Extra router toevoegen achter P-2812HNU-F1

• 24 september 2014
  • 7 reacties
  • 712 keer bekeken

Omdat mijn internet zo vreselijk langzaam is sinds wij zijn overgestapt naar Telfort en wij gebruik maken van de P-2812HNU-F1 hebben wij een andere router erbij gekocht. Het gaat hier om een NETGEAR WNDR3800, ik zou graag willen dat die zorgt voor internet ipv de P-2812HNU-F1. Wij hebben ook een tv abbonement lopen ik zou dus ook graag willen dat die het blijft doen.

7 reacties

Reputatie 3
@roahh,

Hoe gaat het met je WiFi verbinding? Heb je een goede oplossing ervoor gevonden? Ik ben benieuwd naar je bevindingen. :)

Yanick
Reputatie 8
Badge +10
De wifi van de P-2812HNU werkt hier prima als deze aan een aantal voorwaarden voldoet.

Lees onderstaand topic eens en volg de adviezen op die hierin staan.
Het wijzigen van het wifikanaal in de ZyXEL is vaak voldoende om veel verbetering te geven.

Oplossen trage of wegvallende draadloze verbinding (WiFi)

Je wifibereik vergroten door de Netgear als accesspoint te gebruiken is altijd aan te bevelen.
Reputatie 8
Badge +16
Dan zou ik adviseren om de Zyxel te blijven gebruiken als modem/router... dan blijft ITV en VoIP gewoon werken.

De Netgear zou je dan in kunnen stellen als draadloos accesspunt.
Je moet dan daar de routerfunctie van uitschakelen.
Wacht even...

Bedoel je misschien dat internet via Wifi veel sneller en beter gaat?

ja dat bedoel ik
Reputatie 8
Badge +16
Wacht even...

Bedoel je misschien dat internet via Wifi veel sneller en beter gaat?
Als je internet vreselijk langzaam is, dan hoeft dat niet aan het Zyxel modem te liggen.

Ik zou dus geen andere router kopen (die misschien niet goed werkt in combinatie met ITV) maar beginnen met de oorzaak van het probleem te posten.

Wanneer ik een andere modem/router gebruik is mijn internet namelijk veel sneller..
Reputatie 8
Badge +16
Als je internet vreselijk langzaam is, dan hoeft dat niet aan het Zyxel modem te liggen.

Ik zou dus geen andere router kopen (die misschien niet goed werkt in combinatie met ITV) maar beginnen met de oorzaak van het probleem te posten.

Reageer