beantwoord

externe harde schijf aansluiten op USB poort modem

• 6 april 2012
  • 9 reacties
  • 8759 keer bekeken

Badge
Ik heb geprobeerd mijn externe harde schijf via mijn Zyxelmodem in mijn netwerkje bereikbaar te maken. Ik kan wel mijn schijf zien maar geen bestanden zichtbaar krijgen. Wel moet ik hiervoor beide usbpoorten gebruiken om voldoende voeding voor mijn harde schijf te krijgen. Moet ik misschien via een externe voeding werken? Wie kan me hierbij helpen?
icon

Beste antwoord door Enterprise 5 juni 2014, 08:10

ik heb een 2tb externe 3.0 usb schijf op de modem aangesloten nu kan ik de schijf inzien met mijn Samsung en bestanden daar heen stuuren of terug halen maar niet met mijn pc hoe los ik dat op

Lees onderstaande topic eens, hierin wordt op dezelfde manier het koppelen van een USB-stick beschreven.
Je moet dus eerst in de modem een netwerkshare aanmaken en deze daarna in de verkenner van Windows opzoeken.

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/usb-stick-op-zyxel-modem-43153
Bekijk reactie

9 reacties

Badge +2
Ik kan me uit voorgaande discussies niet herinneren dat iemand dit werkend heeft gekregen met een externe harde schijf (zonder externe voeding).

Staat me bij dat inderdaad 1 van de opmerkingen was dat de usb poort hiervoor niet genoeg stroom zou leveren.
Ik zou het dus eens proberen met een externe voeding (vraag me ook af of het gebruiken van twee poorten voordezelfde schijf niet een conflict gaat opleveren bij de aansturing daarvan).
Wat ik zelf wel werkend heb gezien is de usb poorten gebruiken voor een usb stick.
Badge
Toch aan de praat gekregen. Het IPnummer moet je invullen en je krijgt de directory te zien. Even gekeken bij andere antwoorden. Bedankt voor je reactie.
Badge
Goedzo!

Ik had al eens geëxperimenteerd met een usb stick, echter lees eschrijf snelheden waren dusdanig laag, dat ik er maar mee gestopt ben.

Om toch een soot nas te hebben, heb ik daarom maar een NS-K330 gekocht, een stukje sneller en sabnzbd+ was er op te installeren.

Volgende stap wordt toch een raspberry_pi of een Synology.
Telfort biedt in principe dus geen ondersteuning op USB poort, geluk als je het wel fatsoenlijk aan het werken kan krijgen 🙂
ik heb een 2tb externe 3.0 usb schijf op de modem aangesloten nu kan ik de schijf inzien met mijn Samsung en bestanden daar heen stuuren of terug halen maar niet met mijn pc hoe los ik dat op
moet wel zeggen dat daar een app voor is voor android syncme Wireless is er ook zo iets van software voor Windows
Reputatie 8
Badge +10

Lees onderstaande topic eens, hierin wordt op dezelfde manier het koppelen van een USB-stick beschreven.
Je moet dus eerst in de modem een netwerkshare aanmaken en deze daarna in de verkenner van Windows opzoeken.

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/usb-stick-op-zyxel-modem-43153
Reputatie 8
Badge +10
Edit op bovenstaand bericht: de share wordt vanzelf aangemaakt in de modem als je de USB-schijf aansluit.
Daarna op de beschreven manier aanmelden in Windows, dat kan zowel via het 'net use' command en via Windows verkenner zelf (netwerkverbinding maken).
Reputatie 3
@patrickttt

Welkom op ons forum!

Heb je met behulp van Enterprise de externe harde schijf aan de praat gekregen?

Yanick

Reageer