beantwoord

Experiabox V10, Apple devices verliezen connectie of vragen om wachtwoord

• 4 maart 2019
  • 1 reactie
  • 209 keer bekeken

Hallo,

Ik ben sinds een tijdje over op een Experiabox V10 met een witte (KPN) wifi versterker. Behalve een eigen SSID (+ wachtwoord) en subnet is het apparaat "default" ingericht. De wifi versterker (hangt "recht" erboven plafond 1e verdieping) en is d.m.v. WPS aan de Experiabox verbonden.

Alles werkte als behoren, maar ik loop tegen de volgende dingetjes aan, met name op Apple devices:
Opmerking: er verandert NIKS aan de configuratie van Experiabox en wifi versterker.
  1. Devices verliezen wifi connectie. Deze staat gewoon in de wifi lijst van het device en na selecteren is de connectie terug
  2. Devices verliezen wifi connectie en vragen om het wifi wachtwoord. daarna is de connectie terug. Kan zo een paar keer per dag zijn.
  3. Devices lijken tussen de 2 wifi access points te "pendelen" waardoor de connectie heeeel traag wordt. Wifi uit en aan op het device lost t meestal weer op
Ik heb ook windows machines (werk) en android toestellen en die hebben totaal geen problemen hiermee.
Intussen de Experiabox / wifi versterker al eens een reboot gegeven (van stroom af) etc. Nog geen totale reset gedaan, omdat ik dan van voren af aan kan beginnen.

Komt dit bekend voor met apple devices?

Bert
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 5 maart 2019, 08:46

Hoi @bkruizenga , wat leuk dat je ons Forum hebt gevonden. Ik lees dat je sinds een tijdje gebruik maakt van de V10 inclusief versterker. Sindsdien heb je met de Apple devices problemen met de WiFi. Je hebt hiervoor nog geen oplossing kunnen vinden. :(

Ik ben nu wel benieuwd wat je allemaal al geprobeerd hebt? Heb je bijvoorbeeld al eens het WiFi kanaal gewijzigd? Heb je de netwerken al eens helemaal vergeten en opnieuw ingesteld? Ik ben benieuwd.
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +12
Hoi @bkruizenga , wat leuk dat je ons Forum hebt gevonden. Ik lees dat je sinds een tijdje gebruik maakt van de V10 inclusief versterker. Sindsdien heb je met de Apple devices problemen met de WiFi. Je hebt hiervoor nog geen oplossing kunnen vinden. :(

Ik ben nu wel benieuwd wat je allemaal al geprobeerd hebt? Heb je bijvoorbeeld al eens het WiFi kanaal gewijzigd? Heb je de netwerken al eens helemaal vergeten en opnieuw ingesteld? Ik ben benieuwd.

Reageer