Ik heb een Experia box VGV7519 (V8?) welke tot op heden prima werkte. Ik heb nu een nieuwe HP laptop gekocht (Win10) maar deze lijkt elke ~1 minuut de WiFi verbinding even kwijt te raken. De verbinding zelf blijft bestaan, maar er stroomt gewoon tijdelijk geen data meer over de connectie. Ik test dit door de router (192.168.2.254) permanent te pingen en zie dan om de haverklap timeouts van zo'n 10-30 seconden. Op deze momenten is de laptop compleet offline. Mijn andere apparaten (Win7, telefoon etc) werken op die momenten nog wel, dus het modem zelf is nog wel online.
- Verbinding via mijn 2e access point op zolder is altijd 100% prima
- Verbinding via de kabel is altijd prima
- Verbinding via andere WiFi netwerken (buren, werk etc) is altijd prima
- Win10 WiFi drivers al uninstalled/re-installed etc
- HP WiFi support utility al verwijderd
Ik had al wat problemen met mijn Telfort modem (telefoon poort deed het niet meer) dus heb recent een nieuwe Experia box ontvangen, echter, deze heeft exact hetzelfde probleem! Het lijkt er echt op alsof er specifiek iets mis gaat tussen mijn Experia en mijn HP. Iemand een idee? De klantenservice zei dat een V10 modem het misschien zou oplossen maar dan moet ik een duurder abo nemen. Ook een eigen router zou het euvel verhelpen maar ik heb het liefst gewoon de bijgeleverde hardware..
Ik weet niet wat ik anders nog kan proberen?! Laptop is splinter nieuw en heeft dit probleem sinds dag 1..
Thanks!! VrGr,
Ook
Beste antwoord door nelly jacoba
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/hp-wifiprinter-niet-werkend-te-krijgen-met-experiabox-v8-59490