beantwoord

Firmware update

• 14 mei 2012
  • 11 reacties
  • 3493 keer bekeken

Badge
Ik ben in bezit van een P-2812HNU-F1 modem. Deze heeft firmware V3.10(TUE.3) maar volgens de website van ZyXel is V3.11(TUJ.0)C0 beschikbaar.
Deze nieuwe versie heb ik gedownload maar ik krijg de upgrade niet op de modem. Bij het downloaden krijg ik 3 bestanden:
1. 311 TUJ0C0.bin
2. 311 TUJ0C0.pdf
3. 311 TUJ0C0.rom
Ik kan echter maar 1 bestand uploaden en ongeacht welke ik probeer, de update wordt niet geaccepteerd...
Ik wil deze update hebben omdat ik problemen heb met mijn modem, de draadloze verbinding valt vaak weg en maakt dan weer opnieuw verbinding en deze loop blijft zich met grote regelmaat herhalen op alle draadloos aangesloten apparaten, Ik was van mening dat dit misschien met de update verholpen zou zijn. Doe ik iets verkeerd met de udate of is het mogelijk deze update van afstand (lees door jullie) gedaan wordt?
icon

Beste antwoord door Henk - Telfort 15 mei 2012, 15:58

@Wiiihaaa,

Ik zie dat de firmware inmiddels geüpdatet is! :)

Henk
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Telfort heeft een eigen versie van de firmware... deze wordt 's-nachts bijgewerkt als Telfort een nieuwe versie heeft.

Handmatig een Zyxel-versie installeren gaat niet lukken.

Ik weet het niet exact maar volgens mij zou er een nieuwe versie beschikbaar moeten zijn... laat je 's-nachts het modem aanstaan?

Anders kan Telfort wellicht handmatig een nieuwere (beta-) versie op je modem zetten.
Reputatie 4
Badge +3
@Wiiihaaa,

Henk
Badge
Ja klopt! Top, lekker snel geregeld ook.
Blijft alleen nog wel het probleem dat de modem de verbinding met de draadloze apparaten regelmatig verbreekt.. is dit een bekend probleem!?
Reputatie 4
Badge +3
Dit is geen algemeen bekend probleem, heeft u de laatste drivers/firmware geïnstalleerd op uw computer(s)?

Henk
Badge
Probleem blijkt in de modem te zitten, na update wifi volledig gecrasht en internet doet het enkel nog via de kabel, vaste telefonie werkt niet meer, dit vanaf afgelopen woensdag.. nieuwe modem is onderweg dus ik hoop dat die morgen binnen is, want zo lang zonder wifi en telefoon is knap vervelend..
Badge
Probleem blijkt in de modem te zitten, na update wifi volledig gecrasht en internet doet het enkel nog via de kabel, vaste telefonie werkt niet meer, dit vanaf afgelopen woensdag.. nieuwe modem is onderweg dus ik hoop dat die morgen binnen is, want zo lang zonder wifi en telefoon is knap vervelend..
Badge +1
Als de problemen met verbroken wifi verbindingen blijven bestaan met je nieuwe modem kun je proberen om de "N" standaard uit te zetten. Heeft bij mij iig erg geholpen (en de apparaten waar ik snelheid op nodig heb zitten toch bekabeld aangesloten).

🙂
Badge
Probleem is verholpen!
Heb er helaas nog wel een nieuwe bij:
Ik kan niet meer inloggen op de modem, bij inlog geeft hij aan dat ik een nieuw password in moet geven echter blijft hij na het invoeren hiervan in de loop zitten waarin er niets gebeurd. Telfort telefonisch gesproken vanmiddag, gaven aan dat een reset voldoende was, net geprobeerd maar probleem blijft...
iemand tips?
Badge
Alle problemen zijn opgelost, bedankt voor het meedenken!
Reputatie 1
Badge +1
@Wiiihaaa,

Henk

Henk, wordt de firmware gepusht of is het een get vanuit het modem?
Reputatie 1
Badge
Firmware wordt gepusht

Reageer