beantwoord

Experia V8 WiFi verbinding niet stabiel op nieuwe HP laptop

• 6 november 2018
  • 13 reacties
  • 593 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Ik heb een Experia box VGV7519 (V8?) welke tot op heden prima werkte. Ik heb nu een nieuwe HP laptop gekocht (Win10) maar deze lijkt elke ~1 minuut de WiFi verbinding even kwijt te raken. De verbinding zelf blijft bestaan, maar er stroomt gewoon tijdelijk geen data meer over de connectie. Ik test dit door de router (192.168.2.254) permanent te pingen en zie dan om de haverklap timeouts van zo'n 10-30 seconden. Op deze momenten is de laptop compleet offline. Mijn andere apparaten (Win7, telefoon etc) werken op die momenten nog wel, dus het modem zelf is nog wel online.

- Verbinding via mijn 2e access point op zolder is altijd 100% prima
- Verbinding via de kabel is altijd prima
- Verbinding via andere WiFi netwerken (buren, werk etc) is altijd prima
- Win10 WiFi drivers al uninstalled/re-installed etc
- HP WiFi support utility al verwijderd

Ik had al wat problemen met mijn Telfort modem (telefoon poort deed het niet meer) dus heb recent een nieuwe Experia box ontvangen, echter, deze heeft exact hetzelfde probleem! Het lijkt er echt op alsof er specifiek iets mis gaat tussen mijn Experia en mijn HP. Iemand een idee? De klantenservice zei dat een V10 modem het misschien zou oplossen maar dan moet ik een duurder abo nemen. Ook een eigen router zou het euvel verhelpen maar ik heb het liefst gewoon de bijgeleverde hardware..

Ik weet niet wat ik anders nog kan proberen?! Laptop is splinter nieuw en heeft dit probleem sinds dag 1..

Thanks!! VrGr,

Ook
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 6 november 2018, 20:22

Een reset van het modem wil soms helpen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/hp-wifiprinter-niet-werkend-te-krijgen-met-experiabox-v8-59490
Bekijk reactie

13 reacties

Heb je de drivers van de wifi adapter al ge-update?
Reputatie 1
Dank je voor je reactie - ja, zowel via de HP site als van de WiFi card vendor geprobeerd..
Een reset van het modem wil soms helpen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/hp-wifiprinter-niet-werkend-te-krijgen-met-experiabox-v8-59490
Reputatie 1
Het gaat om een compleet nieuw modem, icm een nieuwe laptop - modem is dus al compleet vervangen geweest. Ik heb zelf het gevoel dat het toch iets dieper zit dan een reboot of reset to factory defaults. Is het modem 100% compatibel met alle netwerkkaarten/protocollen etc? Ik heb zoiets nog niet eerder gezien, ook niet bij andere netwerken van vrienden & bekenden etc..
Heb op forum gezocht op "wifi HP"
Daar kwam betreffende topic naar boven.
Vandaar. Reset is toch niet zo ingrijpend, of heb allerlei eigen instellingen?

Je kan ook Wifi versterker aanschaffen. Deze hebben ook 5 gHz, ipv de alleen 2.4 van de V8.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-versterker-kopen.htm
Reputatie 1
OK, ik zal voor de volledigheid een complete factory reset uitvoeren. WiFi versterker heeft niet m'n voorkeur omdat het meer een workaround is dan een echte oplossing (ik zou ook een kabel kunnen trekken of van provider kunnen switchen etc, maar heb liever gewoon het onderliggende probleem opgelost).

Daarnaast lijkt dit product niet compatibel met andere routers (ev in de toekomst) & moet ik het WiFi gedeelte op m'n Experia box handmatig uitschakelen om te voorkomen dat m'n laptop daarheen connect (en hoe werkt dat dan weer icm "De WiFi versterker neemt automatisch de Wifi gegevens over van Experiabox V8"). Ook is het weer een extra investering, terwijl ik op zo'n 3 meter afstand van het modem zit en het signaal op zich prima is.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Ook, welkom op ons forum. Dat alleen jouw nieuwe laptop geen verbinding maakt met de Experia Box ondanks de handelingen die je al hebt gedaan is erg typisch. Een versterker is dan een mogelijke oplossing, een andere (goedkopere en makkelijkere) optie is een WiFi usb-adapter aansluiten op de laptop en deze gebruiken om te verbinden met het netwerk
De Experia Boxen zouden met alle apparaten moeten kunnen verbinden, er zou geen onderscheid moeten zijn met de apparaten waarmee deze kan verbinden.
Maar misschien is het na de reset ook al beter geworden en hoeven we niet te kijken naar een andere oplossing. Ik hoor het resultaat graag van je.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Ook, hoe gaat het met je verbinding na het uitvoeren van de reset?
Reputatie 1
Voor de volledigheid: Reset naar fabrieksinstellingen maakte niets uit en we zijn inmiddels naar Ziggo overgestapt - nu beter WiFi ontvangst in het hele huis, 5GHz WiFi snelheden en, belangrijker nog, geen netwerk drops meer op de HP laptop. Jammer van de provider change maar goed, uiteindelijk is het er wel beter op geworden! Tot ziens,

Ook
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de terugkoppeling, jammer dat je ons hebt verlaten. Mocht ik in de toekomst nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen wij dat graag.
Reputatie 1
Bedankt voor de hulp & en het aanbod - aan de forum reacties heeft het iig niet gelegen!
Het is dan wel even geleden dat deze reactie geplaatst is, maar ik heb hetzelfde probleem. Inmiddels alles al gehad van reset tot kanaal wijzigen. Een paar maanden geleden had ik het ook, ik denk dat het m in de updates zit..... Ik heb toen na veel zoeken de oplossing gevonden. Ik moest iets doen via cmd administrator. Echt super dom dat ik toen niet heb genoteerd wat ik deed en waar ik het gevonden had, want heb nu weer hetzelfde probleem helaas
Reputatie 1
Mocht je de oplossing vinden Ilona, deel het alsjeblieft! Ik ben nog altijd benieuwd waar dit nou aan gelegen heeft! Zal wel een zeldzame combinatie van WiFi en Router zijn oid?! Misschien MTU waarde aanpassen? Dat soort zaken doe je idd via CMD. Hoor graag als je het kan oplossen! Tx,

Ook

Reageer