Experia v8 icm Samsung a3 problemen

JeroenP91 Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten JeroenP91 heeft ontvangen van andere leden.

Nieuwkomer
Reacties: 1

7 februari 2017, 11:56

Hallo,

Ik loop nu al een week met een probleem, en ik kom er niet verder mee!

Ik heb sinds anderhalve week een nieuwe mobiel (samsung galaxy A3) die bij ons thuis op de Telfort experia V8 box wifi ontvangt.
Dit ging 3 of 4 dagen probleemloos maar daarna niet meer. Zodra ik binnen bereik kom verbind hij kort, na 30 seconden begint hij weer opnieuw te verbinden en na de 3e keer verbinden krijg ik de melding "internet niet beschikbaar". Als ik dan op het netwerk klik en "verbinden" selecteer dan verbind hij weer kort maar daarna gebeurt weer het zelfde. Andere apparaten in huis werken wel (laptop, samsung tablet, iphone 5C, playstation, digitale tv en tvdiensten zoals netflix) Wel heb ik het idee dat sinds ik onderstaande acties heb ondernomen deze apparaten ook langzaam/ niet helemaal goed werken.
Tablet haalt bijv. hele tijd ipadres opnieuw op/ maakt de hele tijd opnieuw verbinding. (blijft wel werkzaam) Iphone lijkt wifi ook langzaam. De samsung galaxy A3 kan wel op andere wifi punten verbinding maken. (Op mijn werk. En Iphone 3g hotspot)

Ik heb de volgende acties al ondernomen:
- stekker eruit en weer erin
- harde reset met het pinnetje
- het netwerk een andere naam en wachtwoord gegeven
- het netwerk op een ander kanaal gezet
- telefoon uit en aan
- telefoon fabrieksreset
- netwerk vergeten, telefoon uit en aan, opnieuw verbinden
- netwerk vergeten, eerst verbinden met ander netwerk dan met thuis netwerk

En als laatste gister met telfort gebelt, laptop met kabel aan modem gehangen en omgezet naar WPA only, WPA2 only enz enz. Maar ze konden mij ook niet verder helpen. En het werkt nog steeds niet!!!

Wie kan mij helpen?
Kan dit verholpen worden door misschien een nieuwe router aan mijn huidige modem te koppelen?
Iemand vertelde mij dat telfort mensen op een andere "server" of "netwerk" kan zetten. Dat dit het probleem kan verhelpen?

Mvg,

Jeroen
  • Michael - TelfortMichael - Telfort

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Michael - Telfort heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    Reacties: 10985
    Piekfijn

Piekfijn

Mijn Telfort

Mijn Telfort

Vlijmscherp

Vlijmscherp

9 februari 2017, 13:41

Hallo Jeroen,

Welkom op het forum van Telfort!

Er zijn authenticatie (aanmeld) problemen bekend met de V8 en de Saumsung A3 (en J3). Een aantal oplossingen hiervoor heb je inmiddels geprobeerd zie ik. Ik mis alleen nog de software update. Dit kun je uitvoeren middels Samsung KIES. De meest recente software wordt dan geinstalleerd. Het probleem kan dat opgelost worden.

Dit is hoe dan ook een incident dat Samsung op dient te lossen door dit probleem weg te nemen in de software.

Mocht het alsnog niet goed werken na de update, laat het dan weten, ik ga dan kijken naar een eventueel alternatief.

Ik kijk uit naar je reactie.
    Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie. Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie. Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan via http://bit.ly/feedbackopmichael
  • JeroenP91 Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten JeroenP91 heeft ontvangen van andere leden.

Nieuwkomer
    Reacties: 1

10 februari 2017, 15:20

Beste Michael,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist mijn telefoon geupdate via toestelinfo (samsung KIES werkte niet). Ik heb het via 3G gedaan ipv wifi (want deze werkt niet) en dit heeft mij mijn halve bundel gekost maargoed.
    Het werkt nog steeds niet. Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. En geen verbinding met wifi.

Ik heb mijn tablet ook geprobeerd, maar deze gaf aan dat de software up-to-date is.
    Mijn tablet geeft de volgende meldingen: Opgeslagen, beveiligd - verifieren - ip adres ophalen - verbonden. (herhaalt dit de hele tijd)
    Blijft de hele tijd opnieuw verbinding maken, verbinding is dus ook totaal niet stabiel.

Ik heb het idee dat het langzame internet te maken heeft met het feit dat mijn telefoon en de tablet de hele tijd opnieuw proberen te verbinden.
    Als ik op mijn tablet en telefoon de wifi uitzet blijft namelijk de wifi op onze Iphone in ieder geval snel.

Hopelijk heb jij nog opties die ik kan proberen!
    Ik hoor graag spoedig van je!

Mvg,

Jeroen

PS: Ik heb een nano router verbonden met mijn modem om mijn telefoon hiermee te verbinden. Maar dat gaf exact het zelfde probleem. Ook geen optie dus.
  • Michael - TelfortMichael - Telfort

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Michael - Telfort heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    Reacties: 10985
    Piekfijn

Piekfijn

Mijn Telfort

Mijn Telfort

Vlijmscherp

Vlijmscherp

17 februari 2017, 15:30

Hi Jeroen,

Dank voor de terugkoppeling.

Begrijp ik goed dat je een andere (WiFi-)router (met een andere netwerknaam) op het modem hebt aangesloten en dat dit geen oplossing biedt? In dat geval wordt het probleem niet direct veroorzaakt door het modem namelijk.

Ik heb verder geen concrete oplossing voor dit probleem. Zéker niet als een andere router hetzelfde probleem laat zien.

Hoor graag van je.
    Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie. Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie. Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan via http://bit.ly/feedbackopmichael

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.