Vraag en antwoord

Experia WiFi, de slimme WiFi-verbeteraar

  • 29 oktober 2018
  • 103 reacties
  • 15762 keer bekeken
Experia WiFi, de slimme WiFi-verbeteraar
Reputatie 8
Badge +11

Sinds kort hebben we een nieuw apparaat om het WiFi signaal in huis te verbeteren, de Experia WiFi. In dit topic geef ik antwoord op de meest gestelde vragen over dit WiFi-toegangspunt.

1. Hoe ziet de Experia WiFi eruit?

b6b048b7-49d1-475a-a352-ff609c394f82.png


2. Wat zijn de specificaties van de Experia WiFi?

  • Dualband 2,4 GHz & 5 Ghz
  • WiFi 802.11ac
  • 2 ethernetpoorten
  • Bandsteering
  • Alleen bedraad aan te sluiten
  • Automatisch up-to-date
  • 115mm x 122mm x 29mm
  • Neemt volledig automatisch de WiFi gegevens over van Experia Box V8, V10 en V10a
  • Zet volledig automatisch de WiFi van de Experia Box uit (niet bij de V10a)


Waarom wordt de WiFi van de Experia Box uitgezet? De hardware van de V8 en de V10 kan bandsteering (apparaten kunnen soepel switchen tussen de 2.4 Ghz en 5 GHz band) en roaming (apparaten kunnen tussen verschillende verzenders overschakelen zonder dat je het merkt) niet ondersteunen. Door de WiFi op de Experia Box uit te schakelen kan de Experia WiFi het netwerk aanbieden met deze mogelijkheden. De V10a ondersteunt dit wel, daarom blijft de WiFi daarop wel aan. Als je met een mobiele telefoon verbonden bent met de Experia Box en je loopt de rand van het bereik daarvan, waar de Experia WiFi een sterker bereik heeft zal je niet automatisch overschakelen naar het andere netwerk. Om dat soort dingen te voorkomen is ervoor gekozen om de WiFi uit te schakelen in de modem.
 

Sinds software update versienummer 1.00.28 is gastnetwerk beschikbaar via de Experia WiFi. Je kunt dit via de interface aan- en uitzetten en het SSID van het gastnetwerk aanpassen. De Experia WiFi neemt het gastnetwerk van de Experia Box V10 niet over. Deze twee kunnen naast elkaar bestaan.


3. Wat betekenen de lampjes?

 

8f3dcdea-f7bd-4118-aefc-61ae30167917.png


4. Hoe sluit ik de Experia WiFi aan?

 

2e329072-a2db-44ea-9e05-d79d656b6b5e.png

 

  • In het installatiepakket vind je de volgende onderdelen: 1meter cat5e ethernetkabel, een stroomadapter, de Experia WiFi en een snel installeren kaart
  • Pak de meegeleverde kabel met gele stekkers en sluit de kabel aan op een willekeurige gele ethernetpoort van de Experia WiFi
  • Sluit de kabel met gele stekkers aan op een willekeurige gele ethernetpoort  van de Experia Box.
  • Sluit de Experia WiFi aan met de stroomadapter en steek de adapter in het stopcontact
  • Zet de Experia WiFi aan met het knopje aan de achterkant. Op de Experia WiFi gaat het lampje ‘Power’ groen branden. Het lampje ‘Wireless’ gaat eerst groen branden en dan blauw
  • Het lampje ‘Wireless’ op de Experia Box gaat uit. Alle WiFi gegevens zijn nu vanaf de Experia Box (het modem) overgeschreven naar de Experia WiFi. Dit kan 5 tot 10 minuten duren
  • Het lampje ‘Verbinding’ gaat groen branden als jouw apparaten zijn verbonden

Let op: De Experia WiFi is niet draadloos te gebruiken. Sluit je je Experia WiFi bekabeld aan naast je Experia Box V8, dan zet hij de WiFi van de Experia Box uit en heb je een Dualband WiFi-signaal vanuit de Experia WiFi.

Tip: Is de tv-ontvanger in je woonkamer bekabeld aangesloten op je router en is het WiFi-signaal in je woonkamer ondermaats? Sluit je Experia WiFi dan aan tussen je modem en de tv-ontvanger. Ook als je geen ethernetpoort over hebt op je modem, is dit een geschikte oplossing.

5. Installeren met de KPN Thuis app
Het installeren van de Experia WiFi kan gemakkelijk met de KPN Thuis app. Met deze app sluit je in een paar stappen de Experia Box (modem) en de WiFi versterkers aan. Via de app kun je deze dan ook beheren en wijzigen. Veel van de instellingen die hieronder worden genoemd kan je ook via die weg doen. 

Downloaden:

 

 


De app ziet welk model Experia Box je hebt en geeft op basis hiervan een instructie die bij jouw situatie hoort, ook kan je bijvoorbeeld zien welke apparaten er met jouw thuisnetwerk zijn verbonden (screenshots uit de PlayStore).

 

 


In de app wordt het aansluiten stap voor stap uitgelegd, ook als je meerdere Experia WiFi aansluit wordt dat beschreven.

6. Wat is het IP-adres van de Experia WiFi?
Het IP-adres van de eerste Experia WiFi is 192.168.2.150. Als dit IP-adres al in gebruik is door een ander apparaat of een andere Experia WiFi zal er een ander IP-adres worden toegewezen. Om dit adres te achterhalen kun je inloggen op de Experia Box via http://192.168.2.254. Hier vind je een overzicht van alle aangesloten apparaten met het bijbehorende IP-adres.

7. Hoe kan ik inloggen op de Experia WiFi?

9b2f3b2d-46ba-40b3-8eb2-ad83c6bb1836.png

 

  • Ga naar http://192.168.2.150 (Als de Experia WiFi een ander ip adres heeft gekregen kijk dan hierboven bij "wat is het IP-adres van de Experia WiFi")
  • Log in met gebruikersnaam (admin) en het wachtwoord dat op de sticker van het apparaat staat
  • Bij de eerste keer inloggen zal je ook een eigen wachtwoord kunnen instellen. Dit wachtwoord kan je ook gebruiken in de KPN Thuis app.


8. Hoe pas ik de netwerknaam (SSID) en het wachtwoord (WPA) aan van de Experia WiFi?

 

7db2a566-1c42-4747-857b-618ff160f973.png

 

  • Ga naar http://192.168.2.150 Als de Experia WiFi een ander IP-adres heeft gekregen kijk dan hierboven bij "wat is het IP-adres van de Experia WiFi"
  • Log in met gebruikersnaam (admin) en het wachtwoord dat op de sticker van het apparaat staat
  • Klik op instellingen
  • Klik op wifi
  • Hier kan je de SSID en het WPA wachtwoord te wijzigen. Deze naam en wachtwoord zijn van toepassing op zowel de 2.4 GHz als 5 GHz band.

Sinds firmware update 1.00.26v3 kunnen de netwerknamen van 2.4 GHz en 5 GHz banden niet meer gescheiden worden.


9. Ik heb meerdere Experia WiFi apparaten en wil van allemaal de WPA of SSID aanpassen

  • Log in op de webinterface van de Experia Box
  • Verander de instellingen
  • Reset alle Experia WiFi apparaten
  • Sinds firmware update 1.00.26v3 worden de instellingen die je op de eerste Experia WiFi aanpast (zie hierboven bij "Hoe pas ik de netwerknaam (SSID) en het wachtwoord (WPA) aan van de Experia WiFi?”) op alle Experia WiFi toegepast


10. Hoe kan ik de Experia WiFi een fabrieksreset geven?

 

23940ca8-3f9b-49b6-aa2c-fa8a4e5addbd.png


De resetknop achterop de Experia WiFi lang ingedrukt houden, totdat alle LEDjes oplichten (ong. 10sec).

11. Hoe kan ik een Experia WiFi aanschaffen?
In de KPN webshop bestel je een Experia WiFi.

12. Wat is de laatste softwareversie van de Experia WiFi?
Vorige week is de nieuwe software met versienummer 1.00.28 uitgerold.

De belangrijkste verbeteringen hierin zijn:

  • Streams via Chromecast kunnen weer bediend worden (play/pauze e.d.);
  • De lijst met verbonden apparaten wordt nu correct opgeschoond, zodat apparaten die niet langer verbonden zijn ook na 72 uur uit de lijst verdwijnen;
  • Het indrukken van de WPS-knop in de interface zorgt niet meer voor een witte pagina;
  • Sommige apparaten konden niet handmatig geüpdatet worden, dit is nu opgelost;
  • De lengte van de namen die je de apparaten in je netwerk kunt geven is verhoogd naar 32 karakters; 
  • Verbeteringen in de werking tussen de Experia Box als master-apparaat en de Experia Wifi als slave-apparaat; 

De update is ook te forceren via de webinterface van de Master Experia WiFi. Ga naar Systeem → Firmware updateCheck knop. Als hier vervolgens 1.00.28 tevoorschijn komt kun je op Upgrade klikken. 

Heb je een andere vraag? Stel 'm vooral in dit topic!

Admin: update 5-12-'18, Telfort Thuis app toegevoegd

Admin: update 28-11-’19, topic bijgewerkt naar aanleiding van firmware update 1.00.26v3 (KPN Thuis app, 2.4 GHz en 5 GHz band die geen gescheiden naam meer kunnen hebben)

Admin: update 10-02-2020, topic bijgewerkt naar aanleiding van software update 1.00.28.

 


103 reacties

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @JanD en @Galdor68. Het lijkt er inderdaad op dat er een batch klanten is omgezet naar de nieuwe Experia WiFi firmware. Veel meer informatie heb ik hier nog niet over, maar ik ga navraag voor jullie doen en deel het hier als ik meer weet. 

@Jasper - Telfort het start bericht heeft wat aanpassingen nodig.

Het scherm voor de netwerknaam is veranderd, er wordt nog maar 1 naam voor beide banden gebruikt. De Telfort thuis app bestaat niet meer we moeten nu de KPN versie gebruiken hier zijn wat meer features in gekomen.

Na de update komt als je op de beheerspagina inlogt de vraag een nieuwe beheerswachtwoord te maken, deze heb je ook nodig voor de Thuis app. Je logt nog maar op 1 device/IP adres in elke wijziging geld voor alle aanwezige Experia wifi toestellen. Voorheen was het standaard adres 192.168.2.150 dat is nog steeds bruikbaar als dat de primary device is. Bij meerdere Experia wifi wordt er 1 de primary het ip adres van deze daar log je bij in.

 

Voor de Telfort klanten is het wel nuttig de start topic aan te passen. 

Het belangrijkste wat moet worden genoemd in de start topic is dat iedereen die gescheiden namen had voor de twee banden, diverse apparaten opnieuw zal moeten verbinden.

@Galdor68: ik heb de startpost bijgewerkt :slight_smile:

Ziet er compleet uit 👍🏻

Nou dat soort wifi mesh systemen lijken leuk, super wifi, maar je moet er wel rekening mee houden dat als je draadloos verbind je twee bottlenecks hebt,

ten eerste moeten ze bandbreedte gebruiken om met elkaar te communiceren, zolang je ze niet te zwaar belast gaat het prima, maar een stel verbruikers er op en de snelheid kan redelijk inzakken.

ten tweede, de onderlinge verbinding moet ook nog eens sterk zijn om er goed gebruik van te kunnen maken, weer hetzelfde als daarboven, dan zakt de snelheid weg.

 

Als je kan, altijd bedraad aansluiten, en zoals @Babylonia  ook al zegt, zoek iets verder als de KPN spullen, ze zijn effe leuk maar de super wifi kost 199 euro, dan is de TP-Link Deco M4 een veel betere keuze, het beste mesh systeem op dit moment voor onder de 200 euro, maar vaak is een gewone router van rond de 50 euro net zo goed in te zetten om net dat punt effe te verbeteren.

Wel nuanceren dat bij de meeste gebruikers de Experia in de meterkast komt te hangen wat gewoonweg de minst ideale plek is. Plaatsing van een wifi toegangspunt bij de tv ontvanger, anders gezegd in de woonkamer zal in veel situaties tot een betere verbinding leiden liefst een tweede op een verdieping en je zal een redelijk goede verbinding door je huis heen hebben.

Wat inderdaad vreemd maar de bedoeling van dit toestel is het totaal overnemen van de wifi van de Experiabox die ik hier (v10) sinds de laatste firmware update van de ExperiaWifi niet meer aan krijg.

KPN heeft een app als installatie hulp waarbij het advies wordt gegeven de 1e bij de experia te plaatsen, dat is dus onlogisch zet ze in waar nodig. En laat de wifi van de hoofdrouter(v10) ongemoeid dat zou toch opgelost moeten worden.

Ik heb aan de test mee mogen doen en ze gratis gekregen heel eerlijk gezegd zou ik ze zelf nooit kopen met twee van deze toestellen kan ik wel zeggen dat ze doen wat ze moeten doen, echter de prijsstelling vind ik te hoog. Ik zou dan de versterker met 4 aansluitingen aanbevelen zeker als je nog ander apparatuur wil aansluiten.

Ik kan me in grote lijnen wel in de reactie van Babylonia meegaan wat betreft oplichterij lever dan een Experiabox zonder wifi en geef de 1e Experiawifi kado bij elk nieuw abonnement

Wat je kan doen is de KPN Thuis app installeren als je dit al hebt gedaan eens zien of deze het nieuwe ww wel accepteerd. In die app is het ingestelde wachtwoord zichtbaar via meer instellingen dan beheerders wachtwoord.

 

Heb je ingelogd via 192.168.2.150? En heb je 1 of 2 toestellen?

Op dit moment deed de knop update ophalen het zowaar.

Reputatie 8
Badge +11

Hi @Galdor68, ik ben bezig met het bijwerken inderdaad. Door drukte lukt het niet altijd om dat meteen te doen, maar deze week gaat het lukken :ok_hand:

 Kan ik de kabel vanaf het modem aansluiten op de ene poort en dan doorlussen vanaf de 2e poort naar de 2e experia wifi of is aansluiten op een aparte switch noodzakelijk?

Ja dat kan.

Een andere optie is een wifi toegangspunt van een andere leverancier die dit ongemak niet heeft.

Reputatie 8

Omdat ik daar nog wel een leiding heb met de oude niet meer gebruikte telefoonkabel overwoog ik om daar een utp-kabel doorheen te trekken en daar een experia wifi op aan te sluiten. 
ik lees hier echter dat door een experia wifi aan te sluiten het wifi signaal van de v8 wordt gestopt.

Zoals @Galdor68 al aangeeft. Koop dan beter een andere router / Access Point die deze nadelen niet heeft.

Zou je willen aanraden een goedkope router te kopen met zowel 2.4 en 5 GHz WiFi ondersteuning.

Zo’n router kun je met een paar muisklikken als Access Point instellen. Je hebt daarbij meteen een “switch” met 4 poortjes waarmee je andere apparaten bekabeld kunt aansluiten.

Aanbeveling een TP-link Archer C6   (Zie ook eerdere reactie )
Die is heel eenvoudig in te stellen met de “Quick Setup Wizard”.

  • 1e stap is als extra “router” achter de Experia Box. Heb je internet en werkt het…
  • Dan 2e stap met een paar muisklikken overschakelen naar “Access Point” mode.
  • 3e stap is IGMP Snooping functie activeren, als je een TV-ontvanger erop aansluit.
    (Overigens altijd goed IGMP in te schakelen, ook bijv. gebruik van Chromecast e.d.).

Diverse Telfort forum gebruikers hebben daar inmiddels goede ervaringen mee.

Reputatie 1

Ik had dit probleem al eerder besproken met mijn “hardware” leverancier, echter nog zonder dat ik bedacht had de optie nieuwe kabel trekken door oude telefoonleiding. Zijn advies was om diezelfde TP-link te gebruiken en dan het signaal via een powerline adapter daar te krijgen.

ik denk dus nog even na over een definitieve oplossing.

overigens heb ik vorige week bij een vriend wel met behulp van 2x experia wifi Goed dekkende wifi in zijn huis kunnen realiseren (ja, ook doorgelust) hij heeft experia v10 (heb niet gelet op verdere typeaandudiding). Ik heb niet gecheckt op stoppen van zijn wifi-signaal daarvan. Hij is hartstikke happy. Van 7 naar 70 Mbps op bovenste verdieping.

Ik ben persoonlijk geen voorstander van powerline's, zeker niet als bedraad mogelijk is. Enkel bij de v10A gaat de wifi van de Experiabox niet uit. 

De keuze voor de Experia Wifi of een ander model blijft persoonlijk. Zet de voors en tegens goed op een rij. Juist meer aansluitingen kan in het voordeel van een router spreken.

Reputatie 1

Hallo @Jasper - Telfort,

Helder verhaal. Ik moet de versterker dus bekabeld aansluiten. Als ik de versterker op dezelfde plek neerzet als de router, schiet ik er dan wat mee op of heeft dit dan weinig effect en kan ik beter de Wifi punten nemen?

 

@Rienold Hofstede per etage een toegangspunt is de richtlijn.

@Rienold Hofstede dan is de "Super" wifi of een soortgelijk mesh systeem een betere oplossing, hierbij wordt 1 toestel bedraad aangesloten de overige kunnen draadloos worden verbonden, voor de beste werking moeten ze niet te ver uit elkaar hangen.

Een andere optie zijn powerlines met wifi aanboord, dat staat en valt met de kwaliteit van je electra netwerk.

Eens met wat Doornekamp schrijft , de KPN apparatuur is niet heel slecht en op de eigen routers (Experiabox afgestemd) ga je voor installatie gemak zou dat de meest voor de handliggende keuze zijn. Wat mesh systemen betreft gelukkig zijn er tegenwoordig mesh systemen die een 3e antenne / wifi/radio hebben specifiek voor onderlinge communicatie, wat wel een min punt blijft ze moeten binnen bereik van elkaar hangen.

Test Mesh systemen

Met een kwalitatieve router als wifi toegangspunt strategisch geplaatst kan je een gemiddelde gezinswoning (2 lagen) goed bestrijken zelfs de tuin.

@Rienold Hofstede  hoe snel is je verbinding met de buitenwereld,  om wat voor apparaten gaat het en belangrijker nog in welke kwaliteit wordt gekeken.

Bij HD is er met een 50 Mb verbinding via wifi niks aan de hand, voor UHD kan dat al anders worden. Dat komt omdat de bandbreedte gedeeld wordt. Je moet echt heel veel simultane gebruikers hebben of overige storende factoren wil die snelheid zo inzakken. Op een bedraad aangesloten pc  een groot bestand downloaden heeft ook invloed op de totaal beschikbare ruimte. En gezien elke situatie anders is kan daar bijna geen standaard antwoord op worden gegeven.

Mijn persoonlijke ervaring met Netflix of Disneyplus op de bedraad aangesloten smart tv een film in UHD kijken en tegelijk op een tablet via wifi een serie in HD geeft geen problemen met een 50/5 verbinding.

 

Ps wat ik ervan begrijp heeft  of had de deco5 juist geen dedicated backhaul chanel zoals dat heet toch lijkt het geen slechte keuze

Reputatie 8
Het is helemaal geen WiFi verbeteraar, maar een "sigaar uit eigen doos" aanschaf om zo'n apparaat aan te schaffen. Met het uitschakelen van de WiFi van de hoofd modem/router, "verplaats" je alleen het WiFi-punt naar een ander apparaat, maar verbreid je geenszins de WiFi verder uit.

Nou ja, in het geval van de Experia Box V8 misschien nog wel enigszins, omdat die zelf geen 5 GHz WiFi ondersteunt. Maar in het geval van een Experia Box V10 als modem/router, beslist NIET aanschaffen.

Handmatige instellingen om te proberen de WiFi van de V10 ook te gebruiken worden ongedaan gemaakt. Ofwel je betaalt € 50,- extra om je WiFi te verplaatsen naar een ander apparaat wat reeds hetzelfde doet met wat je V10 al deed. Namelijk WiFi geven in de 2.4 GHz en 5 GHz band.

En dat geheel automatisch met de bemoeienis van de KPN/Telfort firmware.
Mensen blij maken met een dooie mus.
Het moet echt niet gekker worden in ISP Plopsaland. Zijn ze nu helemaal besodemietert.

Lees de eerste negatieve ervaringen van zo'n apparaat, met de argeloze gebruiker die op advies een dergelijk apparaat aanschafte en bedrogen uitkwam om zijn WiFi "uit te breiden", omdat die de WiFi van zijn V10 uitschakelde < HIER > en bijv. diens opvolgende ervaring < HIER >

(De gebruiker wilde een extra WiFi Access Point om zijn WiFi uit te breiden in een ander woongedeelte. Maar het apparaat schakelde daarmee de WiFi van de hoofd modem/router, zijnde een V10 in het voorgedeelte van zijn woning uit. Ofwel niets opgeschoten met die aanschaf).
Reputatie 8
Badge +8
Genoemd apparaat kun je ook gelijk meenemen in de Telfort-winkel en niet alleen in de webshop.
Ik kan met @Babylonia een eind meekomen in zijn reactie.
Met het uitschakelen van de oorspronkelijke wifi in de modem om dat een meter verder door de 'wifiverbeteraar' te laten overnemen komt bij mij over als een totaal zinloze zaak waarbij Telfort min of meer aangeeft dat de wifi in de modem ondermaats zou zijn.
Het wifi signaal kan ook nooit krachtiger zijn dan van de modem, want dat is aan wettelijke regels gebonden.
Als je wifi wilt verbeteren gebruik dan de juiste instellingen en vertrouw niet alleen op de 'auto'-stand.
Maar daar is geen algemeen advies voor te geven, want iedere woonsituatie en/of zakelijke situatie is anders.
Reputatie 8
Iedere woonsituatie is inderdaad anders.
Maar apparatuur aanschaffen die de functies van het andere apparaat weer teniet doet is waanzin.
In het kader van "net neutraliteit" mag dat bovendien helemaal niet. Om maar niet te spreken over de wetgeving die al bijna 2 jaar van kracht is, maar waar ISP's bezwaren op hebben en de wetgever tot nu toe "in gijzeling neemt" en er nog steeds geen tegenreactie / actie van de minister is.
Men wordt er steeds brutaler in.
Dit is gewoon openlijke oplichterij. En men schaamt zich er kennelijk niet eens voor.
Reputatie 8
met twee van deze toestellen kan ik wel zeggen dat ze doen wat ze moeten doen.
Ja, vind je het gek?
Je moet dus twee toestellen kopen, waar in normale situaties één extra apparaat voldoet.

In het kader van bewust omgaan met duurzaamheid en energie is het ook een "no-go" als je twee apparaten moet aanschaffen. Dat is één apparaat teveel wat stroom verbruikt voor "hetzelfde".

Het plaatsen van de modem/router in de meterkast, kan wel zijn dat het in veel gevallen zo is.
Plaats die dan op een betere plek. Die beter uitkomt met WiFi.
Vraagt wel een goede bekabeling (met afscherming). Maar heb eerder al zoveel en uitvoerig uitleg gegeven hier op het forum, hoe dat uit te voeren. Dat is gewoon mogelijk.
Het blijft oplichterij die handel, op deze wijze uitgevoerd, en niet conform de wetgeving
Zo simpel zijn de feiten.
Duurzaamheid kent KPN/Telfort alleen in hun reclame uitingen anders kregen glasvezel klanten wel meteen een Fritzbox of ander apparaat die regelrecht of de FTu kan worden gepatcht hier hangen ook 2 stroomverbruikers in de meterkast waarvan 1 eigenlijk geen meerwaarde heeft ten opzichte van de vorige Genexis modellen en als minpunt lastiger om eigen apparatuur in te zetten.

In het kader van diezelfde duurzaamheid zou de oude propostie niet eens afgebouwd mogen worden maar juist uitgebreid en verbeterd moeten worden. Alle extra tv ontvangers die nu nodig zijn omdat dvb-c wegvalt is ook niet zo groen te noemen.

Dit is uiteraard een ander verhaal.

Terug naar de ExperiaWifi net als met de versterkers word ook dit toestel mooier en verkeerd aangeprezen. De versterker is geen versterker er wordt geen signaal versterkt. En de enige verbetering die dit toestel geeft is alleen merkbaar bij meer dan 1 toestel.

2 voor € 50,00 desnoods € 75,00 is wat dat aangaat een betere deal omdat je er gewoonweg minimaal 2 nodig hebt. Net zoals je bij het gebruik van de adapters voor het stroomnet ook minimaal 2-3 toestellen nodig hebt.
Reputatie 8
De algemene informatie informatie in de webwinkel geeft juist aan dat in combinatie met de Experia Box V8, slecht één apparaat nodig zou zijn (met voorbeeld van WiFi op zolder).
Als dat klopt, en je hebt bij de V10 wel twee apparaten nodig, vraag ik me af of de Experia Box V8 daarmee "te oud" is om diens software nog zodanig te kunnen aanpassen dat diens WiFi niet "dwingend" wordt uitgeschakeld door hem te combineren met de "ExperiaWifi"??

Dat zou bij de informatie die hierboven door Telfort wordt gegeven dan in tegenspraak zijn met de informatie in de webwinkel. In ieder geval staat het met de eerste gebruikservaring in die andere draad al vast dat de WiFi van een V10 wel wordt uitgeschakeld.

In het kort datgene wat Telfort zelf aanhaalt m.b.t. netneutraliteit:
"Sinds 1 januari 2013 is in de Telecommunicatiewet het onderwerp Netneutraliteit opgenomen.
Dit betekent onder andere dat Telfort, net als andere providers in ons land, binnen de internettoegangsdienst niets mag blokkeren. Ook moet Telfort de verschillende verkeersstromen gelijk behandelen."

Het ene Telfort WiFi apparaat schakelt van het andere Telfort apparaat diens WiFi uit.
Ofwel het blokkeren van de WiFi-mogelijkheid op dat andere apparaat, en beslist géén gelijke behandeling van in dit geval "WiFi verkeerssstromen". Het ene apparaat "discrimineert" de WiFi services van het andere apparaat.

Verder nog een vraag.
Als mensen een keer naar een andere provider overstappen, kunnen ze die dit gekochte apparaat dan nog wel inzetten als "WiFi Access Point" op een andere router (zonder daarbij instellingen of firmware van andere routers om zeep te helpen)?


Verder nog een vraag.
Als mensen een keer naar een andere provider overstappen, kunnen ze die dit gekochte apparaat dan nog wel inzetten als "WiFi Access Point" op een andere router (zonder daarbij instellingen of firmware van andere routers om zeep te helpen)?

Ja het is dan een gewoon accespoint, zowel bij mij op de oude propositie met eigen router, als bij Enterprise met zijn eigen Fritzbox werken deze zonder invloed te hebben op de apparatuur. Ga je naar andere providers met dezelfde apparatuur neem NLe zullen ze dezelfde bijkomende werking houden omdat deze ook de Experia levert.

Het nadeel met eigen apparatuur was tijdens de test het niet kunnen updaten van de firmware via de ingebakken knop bij mij kwam de update pas binnen toen beide toestellen aan de Experia hingen.

Dus dat automatisch uptodate heeft mijn intresse gewekt.
Reputatie 8
Badge +17
In het kort datgene wat Telfort zelf aanhaalt m.b.t. netneutraliteit: "Sinds 1 januari 2013 is in de Telecommunicatiewet het onderwerp Netneutraliteit opgenomen. Dit betekent onder andere dat Telfort, net als andere providers in ons land, binnen de internettoegangsdienst niets mag blokkeren. Ook moet Telfort de verschillende verkeersstromen gelijk behandelen."Het ene Telfort WiFi apparaat schakelt van het andere Telfort apparaat diens WiFi uit.

Ofwel het blokkeren van de WiFi-mogelijkheid op dat andere apparaat, en beslist géén gelijke behandeling van in dit geval "WiFi verkeerssstromen". Het ene apparaat "discrimineert" de WiFi services van het andere apparaat.


Zeg, @Babylonia , dit is een onzin argument natuurlijk. Het blokkeren gaat over het niet kunnen bereiken of gebruiken van bepaalde diensten op Internet, waarbij de blokkade niet door een rechter wordt afgedwongen, zoals bijvoorbeeld de diensten van "The Pirate Bay" welke door die "onzin club" van Tim Kuijk afgedwongen is en waar (inmiddels) al diverse alternatieven voor zijn.

Bovendien wordt de WiFi in de ExperiaBox niet geblokkeerd maar uitgeschakeld, en je kan de WiFi daarna gewoon weer AAN zetten in de ExperiaBox...

Houdt jij je voortaan even aan de feiten?

Reageer