beantwoord

Experia box geeft geen internet via Wifi, ondanks dat signaal ‘aan’ staat

• 13 juni 2020
  • 10 reacties
  • 196 keer bekeken

Steeds vaker moeten we de Experia box V8 uit en aanzetten om weer internet via WiFi te kunnen ontvangen. Modem is gekoppeld met Orbi router en 3 satellieten. Telefonisch contact met Telfort is tegenwoordig onmogelijk (schandalig hoe verbinding gewoon verbroken wordt omdat weer terugverwezen wordt naar de website, waar de oplossing niet is te vinden.) Ik ben benieuwd of dit forum hulp biedt.

Online check geeft aan dat signaal goed moet zijn, dus komt wel binnen. Bedrade verbindingen naar tv en desktop pc blijven wel verbonden en stabiel.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 22 juni 2020, 09:52

Hoi @P. Nijhof, ik kom zeker wel in de lucht hoor. En ook telefonisch kun je altijd iemand aan de lijn krijgen, ook na verwijzing naar de website, blijft dan gewoon hangen en dan krijg je een medewerker te spreken. 

Je hebt dus problemen met de WiFi. Het internet valt hierover weg als je verbonden bent met de V8. Maar je hebt toch de WiFi via de Orbi lopen? Als deze bedraad aangesloten zijn op de V8 en de WiFi verloopt via de Orbi zit daar het probleem als de WiFi wegvalt. Want je geeft aan dat de bekabelde verbinding wel blijft, maar alleen schommelt in snelheid. Heb je uitkomsten van speedtesten die met een bekabelde verbinding zijn gemeten?

In ieder geval wil ik ook graag jouw verbinding eens doormeten. Zou je daarvoor Jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @P. Nijhof , TFT is behalve telefonisch ook via Twitter en Facebook te bereiken binnen openingstijden.

Reputatie 8
Badge +18

Begin eens met de Orbi router eraf te halen en uitsluitend de experia box aan te sluiten en gaat het om Een koper of glasvezel verbinding

@jimny Glasvezel, punt is niet zozeer de Orbi. Lange tijd ging het redelijk goed. De laatste 3 maanden valt steeds vaker internet via WiFi uit terwijl signaal WiFi nog actief is. Incidenteel valt ook het WiFi uit. Het is dus nogal wisselend en ik heb alles al eens gereset, maar dit is ook met wisselend resultaat. Bedraad internet en tv signaal blijven dan wel actief, waarbij de ontvangen internet snelheid soms hoog en dan weer gehalveerd is. Ik heb zelf het vermoeden dat de Experia Box van slag is. 

@JanD Als ik er zo niet mee verder kom, alle stappen gevolgd op de website, maar die bieden niet het gewenste resultaat, dan wil ik niet communiceren via Facebook of Twitter. Zou wat zijn als je elke leverancier via die weg moet benaderen. 

Reputatie 8
Badge +18

@P. Nijhof ik denk eerlijk gezegd dat de WiFi van de V8 aan de laatste reis is begonnen, vul je forumprofiel aan met je postcode en huisnummer

Geen reactie van Telfort, ook aan de laatste reis begonnen zeker. 

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @P. Nijhof, ik kom zeker wel in de lucht hoor. En ook telefonisch kun je altijd iemand aan de lijn krijgen, ook na verwijzing naar de website, blijft dan gewoon hangen en dan krijg je een medewerker te spreken. 

Je hebt dus problemen met de WiFi. Het internet valt hierover weg als je verbonden bent met de V8. Maar je hebt toch de WiFi via de Orbi lopen? Als deze bedraad aangesloten zijn op de V8 en de WiFi verloopt via de Orbi zit daar het probleem als de WiFi wegvalt. Want je geeft aan dat de bekabelde verbinding wel blijft, maar alleen schommelt in snelheid. Heb je uitkomsten van speedtesten die met een bekabelde verbinding zijn gemeten?

In ieder geval wil ik ook graag jouw verbinding eens doormeten. Zou je daarvoor Jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Reputatie 8
Badge +12

Ik ga er van uit dat alles duidelijk is aangezien ik geen reactie meer heb ontvangen. 

Ik heb de WiFi op Experia Box uitgeschakeld en via de Orbi als voorheen geactiveerd. Ging een paar dagen goed, dan valt internet signaal weg en blijft WiFi actief. Herstart van Experia zorgt weer voor WiFi, nu gaat het weer twee dagen goed, maar vertrouwen heb ik er niet meer in  

Waarom biedt Telfort geen mogelijkheid voor de Fritzbox? Als KPN dochter en aanstaande integratie met KPN wordt je als Telfort klant vreemd behandeld, dit geldt namelijk ook voor het overstappen naar KPN, voordelen bij Telfort worden gehalveerd en overstappen kost € 25,00 ondanks de al bestaande aansluiting  

Wat betreft telefonische klantenservice, verbinding wordt als je het menu volgt inzake internetverbinding gewoon verbroken en krijg je dus niemand aan de lijn, communicatie via forum en Twitter, dit kan toch ook anders. Forumprofiel zal ik nu aanpassen  

Reputatie 8
Badge +18

Als ik jou schoenen stond zou ik e.e.a. rustig afwachten totdat Telfort wordt overgezet naar KPN, dan behoud je de email Telfort adressen en als jezelf overstapt ben je duurder uit bij de KPN en ben je ook je huidige e mail adressen van Telfort kwijt

Reputatie 8
Badge +12

Ik zie de verbrekingen niet terug. Mijn vermoeden is dan ook dat de verbinding tussen modem en Orbi niet helemaal goed is. Als je de Orbi even uit het netwerk haalt, blijven de verbindingen dan verbreken op het modem? 

Wij hebben geen FRITZ!Box als optie om bij je abonnement te nemen. Dit is straks bij KPN mogelijk als je jouw Telfort abonnement omzet naar de Hussel van KPN. Dan kan je die optie kiezen. Je kan er wel voor kiezen om zelf een FRITZ!box te kopen en in te stellen. Dat werkt wel, je kan alleen de vaste lijn daar niet op instellen mocht je die hebben. 

Als je belt en je blijft aan de lijn wanneer de verbinding zou worden verbroken krijg je zeker iemand aan de lijn. 

Reageer