beantwoord

Experia Box V10a WiFi problemen

• 19 november 2019
  • 13 reacties
  • 424 keer bekeken

Reputatie 1

Ook bij mij de afgelopen 4 maanden voortdurend problemen met een wegvallende wifi-verbinding. Dat sedert ik ben overgestapt naar de Experiabox v10A (op aanwijzing van Telfort !)

De vorige router van Telfort gaf geen problemen. Maar sedert de v10A heb ik veel uitval, zowel bij 2 mobiele telefoons als een tablet. Het gebeurt iets minder vaak bij mijn laptop.

Meerdere keren contact gehad met klantenservice, die hevig meedenken, maar geen oplossing bieden.

Ze zeggen tenslotte letterlijk dat het hun spijt, maar dat ze er ook niets aan kunnen doen.

Vervanging van de Experia v10A door v10 schijnt voorlopig de beste oplossing te zijn, maar daar komt klantenservice niet mee. 

Binnenkort loopt mijn abonnement af en wil ik graag voor dat moment meer zekerheid om dat voort te zetten. 

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 2 december 2019, 17:11

@jozo Fijn dat je het nieuwe modem zo snel ontvangen hebt, wat bijzonder dat je verbinding het ineens goed doet! Is dat nog steeds zo? Probeer het maar uit, ik hoor graag hoe het afgelopen is, en natuurlijk ook als ik iets voor je kan doen.

Bekijk reactie

13 reacties

Hallo @jozo 

Binnenkort loopt mijn abonnement af

Je abonnement loopt niet af, maar je vaste (jaar)contract wordt na een jaar stilzwijgend voortgezet.

Alleen een defect modem wordt vervangen.

Is het een idee om de 2.4- en de 5.0-band een verschillende naam te geven?

Sommige apparatuur heeft soms moeite met het verbinden met WiFi als beide banden dezelfde naam hebben.

Reputatie 1

Volgens mij is het modem defect, als die (ook na opvolgen van alle suggesties voor verbetering) niet doet wat hij moet doen: een goede wifiverbinding verzorgen.

Zelf had ik de 5.0 band al uitgezet, aangezien die mogelijkheid in het forum ook al werd aangegeven.

Dat maakte dus geen verschil. 

Waar moet of kan ik de namen van de 2 banden wijzigen ?

Hallo @jozo ,

ik ken de V10a zelf niet, maar kijk eens op onderstaande link:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerknaam-en-wachtwoord-experia-box-v10a-instellen.htm

Succes.

Reputatie 1

Als ik het verander kan het alleen maar voor het geheel en niet per band :-(

Hallo @jozo , wacht dan even de reactie van een moderator af of een mede-forumlid.

Zoals ik al eerder schreef, ik ken de V10a niet en kan je dus helaas niet verder helpen.

Succes.

Reputatie 1

Ok, ik wacht de reacties af. Bedankt.

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @jozo, mijn reactie is later dan onze bedoeling is, sorry daarvoor! Ik begrijp dat je problemen met de WiFi verbinding van de Experia Box V10a hebt. Dat is niet fijn, ik lees dat het ook nog niet is gelukt om het op te lossen. We zoeken hier graag met je mee.

Fijn dat je gegevens al in je profiel staan. Ik heb eerst je verbinding nagekeken: de verbinding tussen de Experia Box en het netwerk is goed en mooi stabiel. Ik zie ook dat je eerder contact gehad hebt over de WiFi verbinding, dat is al wel even geleden. Daarom ben ik naar een paar dingen benieuwd:

• Heb je de internetverbinding al eens getest met een kabel, en hoe doet de verbinding het dan?
  • Kan je de Experia Box een volledige reset geven, en testen hoe de WiFi verbinding het daarna doet?
  • Ik raad je ook aan om de WiFi check na de reset te doorlopen, deze stelt jouw WiFi verbinding zo optimaal mogelijk in.

Ik hoor graag of de stappen zijn gelukt, en laat het ook gerust weten als je vragen hebt. 

Reputatie 1

Internet met een kabel naar mijn laptop geeft een goede verbinding. 

Het is dus puur de wifi-verbinding.

Een volledige reset heb ik al een aantal malen gedaan, zonder resultaat. Het signaal is redelijk, maar valt met wisselende frekwentie steeds weer weg. Zelfs op mijn laptop.

Wificheck levert ook niets op. 

Vaste kanalen geprobeerd, gaf een verbetering.

Automatisch beste kanaal pakken, ook geen verbetering.

De 5.0 band uitgezet, ook verbetering.

Reputatie 1

Correctie: De 5.0 band uitgezet, ook GEEN verbetering.

Reputatie 8
Badge +10

@jozo Fijn dat je dit allemaal hebt uitgeprobeerd, dankjewel daarvoor. Ik begrijp dat het helaas allemaal geen baat mag hebben, dat is jammer én niet de bedoeling. Aangezien je deze problemen hebt sinds het nieuwe modem en aangezien al deze stappen geen verschil maken, lijkt het er sterk op dat het probleem in (het WiFi gedeelte van) de Experia Box zit. 

Ik stel daarom voor dat we het met een nieuwe Experia Box gaan proberen. Deze heb ik voor je aangevraagd en je ontvangt ‘m binnen enkele werkdagen thuis. Ik hoor graag wanneer je het nieuwe modem ontvangen hebt en hoe het daarna met de WiFi verbinding gaat. Laat je het weten?

Reputatie 1

:grinning: hopelijk de oplossing. 

Ik laat het weten als het nieuwe modem binnen is

Reputatie 1

Nieuwe modem is binnen, maar heb ik nog niet aangesloten !

De Wifi verbinding van de huidige V10A is namelijk sedert jouw antwoord weel helemaal top.

En dat na 4 maanden steeds uitvallende wifi verbinding.

Hoe het kan weet ik niet, maar nu is de verbinding ineens Up 48 en down 48. Ik wacht dus nog ffff met het aansluiten van de nieuwe V10A

Reputatie 8
Badge +10

@jozo Fijn dat je het nieuwe modem zo snel ontvangen hebt, wat bijzonder dat je verbinding het ineens goed doet! Is dat nog steeds zo? Probeer het maar uit, ik hoor graag hoe het afgelopen is, en natuurlijk ook als ik iets voor je kan doen.

Reageer