Draadloos netwerk onvindbaar

• 22 oktober 2012
  • 4 reacties
  • 3077 keer bekeken

Heb sinds een maand Telfort als provider. Het draadloze netwerk werkt niet en de naam is uit het lijstje netwerken verdwenen, dus kan verbinding niet herstellen.
What to do?

4 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Je hebt het over WiFi, neem ik aan?

Misschien heb je (per ongeluk) tegen de WiFi toets (blauwe 3-hoekige toets op de rechtervoorkant) op de modem gestoten waardoor WiFi uitgeschakeld is.

Kan je eens kijken of je door nogmaals op die toets te drukken het WiFi signaal weer terugkrijgt?
Je hebt het over WiFi, neem ik aan?

Misschien heb je (per ongeluk) tegen de WiFi toets (blauwe 3-hoekige toets op de rechtervoorkant) op de modem gestoten waardoor WiFi uitgeschakeld is.

Kan je eens kijken of je door nogmaals op die toets te drukken het WiFi signaal weer terugkrijgt?

Die blauwe knop had ik nog niet op gelet.
Hij doet het weer. Dank, maar nu ik toch hierover bezig ben...
Mijn zoon heeft kamer boven op zolder. Omdat met vorige provider (Tele2) draadloos signaal niet goed doorkwam, hebben we internet via lichtnet doorgeseind. 
Maar sinds Telfort installatie werkt internet op zijn kamer niet meer.
Hoe kunnen we dit oplossen?
Reputatie 8
Badge +17
Eerst weer proberen via WiFi, als dat niet lukt, dezelfde manier met het Telfort modem gebruiken als toen met het Tele2 modem.

Dus gele kabel van modem naar 1e kastje, vanaf 2e kastje naar de PC...

tenmiste, ik neem aan dat je die 2 "lichtnetkastjes" nog hebt?
Hoi,
Ik zie dit probleem vaker. Meestal werkt het om de modem een hard reset te geven door de reset knop (achterzijde) voor 20 sec vast te houden.
Hierna gaan alle leds rood/oranje branden en start hij opieuw op. Wees niet bang, alle gegevens worden weer automatisch terug gezet.
Waarschijnlijk doet hij het hierna weer...

Succes!
Paul

Reageer