beantwoord

Experia WiFi valt uit

  • 19 december 2019
  • 29 reacties
  • 601 keer bekeken

Toen ik ruim geleden de Experia Wifi van jullie kreeg werd ik na maanden klungelen met de Experia Box V8 erg blij. Voorbij waren de trage snelheden en het slechte bereik, HEERLIJK!! Ik vindt het daarom vervelend om nu toch weer contact met jullie te moeten zoeken, want er zijn weer problemen. Nu inmiddels wekelijks is de Experia Wifi plotseling helemaal uit de lucht, op geen enkel apparaat wifi. Op de Experia Wifi brandt dan slechts 1 groen lampje ter indicatie dat er spanning aanwezig is, de ander lampjes zijn allemaal uit. De Experia Wifi uit zetten en na ca. 30 sec weer aanzetten is tot nu toe de enige mogelijkheid om hem weer te laten werken. Ik heb de Experia Box V8 en de Experia Wifi al een keer gereset, dit hielp niet. Wat kan er aan de hand zijn?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 30 december 2019, 21:15

Dag @urban.. Bedankt voor je reactie. Als de Experia WiFi steeds uit zichzelf reboot, dan is die mogelijk defect. Dat is namelijk niet de bedoeling. Omdat je de Experia WiFi onlangs al hebt gereset, heb ik een nieuwe voor je aangevraagd. Die heb je binnen 5 werkdagen in huis. Op die manier kunnen we ook direct kijken of het probleem inderdaad door een defecte Experia WiFi werd veroorzaakt. Laat je het weten als je de nieuwe hebt geïnstalleerd? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Bekijk reactie

29 reacties

Reputatie 8
Badge +9

Dag @urban. Dat lijkt me erg frustrerend. Ik wil graag met je zoeken naar een oplossing. Je geeft aan dat je de Experia WiFi al een poosje in huis hebt. Sinds wanneer merk je dat de WiFi-verbinding wegvalt en er slechts één lampje nog brandt op de Experia WiFi? En is er onlangs iets veranderd in huis? Heb je bijvoorbeeld een nieuw apparaat aangesloten? Het is ook goed om eens je kerstverlichting uit te zetten en te kijken of het dan wel weer werkt. Kerstverlichting staat er namelijk om bekend dat het stoort met WiFi-versterkers en Draadloze Verbindingssets. 

Reputatie 8
Badge +18

Heb ergens gelezen hier op het forum dat de experia wifi een sofware update hebben gekregen, wat je het beste kunt doen is om beide experia's even te resetten zodat zichzelf weer instellen ..

Neem onderstaande link even door en persoonlijk gebruik ik de app om alles weer in te stellen die optie staat ook in de link

 

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/experia-wifi-installeren.htm

@Natasja - Telfort

Sinds enkele weken gebeurt dit op willekeurige momenten en willekeurige dagen, er zijn geen nieuwe apparaten bijgekomen. De kerstverlichting brandt hier nog niet zolang maar ik zal er op letten.

@jimny 

Kijk dat vermoeden had ik al, ik herinner me dat een tijdje terug ineens de 5GHz band weg was.

De webinterface van de Experia Wifi was toen compleet vernieuwd, incl KPN logo.

Ik heb je link doorlopen en alles werkt zoals het hoort, tot vanochtend toen ik opstond en de wifi weer weg was.

Dit heeft dus niet geholpen.

Kan ik nog terug naar de oude software / firmware? terug naar het moment dat alles nog goed werkte… :rolling_eyes:

Kan ik nog terug naar de oude software / firmware? terug naar het moment dat alles nog goed werkte…

Hallo @urban , nee dat gaat (helaas) niet.

Doe eens een volledige reset van de Experia WiFi.

 

@JanD 

Je bedoelt een fabrieksherstel?

Het complete ssid is dan weg uit de netwerken lijst of enkel de verbinding?

Hier draaien beiden naar behoren niet meer dubbel inloggen elke wijziging wordt meteen op beide exemplaren toegepast.  Het beste is schoon beginnen. Alles resetten ook de v8, zo mogelijk liefst de fabrieksherstel, de toestellen die via wifi verbinden de oude ssid's laten vergeten en opnieuw de verbinding instellen. 

Het kan even een klus zijn maar wel lonen.

@Galdor68 

De complete ssid is dan weg.

Ik zal op alle apparaten de wifi laten “vergeten” en de Experia Wifi een fabrieksherstel laten doen.

@Galdor68

De complete ssid is dan weg.

Ik zal op alle apparaten de wifi laten “vergeten” en de Experia Wifi een fabrieksherstel laten doen.

Je heb het dacht ik gelezen te hebben al gedaan toch herhalen ook de v8 echt compleet schoon beginnen. Beide ExperiaWifi loskoppelen dan de v8 de reset en opnieuw aansluiten, eventueel met behulp van de KPN Thuis app niet echt noodzakelijk mogelijk wel handig .

Bij de V8 en Experia Wifi een fabrieksherstel uitgevoerd plus op alle apparaten het wifi punt laten vergeten. Het viel me op dat na de fabrieksherstel van de Experia Wifi alle “in het verleden” aangesloten apparaten nog in de apparaten lijst stonden, deze moest ik handmatig “vergeten” (forgot) dit verwacht je niet na een fabrieksherstel. Ik heb meteen gebruik gemaakt van de gelegenheid om het kanaal te verplaatsen naar een wat minder drukke. Alle apparaten heb ik nu opnieuw aangemeld en nu even afwachten of het goed gaat.

 Diverse instellingen en gegevens worden extern bij KPN bewaard en weer teruggezet dat kan in sommige situaties juist tot problemen leiden. Of die eerder verbonden toestellen bij de extern bewaarde gegevens horen zal niet wel vreemd dat dit blijkbaar nog zichtbaar was.

Ik ben benieuwd helpt dit niet zal je verder moeten elimineren. Als de ssid weer verdwijnt is er mogelijk iets mis met de zender/ontvanger ofwel het apparaat is dan defect.

@JanD

Je bedoelt een fabrieksherstel?


Inderdaad.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @urban. Ik lees dat je inmiddels de Experia WiFi's en de Experia Box V8 hebt gereset en alle apparaten het SSID (netwerk) hebt laten vergeten. Ik ben benieuwd hoe het gaat nu je de apparaten opnieuw hebt verbonden met je WiFi-netwerk na de reset. 

@Natasja - Telfort 

Goed dat je me even bericht, want ik probeer erachter te komen of de 5GHz uitgezet kan worden. In de log van de Experia Wifi zie ik nl tientallen pogingen per dag van mijn smartphone Samsung A8-2018 om over te schakelen van de 2,4 naar de 5 GHz band wat niet lukt (start - timeout).

Ik heb het vermoeden dat mijn smartphone zo ook problemen veroorzaakt.

Zie hieronder een korte kopie van de log.

25.12.2019 05:10:48 [2 2 2] OWL-(ExperiaWIFI-60AE3A)IF[2.4G](BE):STA(SamsungA82018)(RSSI_High 2G->5G)(BTM)(BC:AE:3B) failed.
25.12.2019 05:15:28 [2 4 2] OWL-(ExperiaWIFI-60AE3A)IF[2.4G](BE):STA(SamsungA82018)(RSSI_High 2G->5G)(BTM)(BC:AE:3B) start.
25.12.2019 05:16:29 [2 2 2] OWL-(ExperiaWIFI-60AE3A)IF[2.4G](BE):STA(SamsungA82018)(RSSI_High 2G->5G)(BTM)(BC:AE:3B) timeout.
25.12.2019 05:20:28 [2 4 2] OWL-(ExperiaWIFI-60AE3A)IF[2.4G](BE):STA(SamsungA82018)(RSSI_High 2G->5G)(BTM)(BC:AE:3B) start.

enz.

@urban helaas dat kan niet meer, of beide banden aan of beiden uit. Dit probleem heeft zo lijkt het met een niet goed funtionerende bandsteering in de ExperiaWifi te maken. Helaas heeft de huidige firmware daar geen instel mogelijkheid voor.

Het ssid verdwijnt niet meer?

Zojuist gebeurt dit:

25.12.2019 08:10:54 [2 4 2] OWL-(ExperiaWIFI-60AE3A)IF[2.4G-GUEST](BE):STA(BC)(Legacy Device) connected.
25.12.2019 08:10:55 [2 4 2] OWL-(ExperiaWIFI-60AE3A)IF[2.4G-GUEST](BE):STA(64)(Legacy Device) connected.
25.12.2019 13:22:30 [2 4 9] Start logging.
25.12.2019 13:22:57 [2 4 1] HTTP-start ...
25.12.2019 13:22:57 [2 4 1] Current firmware version is 1.00.26v3  and boot flag is 0.
25.12.2019 13:22:57 [4 4 1] IF[2.4G]:BSS WiFi driver reboots
25.12.2019 13:22:58 [4 4 1] IF[2.4G]:BSS WiFi driver reboots
25.12.2019 13:23:00 [4 4 1] IF[2.4G]:STA(6c) had associated successfully

Ik zat ineens weer spontaan zonder wifi, de Experia Wifi reboots spontaan, dit lijkt me niet goed.

Kan het zijn dat zodra de log vol loopt en zo ook het geheugen, dat hij uit zichzelf opnieuw opstart?

Reputatie 8
Badge +9

Dag @urban.. Bedankt voor je reactie. Als de Experia WiFi steeds uit zichzelf reboot, dan is die mogelijk defect. Dat is namelijk niet de bedoeling. Omdat je de Experia WiFi onlangs al hebt gereset, heb ik een nieuwe voor je aangevraagd. Die heb je binnen 5 werkdagen in huis. Op die manier kunnen we ook direct kijken of het probleem inderdaad door een defecte Experia WiFi werd veroorzaakt. Laat je het weten als je de nieuwe hebt geïnstalleerd? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

@Natasja - Telfort 

Fijn, dankjewel.

Ik laat het weten als ik hem binnen heb.

Reputatie 8
Badge +9

@Natasja - Telfort

Fijn, dankjewel.

Ik laat het weten als ik hem binnen heb.

Geen probleem! Ik wacht je berichtje af. :slight_smile:

@Natasja - Telfort 

Vandaag het nieuwe modem in gebruik genomen, ik hou het komende week in de gaten.

 

Reputatie 8
Badge +9

Dag @urban. Ik vermoed dat je doelt op de nieuwe Experia WiFi? :slight_smile:  Ik hoop dat je verbetering merkt. 

@Natasja - Telfort 

Ik bedoel idd de Experia Wifi.

Tot op heden nog geen uitval gehad.

Reputatie 8
Badge +9

Dat is goed nieuws, @urban. Dan ga ik ervan uit dat de Experia WiFi defect was. Mocht je onverhoopt toch weer uitval merken, dan weet je ons te vinden.

Helaas, het is weer zover. Ineens uit het niets en na bijna een maand geen problemen, onverwachts op willekeurige willekeurige momenten uitvallende wifi. In de log van afgelopen nacht die ik nog even snel kon opslaan is terug te lezen dat de Experia Wifi helemaal de weg kwijt is en repeterend opnieuw opstart.

Dit is een ongewijzigd stukje uit de log.

04.02.2020 02:36:27 [4 4 1] IF[2.4G]:BSS WiFi driver reboots
04.02.2020 02:36:27 [4 4 1] IF[2.4G]:BSS WiFi driver reboots
04.02.2020 02:36:27 [4 4 1] IF[2.4G]:BSS WiFi driver reboots
04.02.2020 02:36:27 [4 4 1] IF[2.4G]:STA(d8:f1:5b:cb:24:b1) had associated successfully
04.02.2020 02:36:27 [4 4 1] IF[2.4G]:STA(d8:f1:5b:aa:43:d2) had associated successfully
04.02.2020 02:36:27 [4 4 1] IF[2.4G]:STA(d8:f1:5b:03:bb:fd) had associated successfully
04.02.2020 02:36:27 [4 4 1] IF[2.4G]:BSS WiFi driver reboots
04.02.2020 02:36:28 [4 2 1] IF[2.4G]:STA(d8:f1:5b:cb:24:b1) had deauthenticated
04.02.2020 02:36:28 [4 2 1] IF[2.4G]:STA(d8:f1:5b:aa:43:d2) had deauthenticated
04.02.2020 02:36:28 [4 2 1] IF[2.4G]:STA(d8:f1:5b:03:bb:fd) had deauthenticated
04.02.2020 02:36:28 [4 2 1] IF[2.4G]:STA(00:00:00:00:00:00) had deauthenticated
04.02.2020 02:36:28 [4 2 1] IF[2.4G]:STA(00:00:00:00:00:00) had deauthenticated
04.02.2020 02:36:28 [4 2 1] IF[2.4G]:STA(00:00:00:00:00:00) had deauthenticated
04.02.2020 02:36:28 [4 2 1] IF[2.4G]:STA(00:00:00:00:00:00) had deauthenticated
04.02.2020 02:36:28 [4 2 1] IF[2.4G]:STA(00:00:00:00:00:00) had deauthenticated
04.02.2020 02:36:28 [4 2 1] IF[2.4G]:STA(00:00:00:00:00:00) had deauthenticated
04.02.2020 02:36:28 [4 4 1] IF[2.4G]:BSS WiFi driver reboots
04.02.2020 02:36:28 [4 4 1] IF[2.4G]:BSS WiFi driver reboots

Heel af en toe lijkt het of hij alles weer op een rijtje krijgt om vervolgens weer helemaal plat te gaan.

Graag weer hulp bij dit raadsel.

Admin: bericht afgesplitst en topic samengevoegd.

Of het helpt geen idee er is wel weer een firmware update.

Ach.. weer één? het wordt er niet betrouwbaarder op, dit heeft voor mij en vast voor meerderen onverwachte gevolgen, IP camera's uit de lucht, smart pluggen niet meer benaderbaar. Ik ben bekant een halve avond bezig om de boel weer aan de praat te krijgen.

Een zinvolle suggestie voor de update techneuten: COMMUNICEER DIT VOORAF MET JE KLANTEN.

Gadverdamme….

Reageer