Ethernet uitschakelen Zyxel P-2601HN-F1

• 27 februari 2012
  • 3 reacties
  • 2527 keer bekeken

De topicstart zegt het eigenlijk al: is het mogelijk ethernet uit te schakelen in een Zyxel P-2601HN-F1?

Ik heb op de modempagina al wat rond gekeken maar ik vind alleen de optie om WLAN uit te schakelen en die moet juist actief blijven.

Ik woon namelijk met meerdere mensen in huis en 1 daarvan weigert nog mee te betalen aan het internet. Helaas is zij ook de enige die bedraad internet heeft dus het wachtwoord voor draadloos internet veranderen maakt voor haar niks uit.

Een andere optie is haar MAC adres blokkeren maar deze modem bevat helaas alleen een whitelist en geen blacklist 😶 En dat is niet echt een optie omdat ik dan voortaan bij elk nieuw device de whitelist moet aanpassen.

Heeft iemand een idee voor een workaround via één of ander filter/instelling?

3 reacties

Badge
Als je mac filte alleen de ring aan zet is het dan niet zo dat alleen de mac adressen die op de whitelist staan toe gelaten worden?
Ja klopt. Maar dat is niet echt een optie vanwege de meerdere huisgenoten, aanhang en familie met smartphones e.d.

Bijvoorbeeld: Als er een nieuw device op de wifi moet, moet ik de 'whitelist-only' uitzetten, het nieuwe device verbinden en die vervolgens whitelisten en dan 'whitelist-only' weer aanzetten.

Het gaat mij er puur om dat zij niet meer kan verbinden via haar ethernetkabel. Een instelling daarvoor zou makkelijker zijn dan elke dag de kabel eruit trekken (zij zal de kabel toch terugsteken) of in het meest extreme geval haar kabel doorknippen 😛
Reputatie 8
Badge +16
Het modem in een (afgesloten) kast plaatsen?

Reageer