beantwoord

Experia V10A WIFI signaal

  • 12 januari 2020
  • 5 reacties
  • 239 keer bekeken

Beste Telfort,

 

sinds wij ons oude modem hebben vervangen door het nieuwe Experia V10A moden hebben wij veel last van het wegvallen van het WFI op onze telefoons en tablets. De laptop schijnt hier minder problemen mee te hebben. WIj hebben reeds de voorgestelde oplossingen van andere forums (modem resetten, ander kanaal proberen, enz.) toegepast, maar dit geeft geen verbetering.

Graah horen wij hoe wij nu verder moeten. 

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 21 januari 2020, 10:13

Voor de android apparaten dus. Maar ook de iPhone heeft last. Voor de iPhone kun je WiFi assitentie uitzetten. Dan springt de iPhone niet automatisch meer over naar mobiele data. 

Alleen dit neemt het probleem met de wegvallende WiFi nog niet weg. Heb je de Zyxel nog? Kun je die nog weer aansluiten? Want voor de V10a zijn ze namelijk bezig met nieuwe firmware. Deze moet de WiFi ook een stuk verbeteren. Het is echter nog even afwachten wanneer deze komt, maar verwacht dat het niet al te lang meer gaat duren. 

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Rico.Schijns, welkom hier op het Forum. 

Problemen met wegvallende WiFi dus. Dat is niet fijn. Je geeft aan al veel geprobeerd te hebben, maar zonder succes? Dat is spijtig. Zo heb je ook de WiFi-check ook doorlopen? Ook dat maakt geen verschil? Verder is de bekabelde verbinding wel helemaal goed? Die valt niet weg?

Hallo Bart,

wij hebben inderdaad de Wifi check gedaan en zien dat het probleem zich vooral voordoet op onze Android apparaten. Mijn I-phone heeft minder last, echter deze schakelt automatisch over naar het abonnement als het huis wifi niet werkt. De bekabelde units hebben geen probleem.

Het probleem is niet alleen het wegvallen van het wifi signaal, regelmatig is er wel signaal maar wordt de site of server niet gevonden. Uit en inschakelen van de wifi is dan meestal de oplossing.

Wij hebben geen extra apparaten oid toegevoegd nadat het oude zylex modem is vervangen en hiermee hadden we geen problemen. 

Groeten, Rico

Reputatie 8
Badge +11

Voor de android apparaten dus. Maar ook de iPhone heeft last. Voor de iPhone kun je WiFi assitentie uitzetten. Dan springt de iPhone niet automatisch meer over naar mobiele data. 

Alleen dit neemt het probleem met de wegvallende WiFi nog niet weg. Heb je de Zyxel nog? Kun je die nog weer aansluiten? Want voor de V10a zijn ze namelijk bezig met nieuwe firmware. Deze moet de WiFi ook een stuk verbeteren. Het is echter nog even afwachten wanneer deze komt, maar verwacht dat het niet al te lang meer gaat duren. 

Hallo Bart,

 

Bedankt voor de info.

Helaas hebben wij de Zylex reeds retour gestuurd. Even doorbijten dus maar.

 

Rico

Reputatie 8
Badge +11

Dat is wel balen. 😞 Hopelijk is de nieuwe firmware snel klaar en wordt deze uitgerold. Je kan eventueel nog WiFi versterkers proberen. Ik kan zo helaas hier geen ander modem voor sturen :(

Reageer