beantwoord

Geel driehoekje: Dns server reageert niet

• 26 maart 2018
  • 3 reacties
  • 2331 keer bekeken

Ik heb onlangs een nieuwe laptop, en wou me verbinden bij mijn wifi. Hij verbond wel maar kreeg een gele driehoek met een uitroepteken op me wifi icoontje. Bij problemen oplossen geeft hij aan dat mijn Dns server niet reageert. Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 28 maart 2018, 09:52

Hoi Kdnsksn, als de wifi op alle andere apparaten wel werkt, dan is het meest waarschijnlijke dat je laptop niet goed werkt. Dit kan door een defecte netwerkkaart in het apparaat komen of doordat de driver niet goed geïnstalleerd is. Dat laatste kan je zelf nog nalopen. Doe dan het volgende:

-Ga naar het icoontje met het gele driehoekje en klik erop met je rechtermuis
-Ga naar Netwerk- en internetinstellingen openen
-Ga naar adapteropties wijzigen
-Klik dan met de rechtermuisknop op draadloos netwerk en kies voor 'Eigenschappen'.
-Daar zie je terug wat de naam van je netwerkkaart is. Bijvoorbeeld iets van RealTek, etc.
-Ga dan naar de website van de maker en zoek op het modelnummer dat je bij eigenschappen hebt gevonden.
-Download de driver en installeer deze.

Mocht dat niet werken, dan raad ik je aan om terug te gaan naar het verkooppunt van je laptop.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Kdnsksn, hier kunnen meerdere oorzaken aan ten grondslag liggen. Daarom ga ik je een paar vragen stellen om hier een beter beeld van te krijgen.

-Werken andere apparaten wel goed op je wifi? Bijvoorbeeld een andere laptop of je mobiele telefoon
-Als je het netwerk vergeet en opnieuw verbindt, heb je dan wel wifi?
-Kan je laptop wel goed met andere wifi netwerken verbinden?
-Heb je je modem al een keer herstart?
-Kan je laptop wel verbinding maken na een reset van je modem?
-Wat is de afstand tussen je laptop en het modem?

Ik hoor het graag van je. Aan de hand van deze antwoorden krijg ik een beter beeld van wat er aan de hand is en kan ik je beter van dienst zijn.
Wifi werkt gwn op alle andere apparaten, als ik vergeet en opnieuw verbind gebeurt er niks. Heb ook me modem herstart zonder succes, kan dan gewoon verbinden maar dan krijg ik weer het zelfde. De afstand tusse me modem en laptop is ongeveer maar 5 /6 meter. Wat kan ik nog meer doen? Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Kdnsksn, als de wifi op alle andere apparaten wel werkt, dan is het meest waarschijnlijke dat je laptop niet goed werkt. Dit kan door een defecte netwerkkaart in het apparaat komen of doordat de driver niet goed geïnstalleerd is. Dat laatste kan je zelf nog nalopen. Doe dan het volgende:

-Ga naar het icoontje met het gele driehoekje en klik erop met je rechtermuis
-Ga naar Netwerk- en internetinstellingen openen
-Ga naar adapteropties wijzigen
-Klik dan met de rechtermuisknop op draadloos netwerk en kies voor 'Eigenschappen'.
-Daar zie je terug wat de naam van je netwerkkaart is. Bijvoorbeeld iets van RealTek, etc.
-Ga dan naar de website van de maker en zoek op het modelnummer dat je bij eigenschappen hebt gevonden.
-Download de driver en installeer deze.

Mocht dat niet werken, dan raad ik je aan om terug te gaan naar het verkooppunt van je laptop.

Reageer