Geen bedrade verbinding

• 10 april 2013
  • 4 reacties
  • 2780 keer bekeken

Badge
Op onze modemrouter staat één bedraad apparaat aangesloten. Dit is een computer. Helaas geeft deze sinds gisteravond aan geen verbinding meer te kunnen maken met het internet. Zelfs de router is niet te benaderen via de computer. Het merkwaardige is dat er geen enkele wijzigingen zijn aangebracht in hardware of software. Alle devices die via het draadloos netwerk zijn aangesloten werken gewoon naar behoren. Om dit probleem op te lossen heb ik het volgende gedaan:
  • Laptop bedraad aansluiten
  • Andere netwerkkabels 
  • Andere poorten gebruiken
  • Softwarematige reset modem
  • Harde reset van de modem
  • Vast IP toegewezen aan de computer
  • IPv6 uitgeschakeld in netwerkadapter
  • Drivers updaten van netwerkadapter
  • Systeemherstel van computer
Zowel Cat5e als Cat6 netwerkkabels heb ik geprobeerd. MAC Filter staat niet aan. De softwarematige firewall in Windows heb ik ook uitgeschakeld, mocht niet baten. Het lijkt erop dat er geen connectie is tussen de computer en router. De DHCP staat aan maar bedrade apparaten lijken geen IP adres te krijgen. Ik kan uit alle probeersels de conclusie trekken dat het niet aan het apparaat ligt (zowel computer als laptop getest) en ook niet aan de kabels (verschillende cat5e en cat6 kabels) en zelfs verschillende poorten. Het enige wat ik me dus kan bedenken is dat het aan de modem ligt. Ik weet niet meer wat te doen. Mijn idee was om de computer te formatteren, maar aangezien de laptop het ook niet doet kan dit de oorzaak niet zijn. Wie weet wat de oorzaak hiervan kan zijn?

4 reacties

Badge
Helemaal vergeten te vermelden. De Modem is een Zyxel p2812hnu-f1. Deze hebben we 3 weken geleden in gebruik genomen. Tot op gisteravond heeft alles prima gefunctioneerd. Zeker omdat we digitale televisie hebben aangevraagd is het van groot belang dat het bedrade netwerk het doet.
Reputatie 8
Badge +18
Heb je de LAN aansluitingen in poort 1 en 2 de poorten 3 en 4 zijn voor iTV en de harde reset van het modem is dat gedaan d.m.v. een paperclip gedurende 30 sec. in het gaatje achterin te drukken terwijl het modem standby staat.

En welke ledjes branden op het modem
Badge
Heb je de LAN aansluitingen in poort 1 en 2 de poorten 3 en 4 zijn voor iTV en de harde reset van het modem is dat gedaan d.m.v. een paperclip gedurende 30 sec. in het gaatje achterin te drukken terwijl het modem standby staat.

En welke ledjes branden op het modem

De kabel zit nu in poort 1. Het werkt :D Hartstikke bedankt! Ik vermoed dat het internet er gisteren (per toeval) even uit lag, ik de kabel in een andere poort gedaan heb, en dit het gevolg was. 
Reputatie 8
Badge +18
Fijn dat is ook weer opgelost veel plezier met je verbinding en dit topic kan worden afgesloten

Reageer