beantwoord

Experia V10a box werkt niet

• 7 augustus 2019
  • 19 reacties
  • 299 keer bekeken

Reputatie 1
Als ik mijn Experia V10aan box aansluiting. Schijnt er eerst een rood lampje dan een groen lampje dan niets.
Dit herhaalt zich continu. De wiki doet het niet. Ook Internet via de kabel doet het niet. Wat islam mis?
Ik heb de box al gereset.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 4 september 2019, 14:32

Ik zie het, het modem komt helemaal niet online. Ik heb daarom een monteur ingepland voor je. Deze komt morgen tussen 1700-1900 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan wil ik je aanraden om even te bellen om de afspraak te verzetten. Ik hoor graag hoe dat bezoek verlopen is. Hopelijk is het door hem snel opgelost.
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Brynley , hoe heb je gereset?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Brynley, welkom hier.

Ik lees geen diensten. Dat is niet zo mooi. Je geeft aan het modem al gereset te hebben, heb je dat gedaan volgens de stappen op deze pagina? Je hebt ook de bekabeling tussen modem en aansluitpunt na gelopen? Hoe is dit aangesloten? Met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter zonder splitter?

In ieder geval wil ik graag jouw verbinding eens doormeten. Zou je daarvoor nog jouw huisnummer willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kan ik aan de slag.
Reputatie 1
Beste Bart, Ik heb mijn huisnummer gezet in mijn profiel onder de kop "waar woon je". En verder heb ik alles gedaan wat je beschreef. Het probleem is ontstaan nadat ik een keer de box van de stroom afhaalde. Toen ik die daarna aansloot wilde de box niet meer straten. En alvast bedankt trouwens.
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt @Brynley. Ik ben dan ook meteen in jouw verbinding gedoken. Ik zie deze niet online, er is dus duidelijk iets mis, maar wat? Ik wil dit graag met je uitsluiten.

Kun je mij vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt in de woning? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter zonder splitter? Het lampje aan de voorkant wordt in ieder geval eerst rood en daarna groen? De reset heb je uitgevoerd volgende deze stappen? Ik hoor graag van je. Dan kan ik de vervolgstappen bepalen.
Reputatie 1
Beste Bart,

Het modem is aangesloten met de korte kabel die meegeleverd kwam. ( Minder dan 1,5m lang en zonder splitter.) Het lampje wordt idd eerst rood en daarna groen. En ik heb het moden gereset volgens de stappenplan. mvg. Brynley.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is helemaal duidelijk. Ik ben dan verder de analyse ingedoken. Die geeft aan dat het modem defect is. Ik heb dan ook een nieuwe gestuurd. Deze ontvang je binnen twee werkdagen. Ik hoor graag of je met deze weer verbinding hebt. Zo niet, dan zal ik een monteur voor je aanvragen.
Reputatie 1
Beste Bart. Ik heb de box geinstaleerd ( was op vakantie). Helaas heb ik nog steeds geen verbinding. Heb je nog tips? Of toch een monteur?. Brynley.
Reputatie 8
Badge +11
Dat meen je niet. Dat is flink balen zeg. Alleen het powerlampje brandt op het modem? Of nog meer? En ik welke kleur? Helpt een reset van het modem? Als dat allemaal niet werkt dan zal ik een monteur aansturen.
Reputatie 1
Alle lampen flikkeren snel, ook de groene power lamp. De andere lampen zijn een blauw kleur. Ik heb de reset ingedrukt gehouden zoals het hoort geloof ik.
Reputatie 1
Hoi Bart,

Weet je al iets meer? Ga je voor mij een monteur regelen? Brynley.
Reputatie 8
Badge +11
Heb je het modem gereset door een klein puntig voorwerp achterin het modem in het resetgaatje te duwen totdat de lampjes gaan braden? Ik zie dat niet terug namelijk. Kabel zit ook goed aangesloten op de DSL poort?
Reputatie 1
Beste Bart,

Dat heb ik zeker gedaan, maar zonder succes.

Brynley.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het, het modem komt helemaal niet online. Ik heb daarom een monteur ingepland voor je. Deze komt morgen tussen 1700-1900 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan wil ik je aanraden om even te bellen om de afspraak te verzetten. Ik hoor graag hoe dat bezoek verlopen is. Hopelijk is het door hem snel opgelost.
Reputatie 1
Dank je.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Brynley, ik reageer in jouw topic omdat Bart vakantie heeft. Is alles goed gegaan en opgelost nadat de monteur bij je langs geweest is? Zo niet of als je vragen hebt, dan hoor ik het graag.
Reputatie 1
Beste Alexandra,
Alles is opgelost door de monteur, en snel ook.
Badge +18
Beste Alexandra,
Alles is opgelost door de monteur, en snel ook.

Wat heeft hij gedaan? Wat was er mis?
Reputatie 1
Ik had een nieuwe modem gekregen, en geïnstalleerd helemaal volgens instructies, maar die deed het nit, vandaar deze thread. Wat bleek was dat de geleverde modem en adaptor waren allebei kapot. De menteir heeft en nieuwe gegeven, geïnstalleerd en nu werkt alles naar behoren.
Badge +18
Mooi dat het zo toch is opgelost. 😎

Reageer