekijk reactie

7 reacties

De VGV7519 is de Experiabox V8.
Je hebt deze tips al nagelopen?
https://forum.telfort.nl/wifi-269/tips-van-telfort-geen-traag-of-wegvallend-wifi-63808

Als dat niet helpt kan je een wifi versterker overwegen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-versterker-kopen.htm
Dank je voor de reactie Nelly,

die stappen heb ik meerdere malen doorlopen, en voor ik versterkers ga kopen....

er zit zeggen en schrijven minder dan 5 meter tussen mijn modem en mijn laptop slechts gescheiden door een glazen wand...

Hoewel versterkers een oplossing zouden kunnen zijn verwacht ik toch echt dat mijn/ons modem een beter signaal geeft dan minder dan 5 meter..

denk toch dat we gaan overstappen naar ziggo die garanderen wifi door het hele huis (bij ons dus 2 gelijk vloers kamers)
En vlak bij het modem?
Zou het kunnen dat alle die apparaten vlak bij elkaar het wifi signaal storen?
Is er een manier om dat uit te sluiten?

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-doet-het-niet-1.htm

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/problemen-oplossen/wifi/kies-je-probleem/mijn-wifi-is-traag/controleer-wifi-op-afstand-van-je-modem-of-router/nee-wifi-werkt-wel-goed-op-115-meter-van-mijn-router-of-modem.htm
Hmmm... het enige toestel dat vlak bij het modem staat is de draadloze telefoon...

Dus even de telefoon uitgezet (stekker er uit en batterij er uit) weer de wifi gecontroleerd....geen verbetering.

2e wat ik zag in je link was het modem een 1/4 slag draaien dat ga ik nog even uit testen kon het nu even niet doen maar ik kom er op terug 🙂
Probeer ook eens de wifi vlak bij het modem. Heb je dan wel een goede snelheid?
Wellicht is de wifi in je modem geen 100% meer.
Ok update...heb het modem een kwart slag gedraaid nu hebben we in de slaapkamer 3 lijntjes i.p.v 1 of 2 dus er is wat verbetering..

straks netflix eens starten en kijken of we een show kunnen kijken zonder signaal verlies
Zou mooi zijn als het met een kleine modem verplaatsing te verbeteren is! 🙂

Reageer