beantwoord

Experia Box V8 valt regelmatig uit

• 21 maart 2020
  • 10 reacties
  • 210 keer bekeken

Reputatie 1

Mijn Experia Box v8 heeft regelmatig geen internet. Lampjes Power en Wireless branden en Broadband knippert af en toe. Na een aantal keren stroomloos maken en resetten doet hij het weer, maar het is heel frustrerend. 

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 23 maart 2020, 09:08

Goedemorgen @AAndela, welkom hier op ons forum. Ik begrijp dat jouw internetverbinding geregeld wegvalt. Dat is niet fijn, zeker niet in deze tijd! We zoeken hier graag met je mee naar de oplossing.

Handig dat je je gegevens al in je profiel hebt gezet. Ik heb ze erbij gepakt en je verbinding nagekeken. De verbinding ziet er niet slecht maar ook niet optimaal uit, en ik zie dat deze inderdaad soms wegvalt. Dit kan verschillende oorzaken hebben, en de bekabeling tussen het modem en aansluitpunt is hierbij heel belangrijk. Daarom raad ik je aan om de tip van @jimny uit te proberen, en om de kabel tussen het aansluitpunt en het modem te vervangen. Dat helpt in de meeste gevallen heel goed :slight_smile:

Laat je ons weten of het is gelukt, en ook als je vragen hebt?

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +10

@AAndela Wat rot dat het vervangen van de kabel geen verschil maakt. Je verbinding moet natuurlijk wel hersteld worden. Daarom heb ik je net telefonisch gesproken en hebben we voor morgenvroeg een monteur ingepland. In verband met de huidige omstandigheden rondom corona, kan het zijn dat de monteur eerst telefonisch contact met je opneemt morgenvroeg. Hij helpt je verder om te zorgen dat de verbinding hersteld wordt.

Ik hoor graag hoe het afgelopen is, laat je het weten?

Reputatie 1

Er staat bij FttH niet beschikbaar, maar er ligt wel een glasvezel-kabel klaar bij de muur. Maar wat kunnen we nu aan het probleem met de huidige verbinding doen? 

Dat hangt er vanaf wie de netwerkbeheerder is.

Als je via de postcode check op deze pagina geen FttH/ glasvezel ziet staan moet je dit elders bestellen.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Aangezien v8 gebruikers zich steeds meer melden met problemen zal het nog wel eens het toestel zelf zijn. Dan heeft glasvezel alleen nut met een goed werkende experiabox.

Reputatie 1

Er ligt glasvezel bij de buitenmuur, maar dat is niet naar binnen getrokken. Door wie kan dat aangelegd worden als we over willen op glasvezel? 

Reputatie 1

Router is nu rechtstreeks in de woonkamer aangesloten op de aansluiting die van buiten komt. We hebben een ander kabeltje gebruikt. Doet het nog steeds niet, alleen Power en Wireless branden en Broadband knippert af en toe. 

Reputatie 8
Badge +10

Hi @AAndela, ik hoop dat het gelukt is met de kabel! Ik heb daar goede verwachtingen van, daarom heb ik voor de duidelijkheid alvast een antwoord gemarkeerd hier :slight_smile: 

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn, zo gauw je hier tijd voor hebt gehad. Laat het ook gerust weten als ik iets voor je kan doen, of als je vragen hebt.

Reputatie 8
Badge +10

@AAndela Dat kan ik me voorstellen. Het beste is om een ronde kabel te gebruiken, van maximaal 150 centimeter. Ik hoor graag of het is gelukt en wat daarna je bevindingen zijn. Laat het ook gerust weten als je intussen vragen hebt.

Reputatie 1

Dat zal dan het platte (en niet een utp) kabeltje zijn tussen de telefoonverbinding en de router. Deze zit door de muur, dus daar moeten we even de tijd voor nemen. 

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @AAndela, welkom hier op ons forum. Ik begrijp dat jouw internetverbinding geregeld wegvalt. Dat is niet fijn, zeker niet in deze tijd! We zoeken hier graag met je mee naar de oplossing.

Handig dat je je gegevens al in je profiel hebt gezet. Ik heb ze erbij gepakt en je verbinding nagekeken. De verbinding ziet er niet slecht maar ook niet optimaal uit, en ik zie dat deze inderdaad soms wegvalt. Dit kan verschillende oorzaken hebben, en de bekabeling tussen het modem en aansluitpunt is hierbij heel belangrijk. Daarom raad ik je aan om de tip van @jimny uit te proberen, en om de kabel tussen het aansluitpunt en het modem te vervangen. Dat helpt in de meeste gevallen heel goed :slight_smile:

Laat je ons weten of het is gelukt, en ook als je vragen hebt?

Reputatie 8
Badge +18

Als je een koperverbinding hebt kun je het aansluitsnoertje max 150 eens vervangen 

Reageer