Geen draadloze verbinding (P-2601HN-F1)

• 20 november 2012
  • 8 reacties
  • 2683 keer bekeken

Badge
mijn tv werkt prima,de tel: werkt prima--mijn laptop met windows 7 werkt prima draadloos--maar
mijn oude laptopje met windows xp krijg ik met geen drieduizend vloeken op draadloos internet.
ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen(ik ben geen expert hoor)

8 reacties

Reputatie 1
Zoals je het nu omschrijft is het erg algemeen. Het enige wat we nu weten is dat het niet lukt. Maar wat lukt er niet? Ziet XP je draadloze netwerk niet? Kan je niet inloggen? Wat is precies het probleem?
Badge
mijn oude laptopje met xp ziet mijn draadloos netwerk wel,maar ik kan onmogelijk verbinding maken(wachtwoord is ook ingegeven)
Reputatie 1
Oké, dan zit het probleem 'm waarschijnlijk in de beveiliging. Kan je XP-bakkie WPA2 aan? WPA2 is een coderingsmanier om beveiligde draadloze verbindingen op te zetten. Veel oudere computers kunnen niet met WPA2 overweg. Je kunt dit oplossen door je modem op WPA in te stellen. Dan kan je XP-laptop het waarschijnlijk wel, maar is je verbinding minder veilig.
Tip: koop een draadloze Wifi-dongle die WPA2 ondersteunt. (Of neem het risico; in de praktijk zal het wel meevallen met de onveiligheid).
Reputatie 1
Om je beveiligingsinstellingen te wijzigen: ga naar de inlogpagina van je modem. Log in en ga naar Network Setting. Kies hier Wireless en scroll naar beneden totdat je  Security Level ziet staan. Daar zie je een drop-down menu, Security Mode. Die staat nu op WPA2-psk, zet deze nu op WPA-PSK en kies een wachtwoord. Sla alles op en probeer het opnieuw. 
Badge
ik moet via mijn laptop met windows7 op mijn modem komen,en als ik dan de wireless verbinding WPA2-PSK verander in WPA-PSK dan wilt mijn modem dit opslaan,MAAR  dan is gelijk ook de verbinding verbroken en dan slaat het modem het niet op !
ik heb dan geen verbinding meer en moet het modem resetten.
weet u een andere oplossing ?
Reputatie 8
Badge +18
Gewoon nieuwste driver voor je WLAN installeren en dan niet via apparaatbeheer stuurprogramma maar via bv drivermax installeren en voila ook je xp-tje pc werkt weer
Reputatie 1
Lijkt me te simpel omdat voor oudere hardware vaak geen nieuwe drivers bestaan.

Weet je wat voor wlan adapter er in je oude laptop zit?

Verder is het logisch dat je verbinding op je win7-laptop wordt verbroken. Je hebt de instellingen tenslotte gewijzigd.
Probeer de wijziging nogmaals toe te passen vuia een bedrade verbinding.
Badge
het is gelukt,bedankt

Reageer