Draadloos werkt niet naar behoren.

• 22 maart 2013
  • 4 reacties
  • 2124 keer bekeken

Badge
  • Starter
  • 17 reacties
Ik ben sinds kort klant van Telfort, en het leek mij makkelijk om mijn interactieve tv via de draadloze verbindingsset te ontvangen.
Dit is door een monteur van Guideon prima geinstalleerd .Helaas heb ik er weinig plezier aan beleefd omdat de tv na zeer korte tijd  constant begon  te storen en uitviel.
Na veelvuldig contact met Telfort, en de daarbij behorende tests, resetten en tijdelijk bekabelen, werd mij geadviseerd om de set teug te sturen naar BNS Logistics omdat in mijn geval bekabelen beter zou zijn.Men heeft toen toestemming gegeven aan guideon om te komen bekabelen en dit is inmiddels ook gebeurt.
Let wel, Guideon komt uitsluitend wanneer zij toestemming hebben gekregen van Telfort.Tot mijn stomme  verbazing krijg ik nu bericht van Telfort dat ik mijn set niet kan terugsturen en derhalve mijn geld ook niet terug krijg omdat niet alle testen zijn uitgevoerd.Maar Guideon heeft alles met toestemming al bekabeld.!! Graag hulp want ik weet het niet meer.

4 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Allereerst: Als de monteur je een draadloze set heeft geleverd onder het mom van 'we sluiten niet bekabeld aan' dan heeft hij je onjuist geïnformeerd.

Standaard heb je gewoon de keuze om je ITV bekabeld aan te laten sluiten. Alleen zal een Guidion-monteur geen kabels wegwerken en geen zwaar installatiewerk doen zoals gaten boren, kabels door pvc-leidingen trekken etc. Maar hij hoort minimaal 20 meter kabel, stekkertjes etc bij zich te hebben.

Zeker als de draadloze set in jouw geval niet goed werkt en Telfort dit erkent, heb je in mijn ogen gewoon recht op teruggave van de aanschafprijs.
Badge
Allereerst: Als de monteur je een draadloze set heeft geleverd onder het mom van 'we sluiten niet bekabeld aan' dan heeft hij je onjuist geïnformeerd.

Standaard heb je gewoon de keuze om je ITV bekabeld aan te laten sluiten. Alleen zal een Guidion-monteur geen kabels wegwerken en geen zwaar installatiewerk doen zoals gaten boren, kabels door pvc-leidingen trekken etc. Maar hij hoort minimaal 20 meter kabel, stekkertjes etc bij zich te hebben.

Zeker als de draadloze set in jouw geval niet goed werkt en Telfort dit erkent, heb je in mijn ogen gewoon recht op teruggave van de aanschafprijs.

Nee, ik kon keurig vooraf aangeven of ik het draadloos of bekabeld wilde.
Reputatie 8
Badge +16
Dat laatste was voor mijn niet helemaal duidelijk in het verhaal...

Dan is het in elk geval netjes van Telfort dat ze opnieuw een monteur aansturen om het alsnog bekabeld aan te sluiten.

Over het terugsturen van de draadloze adapters kan Telfort webcare je verder informeren.
Badge
Telefoon van Telfort gehad, en na nog één mislukte test het groene licht gekregen om de draadloze set terug te sturen.
De 85 euro wordt met de volgende factuur verrekend.Opgelost dus.
Dank voor de reacties

Reageer