draadloos Zyxel P-2601HN-F1 doet het niet meer

• 13 januari 2012
  • 5 reacties
  • 2520 keer bekeken

Hallo,
Had van de week op beide laptops verbindingsproblemen met het draadloos netwerk via de Zyxel P-2601HN-F1. Ons netwerk was zichtbaar in de draadloos netwerk lijst en de signaal sterkte was prima. Heb de modem uiteindelijk uit en aangezet om te kijken of dat hielp. Daarna brandde het 'wireless' lichtje niet meer, en op het knopje ernaast drukken helpt ook niet. Na het aan en uitzetten is ons draadloos netwerk uit de lijst verdwenen.
(Oja, met kabel werkt de modem wel)

What to do??? :?: :?: :?:

Leonie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Badge +7
Hoe lang heeft u op het Wireless knopje gedrukt? Doe dat eens voor 3 seconden, dan moet hij weer inschakelen.

Hugo
lang en kort heb ik allebei geprobeerd....
werkt niet
Badge +1
Je kan het modem eens resetten (met paperclip).
Nadeel is wel dat je je persoonlijke settings opnieuw moet doen.
Standaard instellingen van Telfort blijven oke.
Badge +1
Ik gebruik het modem uitsluitend bedraad. Geeft op den lange duur de minste problemen. Het draadloze gaat via een aparte externe dualband router, waar ik mijn interne netwerk "omheen" gebouwd heb.

Vanmorgen om 03.00 uur (een normaal mens ligt om die tijd in z'n bed) viel internet uit. Alle ledje branden permanent groen. Dat was deze week al eens eerder gebeurd. Het modem even uit; even gewacht; modem weer aangezet en daar was internet weer. Maar nu kreeg ik geen internet meer. Alle ledjes branden permanent groen, behalve het internet ledje brande helemaal niet. De zaak gereset (pinnetje achterop modem minstens 50 sec. ingedrukt houden) maar niets hielp.
Nu heb ik hier van iemand een leenmodem. Exact hetzelfde modem. Dàt is reuze handig. Die aangesloten en floep daar is internet weer. Conclusie? Modem defect is mijn diagnose.

Het defecte modem weer aangesloten. Maar de helpdesk medewerker is hier in eerste instantie niet van te overtuigen dat het modem defect is. Verschillende dingen met behulp van de zeer vriendelijke èn kundige medewerker geprobeerd tot die ook tot de conculusie komt dat het modem defect is. Ik krijg een nieuw modem.

Modem heb ik heel wat jaartje probleemloos gewerkt. Natuurlijk lag de verbinding er wel eens uit, omdat het modem wat in de war was, maar dat heb je ook met mensen die niet helemaal lekker in hun vel zitten. Als je onder het modem kijkt staat daar "Made in China" en die Chinezen fabriceren die modems in grote getale. Ik ga het modem niet opmaken (stuur het wel terug; heb het immers in bruikleen), maar ik heb nu het donkerbruin vermoeden dat er een elco behoorlijk uit z'n voegen is gebarsten. Er worden in de meeste electronica slechte elco's gebruikt die a. te warm worden en b. door de overspanning bezwijken en dus problemen gaan geven. Modems geven niet direct problemen maar na onbepaalde tijd beginnen de problemen.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi GensNet,

Mijn excuses voor deze late reactie.

Mocht het probleem zich nog voordoen, maak je dan een nieuw topic aan? We helpen je met plezier verder!

Dit topic gaat op slot.