vraag

Firmware Experiabox: buggy

• 26 juni 2014
  • 4 reacties
  • 322 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds ik de Experiabox in huis heb, raak ik meer en meer verbaasd over dit modem. Ik word er eigenlijk niet blij van. Zo doet poort 4 het niet voor interactieve TV (zit nu op 3 en dat werkt dan wel weer), ben ik verbaasd over het standaard toestaan van/reageren op ping-requests van buitenaf (eerder topic) en nu weer iets nieuws, ik denk een bug, die niet bepaald handig is.
Ik heb even de DHCP-server in de router uitgezet omdat mijn thuisnetwerk opnieuw geconfigureerd moest worden. DHCP werd even gedaan door een ander apparaat. Ik zal jullie niet vervelen met het hoe en waarom daarvan. Nadat alles klaar was heb ik de DHCP-server van de Experiabox weer geprobeerd aan te zetten. En dat kan dus niet! Je kunt het DHCP weer aanvinken, maar als je dan de Apply-toets wilt gebruiken gebeurt er helemaal niets. De toets lijkt geblokkeerd. Is niet grayed-out of zo, reageert gewoon niet. Geprobeerd op PC (IE), iMac met Firefox en Safari en met m'n iPhone en iPad. De instelling kan niet worden toegepast. Je ziet, als je DHCP aanvinkt, overigens wel alle bijhorende opties verschijnen, behalve de DHCP client list.
Ik had, dom, geen backup van de instellingen gemaakt. Een reset was dus het enige middel om dit te verhelpen.

Ik denk dat er aan de firmware van de Experiabox wel wat gedaan moet worden:
1. ping request: standaard UIT in plaats van AAN
2. het bovenstaande.
3. Als jullie toch bezig zijn... ook dit ding is niet compatible met Apple WiFi-netwerken...

4 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welke firmware versie heb je?
Reputatie 1
Hoi,
Deze:
Runtime Code Version: 02.00.125W4 (11.01.2013-11:01:22)
Reputatie 8
Badge +16
Er is een 131W4 beschikbaar geweest maar daarin zit een bug mbt de VoIP-functionaliteit.
Maar er is inmiddels ook een 132W4 beschikbaar die binnenkort bij alle klanten wordt uitgerold.

Wellicht helpt dat om dingen stabieler te laten draaien.

Ik kan hier overigens DHCP uitzetten, apply doen, DHCP aanzetten en opnieuw apply doen.
(Win7 met FF)
Reputatie 1
We wachten 't af. Nu draait het tenminste.

Reageer