Vraag en antwoord

Experia WiFi, de slimme WiFi-verbeteraar

• 29 oktober 2018
  • 74 reacties
  • 10428 keer bekeken
Experia WiFi, de slimme WiFi-verbeteraar

Toon het eerste bericht

74 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Inmiddels is de Telfort Thuis app beschikbaar geworden, hiermee word je geholpen met het installeren van de apparaten. In de startpost heb ik de informatie hierover toegevoegd, bij punt 5.
"Fijn" zo'n apparaat. Ik had deze geïnstalleerd en getest, maar totaal niet tevreden. Signaalkwaliteit zeer ondermaats en om de 1/2 minuten valt het wifi signaal helemaal weg. Maar hoe krijg ik de wifi van mijn router (v8) weer werkend? Niets helpt, ook resetten niet plus de toegang tot mijn modem is "geblokkeerd", omdat mijn wachtwoord niet meer werkt. Heel even na het resetten kwam ik erin, maar daarna was de modem weer onbereikbaar. Totaal onacceptabel!

Klantenservice gebeld. Komen met onbruikbare tips (had ik al gedaan) en vervolgens nog eens bellen, wordt je doorverbonden met het bericht dat "dit telefoonnummer niet in gebruik is"....huh?

En nu? Hoe wordt dit opgelost? Ik heb nu geen wifi meer!
"Fijn" zo'n apparaat. Ik had deze geïnstalleerd en getest, maar totaal niet tevreden. Signaalkwaliteit zeer ondermaats en om de 1/2 minuten valt het wifi signaal helemaal weg. Maar hoe krijg ik de wifi van mijn router (v8) weer werkend? Niets helpt, ook resetten niet plus de toegang tot mijn modem is "geblokkeerd", omdat mijn wachtwoord niet meer werkt. Heel even na het resetten kwam ik erin, maar daarna was de modem weer onbereikbaar. Totaal onacceptabel!

Klantenservice gebeld. Komen met onbruikbare tips (had ik al gedaan) en vervolgens nog eens bellen, wordt je doorverbonden met het bericht dat "dit telefoonnummer niet in gebruik is"....huh?

Ik heb contact gehad met Telfort (chat). Zij hebben ook geen oplossing. De uitschakeling van de wifi blijft hardnekkig en de modem blijft onbereikbaar. Ik krijg nu een nieuwe modem opgestuurd en tot die tijd geen wifi.
Reputatie 8
Badge +7

Ik heb contact gehad met Telfort (chat). Zij hebben ook geen oplossing. De uitschakeling van de wifi blijft hardnekkig en de modem blijft onbereikbaar. Ik krijg nu een nieuwe modem opgestuurd en tot die tijd geen wifi.

Hallo @Ozzy ,
Als je een PC met Windows bekabeld aangesloten hebt op je modem kun je deze als wifi hotspot inrichten.
Dat kan ook bij bepaalde smart tv's, door die bekabeld aan te sluiten op je modem, kun je die ook als wifispot inrichten, o.a. Samsung kan dat.
Reputatie 8
De uitschakeling van de wifi blijft hardnekkig en de modem blijft onbereikbaar.
Zolang je de "ExperiaWiFi" aangesloten houdt, denk ik ook niet dat er verandering in komt.
Ook niet met een andere modem/router.
Kun je die "ExperiaWiFi" niet gewoon afkoppelen en weer terugsturen?
Lijkt me dat als die niet is aangesloten, en je doet een fabrieksreset van de hoofd modem/router, die weer functioneert als voorheen. (Dus met WiFi).
Als je niet in het menu van je v8 kan komen zal er een fabrieks reset nodig zijn als je na zo'n reset er niet inkomt is er toch meer aan de hand. Ook het wegvallen van het signaal van de ExperiaWifi duid voor mij op een breder probleem.
Ik ben zeer benieuwd wat we onder 'ondermaats' moeten verstaan. Hoeveel dBm geeft een wifi analyzer aan?

Tenzij het veranderd is moet de wifi van een v8 ongemoeid blijven alleen van de v10 zou het worden uitgeschakeld.
Verder inderdaad zoals Babylonia schrijft de EW afkoppelen de v8 een fabrieks reset geven als deze technisch nog in orde is moet de wifi het weer doen.

@JanD goed idee maar dan moet die pc wel wifi aan boord hebben, mijn desktop pc heeft dit niet. Met een laptop zou dat wel moeten kunnen.
Reputatie 8
Tenzij het veranderd is moet de wifi van een v8 ongemoeid blijven alleen van de v10 zou het worden uitgeschakeld.
Een van de eerste gebruikers van een "ExperiaWiFi" gebruikte die in samenwerking met een V8. Die meldde juist dat (ook) de de WiFi van die V8 daarmee wordt uitgeschakeld.
Andere gebruiker met een V10.
Klopt theorie en praktijk is niet altijd hetzelfde, net als dat in theorie de wifi van de v10 weer aan te zetten is na aansluiten. Helaas ook bij mij klopt die theorie niet zonder een fabrieks reset.
@ JanD
Klopt, echter ik heb niet de mogelijkheden om een wifi hotspot te creëren. Bekabeld internet doet het wel gewoon.

@ Babylonia/Galdor68

Ik had de Experia Wifi al afgekoppeld en de modem gereset (fabrieksinstellingen), maar dat mocht niet baten. Heel kort ná de reset kwam ik er in met de standaard inlog, maar vlak daarna wederom hetzelfde. Ik kwam er niet meer in en de wireless blijft hardnekkig uit.

Voorheen viel mijn wifi (van de modem) nooit uit, hoewel de kwaliteit van de verbinding nooit top geweest is. Met de Experia Wifi had ik een wat zwakker signaal (ik geloof rond de -67 dBm, maar hou me ten goede) en de kwaliteit van de verbinding was 30% (erg laag), maar iedere 1 à 2 minuten viel het wifisignaal compleet weg.

De modem staat op mijn kantoorkamer die boven de woonkamer is gesitueerd. Ik zit er hemelsbreed nog geen 4 meter vandaan. Maar goed, ik krijg nu een nieuwe modem opgestuurd en de Experia Wifi kastjes gaan linea recta retour.
Reputatie 8
Ik had de Experia Wifi al afgekoppeld en de modem gereset (fabrieksinstellingen), maar dat mocht niet baten. Heel kort ná de reset kwam ik er in met de standaard inlog, maar vlak daarna wederom hetzelfde. Ik kwam er niet meer in en de wireless blijft hardnekkig uit.
Het clubje KPN / Telfort is wel bezig zeg met hun modem/routers.
Nog even, en ze hebben helemaal niks meer wat ook maar enigszins fatsoenlijk werkt.
Zie een onderwerp met de Experia Box V10A 😱

Het clubje KPN / Telfort is wel bezig zeg met hun modem/routers.
Nog even, en ze hebben helemaal niks meer wat ook maar enigszins fatsoenlijk werkt.
Zie een onderwerp met de Experia Box V10A 😱

Dan ben ik benieuwd welke versie ik nu krijg 🤔 en anders stappen we "gewoon" over naar een andere modem.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Ozzy, wat irritant dat de WiFi niet meer werkte. Je hebt hier al veel contact over gehad. Een nieuw modem is onderweg. Hopelijk werkt de WiFi op deze wel weer. Wij horen dat graag.
Reputatie 8
Badge +7

Beste Telfort-moderatoren,

de zwarte Experia WiFi heeft een firmwareupdate gekregen naar versie 1.00.26v3.

Graag een duidelijke uitleg en/of downloadbare handleiding in PDF van de nieuwe mogelijkheden van de software.

Jammer dat er geen gescheiden banden (meer) mogelijk zijn (2.4 en5.0 aparte SSID), maar daar zal Telfort/KPN vast een goede verklaring voor hebben.

Huh wat ? Wanneer? Ik zal eens inloggen.

Bij mij nog 19v2 op basis van reacties op het KPN forum gelukkig maar.

Reputatie 8
Badge +7

Huh wat ? Wanneer? Ik zal eens inloggen.

Bij mij nog 19v2 op basis van reacties op het KPN forum gelukkig maar.

Hallo @Galdor68 , toen ik de Experia weer van stal haalde en aansloot heb ik wel even een fabrieksreset gedaan en toen kwam hoogstwaarschijnlijk de update binnen, ik zag dat toen ik inloggen.

Dat is het gekke ik heb op zoeken naar update geklikt en niks gevonden. Blijkbaar gaat het in batches. De bandsteering functionaliteit zal achter het niet kunnen scheiden van de 2 banden liggen. Wat ik begrijp kan dit in de nieuwe firmware van de Experiabox v10 zoals uitgerold naar de KPN klanten ook niet meer.

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @JanD en @Galdor68. Het lijkt er inderdaad op dat er een batch klanten is omgezet naar de nieuwe Experia WiFi firmware. Veel meer informatie heb ik hier nog niet over, maar ik ga navraag voor jullie doen en deel het hier als ik meer weet. 

Op dit moment deed de knop update ophalen het zowaar.

Reputatie 8
Badge +7

De KPN-Thuis app werkt zowaar inzake de Experia WiFi.

Ik heb verder weinig problemen ondervonden na de update. Wel een aantal minpunten zowel van de vernieuwde thuis app als deze firmware. Die heb ik op het KPN forum gedeeld 

@Jasper - Telfort het start bericht heeft wat aanpassingen nodig.

Het scherm voor de netwerknaam is veranderd, er wordt nog maar 1 naam voor beide banden gebruikt. De Telfort thuis app bestaat niet meer we moeten nu de KPN versie gebruiken hier zijn wat meer features in gekomen.

Na de update komt als je op de beheerspagina inlogt de vraag een nieuwe beheerswachtwoord te maken, deze heb je ook nodig voor de Thuis app. Je logt nog maar op 1 device/IP adres in elke wijziging geld voor alle aanwezige Experia wifi toestellen. Voorheen was het standaard adres 192.168.2.150 dat is nog steeds bruikbaar als dat de primary device is. Bij meerdere Experia wifi wordt er 1 de primary het ip adres van deze daar log je bij in.

Voor de Telfort klanten is het wel nuttig de start topic aan te passen. 

Het belangrijkste wat moet worden genoemd in de start topic is dat iedereen die gescheiden namen had voor de twee banden, diverse apparaten opnieuw zal moeten verbinden.

Reputatie 8
Badge +11

Hi @Galdor68, ik ben bezig met het bijwerken inderdaad. Door drukte lukt het niet altijd om dat meteen te doen, maar deze week gaat het lukken :ok_hand:

Reputatie 8
Badge +11

@Galdor68: ik heb de startpost bijgewerkt :slight_smile:

@Galdor68: ik heb de startpost bijgewerkt :slight_smile:

Ziet er compleet uit 👍🏻

Reageer