beantwoord

Experia Box V10 i.c.m. Aruba iap105

• 22 september 2019
  • 16 reacties
  • 248 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal,

Sinds dat ik de experiabox v10 heb gekregen als vaste Telfort klant werkt mijn acces point (Aruba IAP105) niet meer normaal. Voorheen hing mijn acces point aan de goedkope sitecom router die je van telfort kreeg. Maar omdat ik moest over stappen naar de nieuwe leverstraat van Telfort kreeg ik ook de V10 hierbij geleverd. Zodra ik mijn acces point ook maar aanzet (bekabeld) dan word alles ontregelt.. het internet valt weg (draadloos) en zelf het tv kastje raakt ontregelt ik kan bijvoorbeeld niet meer voor of achteruit spoelen in opnames en soms is hij ook spontaan alle opnames in de locus kwijt. Alles is weer normaal als ik mijn acces point uit zet en 5 seconden wacht..

Ik heb overigens ook een ander acces point geprobeerd (ubiquiti) en zelfs de oude sitecom router als AP instellen levert de zelfde issues op met mijn experiabox V10. Zelf heb ik sterk het vermoeden dat de V10 niet helemaal lekker meer is.. echter is dit al vanaf begin af aan.

Mvg,

Joey
icon

Beste antwoord door Joey1984 25 september 2019, 09:37

het lijkt nu weer te werken met mijn oude accespoint.. modem gereset en accespoint en 1 voor 1 alles weer aangesloten.. geen idee waar het in gezeten heeft maar voor nu is het weer goed.

ik wil iedereen bedanken voor het meedenken.

Grt Joey
Bekijk reactie

16 reacties

Al die acces points aan dezelfde kabel?
En in dezelfde poort van de V10?
De Aruba is End of Life op de website zelf is weinig meer te vinden. Het is niet ondenkbaar dat deze de oorzaak is.

V10 kan een recycled apparaat zijn die niet geleverd had mogen worden.
Het is echt de 10 niet de 10a?

De invloed op het tv kastje doet aan igmp problemen denken vooral het gebrek aan igmp ondersteuning in 1 van de accespoints.
Reputatie 1
@nelly jacoba ja allen aan de zelfde poort en kabel, die ga ik nog eens verwisselen en andere poort proberen tnx.
@Galdor68 waar kan ik zien of het de V10 of V10a is?. En end of life... tja.. het blijft apart dat voordat ik de V10 kreeg deze nog prima werkte.
Dat staat op het apparaat zelf een a achter de 10.

In samenwerking met de net zo oude sitecom model wel en een andere genexis glasvezel setup.
De Experia's hebben zo hun nadelen daarom kan het net zo goed in de Experiabox zitten, dan zou deze ook zonder de accespunten problemen moeten geven.
Hier de verschillende modems, met plaatjes
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-modems-en-routers.htm
Reputatie 1
ik heb de v10 en dus niet de v10a (word deze wel geleverd aan telfort klanten?)
het zelfde issue heb ik kunnen reproduceren met een nieuwer AP namelijk de ubiquiti unificatie AP-AC-Lite.
Reputatie 8
Badge +18
De V10a wordt ook aan Telfort klanten geleverd en ook de V10 is geleverd aan Telfort klanten
Vooral de invloed op de tvontvanger is van belang dat heb je met de ubuiqity ook gereproduceerd?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Joey1984, welkom op het forum. Het gaat niet helemaal lekker met WiFi versterkers begrijp ik, zo erg dat ze zelfs effect hebben op de tv-ontvangers. Dat zou van elkaar gescheiden moeten zijn en zou geen invloed moeten hebben. Merk je dit met zowel de Aruba als de Ubiquiti? Sluit je die direct op de Experia Box aan en is dit op dezelfde poort, of zijn het verschillende poorten of zit er mogelijk nog andere apparatuur tussen zoals een switch?

V10 kan een recycled apparaat zijn die niet geleverd had mogen worden.
Het is echt de 10 niet de 10a?

V10 en V10a worden beide nog geleverd, dus dat er een V10 aanwezig is is geen probleem 🙂
Het gaat daarbij meer om het punt of het apparaat deugdelijk is. Zeker als deze niet nieuw is.

Wellicht is een fabrieks reset noodzakelijk.
Reputatie 1
beste @Galdor68 en @Jasper - Telfort met beide AP's heb ik ellende op poort 1 (van de experiabox) ik zal morgen even proberen of het effecgt heeft op een andere poort en andere kabels.. dit om uit te sluiten dat het aan 1 van de AP's zal liggen. Beide hadden inderdaad het effect op de tv kastjes.. wellicht dat het op een andere poort niet het geval is en ook een andere kabel. nou moet ik zeggen dat toen de monteur mij had omgezet naar de nieuwe leverstraat hij ook 45 minuten bezig is geweest om de tv kastjes aan de praat te krijgen op een gegeven moment hebben we alle andere apparatuur los getrokken en alleen de 2 tv kastjes aan de experiabox gehangen en toen heeft hij het ook nog 2/3 moeten resetten om de tv kastjes (voornamelijk erg) werkend te krijgen.

alweer ik niet meer op welk poortje dat toen was.. morgen avond weet ik meer dan heb ik getest met ook weer de ubiquiti van mijn broer.

ik meld mij morgen weer op het forum.

@Jasper - Telfort stel dat dit ook weer problemen oplevert wat voor opties hebben we dan nog? omwisselen van de experiabox?
Begin gewoon met 1 tv kastje met andere kabel direct aan modem. Zonodig met nog een andere utp kabel. En op verschillende poorten.
En dan 2e tv kastje.
Als die goed werken zit het in je verdere bekabeling en/of apparatuur.
Als dat al niet goed werkt zit het in je modem of de ontvangers.
Je maakt het zo wel erg ingewikkeld om te achterhalen wat goed werkt en wat niet.
Reputatie 8
Badge +11
@Jasper - Telfort stel dat dit ook weer problemen oplevert wat voor opties hebben we dan nog? omwisselen van de experiabox?
Het hangt er ook vanaf wat de resultaten precies zijn, afhankelijk daarvan kan het scenario ook veranderen. Modem vervangen is een optie als die duidelijk de oorzaak is, als je morgen het een en ander getest hebt kunnen we dat verder bekijken. Ik ben ook voor de aanpak van nelly jacoba, waarom moeilijk maken als het ook makkelijk kan :)
Je hebt het niet over een switch in dat bericht, betekent dat je geen siwtch hebt of wel?
Reputatie 1
@Jasper - Telfort momenteel heb ik de rest van mijn apparatuur niet aangesloten dus er hangt nu nog geen extra switch tussen. de TV kastjes werken momenteel maar ik zal het uit gaan testen vanavond wat ze doen als ik die alleen aansluit op de experiabox. Het geen wat er nu aangesloten zit op de experiabox is 1 tv kastje, 1 radio/versterker, 1 Synology Nas en dan nog mijn AP maar die is nu niet aangesloten.

ik zal vanavond weer mijn bevindingen posten.
Reputatie 1
het lijkt nu weer te werken met mijn oude accespoint.. modem gereset en accespoint en 1 voor 1 alles weer aangesloten.. geen idee waar het in gezeten heeft maar voor nu is het weer goed.

ik wil iedereen bedanken voor het meedenken.

Grt Joey
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat het daarmee verbeterd is Joey. Wat precies de oorzaak was durf ik ook niet te zeggen. Graag gedaan en veel plezier met de weer werkende verbinding 🙂 Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer