DVS met extra element

• 25 januari 2013
  • 9 reacties
  • 2322 keer bekeken

Badge
Gisteravond mijn net binnegekregen DVS met extra ontvanger geïnstalleerd. Was wel even wat werk.
Er bleek één stopcontact in de kamer niet koppelbaar te zijn, waarschijnlijk een andere 230 groep. Overgeschakeld naar een andere WCD en direct volle ontvangst (HD kwaliteit). De andere adapter boven in de slaapkamer geplaatst. Geen HD kwaliteit, maar dat kan toch niet op twee TV's. Wel een super goed beeld. 
Tijdens het installeren wel iets vreemds gemerkt. Eén van de adapters was bij de TV niet te matchen. Nog eens gereset en ingeleerd, en nog eens. Met geen mogelijkheid voor elkaar te krijgen. Toen deze adapter in de meterkast geplaatst bij het modem en visa versa..... Perfect.
Lijkt er dus toch wel op dat de ene adapter beter functioneert bij het modem dan de andere, ook al blijkt dat niet uit de gebruikshandleiding. 
Maar goed, beetje proberen, resetten en inleren en vervolgens een perfect resultaat.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Als je lijnsnelheid voldoende is kan er volgens mij wél 2 HD streams geleverd worden.
Badge
@Mark de Goede,

Fijn om te lezen dat het gelukt is de draadloze verbindingset voor de 2e TV-ontvanger werkend te krijgen :)
De snelheid van de verbinding is momenteel 20,5 Mb down en ik kan dus de 2e HD stream voor je aanzetten als je dat wil. Hou er rekening mee dat wanneer er op beide TV's gekeken wordt dat er 16Mb van de snelheid voor TV kijken gereserveerd wordt.

Jelmer
Badge
Hi Jelmer,

Klinkt goed. Stel dat de 2de stream aanstaat en je misschien teveel bandbreedte voor het internet, dan kun je op de tweede ontvanger toch gewoon weer de HD kanalen uitschakelen bij de instellingen. Als dat zo is, is het de moeite waard om het te proberen. Ik hoor het graag van je.

Mark
Badge
@Mark de Goede,

De stream voor HD zal ook als je de HD kanalen uitschakeld wordt er nog steeds 8Mb gereserveerd voor TV. Als de TV-ontvanger uit staat kun je wel van de volledige snelheid gebruik maken. Zal ik de HD kanalen voor de 2e TV aanzetten?

Jelmer
Badge
Hi Jelmer,

Ok, werkt dat op die manier. Schakel de HD kanalen voor de 2e TV maar aan als je wilt. 
Ik probeer het gewoon en bekijk dan wel hou het internet het houdt.
Alvast bedankt voor je actie.

Mark
Badge
@Mark de Goede,

Ik heb de 2e stream voor HD kanalen aangezet. De wijziging zal binnen een dag zijn afgerond.

Jelmer
Badge
@Mark de Goede,

Ik heb de 2e stream voor HD kanalen aangezet. De wijziging zal binnen een dag zijn afgerond.

Jelmer

Merci Jelmer !
Badge
@Jelmer

Modem even opnieuw opgestart en staat op "groen".
Twee TV's op HD en perfect beeld.
En internet is nog steeds snel!

Mark
Badge
@Mark de Goede,

Prettig om te lezen dat beide TV's goed werken! :)

Jelmer

Reageer