beantwoord

Geen internet en nauwelijks netwerktoegang met XP computer

• 29 september 2012
  • 4 reacties
  • 2170 keer bekeken

Badge
Hallo,

Vanmorgen heb ik ongeveer mijn hele netwerk opnieuw geinstalleerd ivm wat probleempjes. Het is nu als volgt:

Zyxel P2812 modem met daaraan een switch TP-Link 8 port Giga. Aan de switch hangen een PC met W7, een Pc met XP, een nas (Qnap) en een AC Ryan mediaspeler. Dit allemaal bedraad. Verder heb ik een tablet die draadloos met het modem is verbonden.

Alles werkt behalve de XP machine. Geen internet toegang en slecht sporadisch toegang tot het netwerk en dat dan nog met horten en stoten.

In het configuratiescherm van het modem is de xp niet te zien. In het netwerk overzicht van de W7 machine wel zichtbaar en ook benaderbaar (ik kan bv door de shared doc gaan. Op de momenten dat ik met de xp machine netwerk toegang heb kan ik ook de andere apparaten in het netwerk zien.

In eerste instantie op het modem DHCP ingeschakeld maar dat was niets. Inmiddels alle apparaten een fixed ip gegeven en dhcp in het modem uitgeschakeld. Verder heb ik op de xp machine de firewall uitgeschakeld. Nu weet ik het ff niet meer.

Grootste probleem is dat het de pc van mijn vriendin betreft die hem nodig heeft voor haar freelance werk en panisch wordt als ze geen internet en LAN verbinding heeft. Help me !!!!!
icon

Beste antwoord door wbeijers 1 oktober 2012, 08:09

Inmiddels opgelost. Ik kan me echt niet herinneren dat ik het gedaan heb maar in ieder geval was het mac filter aktief. Van 4 apparaten stond het mac-adres ingevuld behalve van de xp machine. Dat ingevuld en voila.

Bedankt in ieder geval.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Gooi die TP-Link switch er eens tussenuit en sluit de apparaten direct aan op de LAN-poorten van de ZyXEL en schakel DHCP weer in.
Badge
Inmiddels opgelost. Ik kan me echt niet herinneren dat ik het gedaan heb maar in ieder geval was het mac filter aktief. Van 4 apparaten stond het mac-adres ingevuld behalve van de xp machine. Dat ingevuld en voila.

Bedankt in ieder geval.
Reputatie 2
Badge +4
Toch maar eens een Mac kopen ?
Badge +2
Toch maar eens een Mac kopen ?

Komt daar ook voor 😮

Reageer