Eigen modem met internet & bellen abonnement?

• 3 oktober 2012
  • 6 reacties
  • 2493 keer bekeken

Badge
Goedenavond,

Ik heb zojuist Internet Standaard & Bellen besteld. Kan ik bij dit abonnement een eigen modem gebruiken?

Vriendelijk dank voor uw aandacht.

Vriendelijke groet,
Sjaak

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Telfort blokkeert het gebruik van een eigen modem niet... maar waarom zou je een eigen modem willen gebruiken?
Telfort levert Zyxel modems die geoptimaliseerd zijn voor de Telfort abonnementen.
Badge
Telfort blokkeert het gebruik van een eigen modem niet... maar waarom zou je een eigen modem willen gebruiken?
Telfort levert Zyxel modems die geoptimaliseerd zijn voor de Telfort abonnementen.

Goedenavond Franzki, bedankt voor je antwoord. Ik vraag naar de mogelijkheid van een eigen modem na mijn minder goede ervaringen met de KPN "Experiabox" (Thompson), bij een alleen-internet abonnement. Ik vraag me af of ik deze optie ook achter de hand heb bij een combinatieabonnement bij Telfort zoals "Internet Standaard & Bellen". 

Als alles goed werkt, is dat natuurlijk top!

Bedankt,
Sjaak
Reputatie 8
Badge +16
Afhankelijk van je lijntype (ADSL of VDSL) kun je zelf een geschikt modem aanschaffen. Het modem moet dan ook geschikt zijn voor Telfort telefonie (VoIP). Of je kunt een losse VoIP-adapter of VoIP-telefoon aanschaffen.

Mjn ervaring met de Zyxel modems is over het algemeen goed. Wel zijn er op dit forum berichten te lezen van gebruikers bij wie de draadloze verbinding tegenvalt. Maar eventueel zou je in zo'n geval een los draadloos accesspoint kunnen plaatsen.
Badge
Dat is goede info, bedankt, daar kan ik wat mee. Ik was niet bekend met VoIP.

Ik heb  ADSL met een Sweex modemrouter. Staat op zolder, en de WiFi werkt 100% door het hele huis. Ik hoop deze kwaliteit zo te houden. De Experiabox bleef zichzelf resetten en/of uitschakelen, en de Sweex was een verademing. 

Zou je nog iets kunnen zeggen over de plaatsing van de modem in relatie tot de huidige vaste lijn analoge telefoon, zou ik in principe alleen de Zyxel modem kunnen aansluiten op de fysieke plaats van mijn huidige modem, er van uitgaande dat nu alles werkt. De modem staat op zolder, de telefoon beneden.

Bedankt Franzki

Vriendelijke groet,
Sjaak
Reputatie 8
Badge +16
De beste oplossing is om het Telfort modem zo dicht mogelijk bij het isra-punt te plaatsen...

Een modem op zolder *kan* problemen geven... al hangt dat wel af van de kwaliteit van de kabel tussen modem en isra-punt en de aanwezigheid van eventuele storingsbronnen in huis.
Badge
Bedankt, dat is een duidelijk antwoord. Ik had al begrepen dat ik niet de meest gunstige opstelling heb, alhoewel het goed werkt.

Ik ben veel wijzer geworden, bedankt Franzki.

Vriendelijke groet,
Sjaak

Reageer