draadloos signaal versterken met router

• 23 januari 2012
  • 10 reacties
  • 5693 keer bekeken

goedemiddag,
ik heb alles in 1 van telfort en ben hier zeer tevreden over.
alleen haalt het signaal van de zyxel modem niet heel het huis, nu heb ik een sitecom router waarmee ik graag het signaal wil versterken/verlengen.

het zyxel modem staat op de 1ste verdieping en hieruit gaat een kabel van lan poort 4 via het stopcontact naar de begane grond naar de interactieve tv. als ik de kabel uit het stopcontact op de begane grond, en de kabel naar de itv op de lan poorten van me sitecom router aansluit doet de itv het wel, en het internet signaal word verlengt. maar maakt geen verbinding met het internet.

als ik dan in het zyxel modem de kabel die naar beneden gaat van lan poort 4 naar lan poort 1 verplaatst, doet het verlengde signaal het met internet, alleen krijgt de itv geen beeld maar maakt dus wel verbinding.

-klopt het dat de itv het alleen op lan poort 4 van het zyxel modem doet?
-en waarom geeft de sitecom router dan wel signaal maar geen internet door? (en in lan poort 1 wel)

ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is uitgelegd :shock:

10 reacties

Reputatie 8
Badge +19

-klopt het dat de itv het alleen op lan poort 4 van het zyxel modem doet?
-en waarom geeft de sitecom router dan wel signaal maar geen internet door? (en in lan poort 1 wel)

- IPTV werkt inderdaad alleen vanuit LAN-poort 4, deze poort is daarvoor gereserveerd door Telfort.

ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is uitgelegd
Niet echt...
- Heb je de Sitecom router wel goed ingesteld..?
Deze kan je nu beter niet als (extra) router gebruiken maar wel als Access Point.
Om dit te bereiken dien je in de Sitecom DHCP uit te schakelen en uiteraard de juiste beveiligingsgegevens in te vullen (SSID-naam en WPA-key).
Ook moet je de Sitecom een IP-adres geven buiten de range van de lokale IP-adressen van de Zyxel.
Dus bijv. 192.168.1.100
okee ik had al het vermoeden dat lan poort 4 alleen voor itv is.

de sitecom router heb ik wel goed ingesteld, dus DHCP uit enz..
het is dus niet mogelijk om internet en itv door dezelfde stopcontactverbinding te maken?.

dan hoop ik dat het signaal wel te ontvangen is met een usb ontvanger in de laptop
Badge
Itv zit alleen op lan4 en zoals jij het nu wilt doen wil je lan4 die je beneden hebt voor itv ook voor internet gaan gebruiken.
Bij mijn weten gaat dit niet lukken omdat je nu dus alleen het itv signaal naar beneden brengt.
Reden dat de router wel verbinding aan geeft is omdat hij je itv signaal dus als verbinding ziet.
Om het werkende te krijgen zul je ook nog een van de andere lanpoorten naar beneden moeten brengen.

mvg Rob
Reputatie 8
Badge +19

het is dus niet mogelijk om internet en itv door dezelfde stopcontactverbinding te maken?.

Wat bedoel je precies met 'stopcontactverbinding..?
Je hebt het toch niet over de draadloze Devolo's ..?
Waar je de stroom vandaan haalt mag niets uitmaken.
Badge
Denk dat hij het over de devolos heeft.
Hier is het ook wel mee mogelijk maar zul je een extra set moeten hebben voor 1 van de andere lanpoorten en niet ook voor internet vanuit lan 4.
Reputatie 8
Badge +19
Denk dat hij het over de devolos heeft.
Hier is het ook wel mee mogelijk maar zul je een extra set moeten hebben voor 1 van de andere lanpoorten en niet ook voor internet vanuit lan 4.

Precies...

Mijn oplossing zou trouwens gewoon een ethernetkabel zijn van een vrije LAN-poort uit de Zyxel naar LAN-poort 1 van de Sitecom, waarbij de Sitecom dus beneden staat in de buurt van de te gebruiken draadloze ontvangers (laptops e.d)
Ik wil maar zeggen, de oplossing van een Devolo (draadloos) naar de Sitecom (draadloos) geeft volgens mij niet het gewenste resultaat dat patrickvs voor ogen staat, namelijk het flink versterken van het draadloze signaal van de Zyxel...
Enige probleem kan de lange ethernetkabel naar de benedenverdieping zijn...
Badge
een extra draad naar beneden vanaf 1 van de andere poorten was eigenlijk ook wat ik in mijn eerste post bedoelde
Reputatie 8
Badge +19
een extra draad naar beneden vanaf 1 van de andere poorten was eigenlijk ook wat ik in kijn eerste post bedoelde
Dan zou het dus moeten werken als je de Sitecom goed hebt ingesteld.
Schakel in de Sitecom ook andere instellingen uit (zoals NAT en firewall) die de verbinding kunnen belemmeren.
Deze heb je niet nodig omdat de Sitecom toch alleen als zender werkt achter de Zyxel
Badge
Ik denk dat je nu mijn advies en de vraag van topic starter door elkaar haalt. 😎
Reputatie 8
Badge +19
Ik denk dat je nu mijn advies en de vraag van topic starter door elkaar haalt. 8)
Haha, je hebt gelijk, niet goed opgelet... :oops:
Advies blijft staan trouwens... 😉

Reageer