beantwoord

Draadloos netwerk niet te vinden

• 27 november 2012
  • 6 reacties
  • 2755 keer bekeken

Gisteravond is bij mij het basis pakket geinstalleerd. Helemaal blij natuurlijk , alleen kom ik vandaag achter dat ik mijn eigen netwerk niet eens kan vinden?? Ik heb wel gewoon interactieve tv .. hoe is dit mogelijk en wat kan ik er aan doen om toch mijn eigen netwerk te gebruiken ?

6 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Je bedoeld je WiFi netwerk?

en je hebt een P2812 modem? gebruik dan eens de blauwe knop die rechts-boven op de modem zit...

De WiFi SSID en wachtwoord staan op een sticker op de modem en op het bijgeleverde kaartje...
Je bedoeld je WiFi netwerk?

en je hebt een P2812 modem? gebruik dan eens de blauwe knop die rechts-boven op de modem zit...

De WiFi SSID en wachtwoord staan op een sticker op de modem en op het bijgeleverde kaartje...

Ja maar dat heb ik dus al geprobeert , alles opnieuw ingevoerd maar dan geeft hij aan dat hij niet binnen bereik is ?
Reputatie 8
Badge +18
Zie je het modem niet op meerdere computers of gaat het om 1 computer.
Ben laatst bij iemand geweest waarvan de pc het netwerk ook niet zag en de oorzaak was toen dat het modem stond ingesteld op kanaal 13 en sommige computers die wat ouder zijn kunnen tot kanaal 12 aan en dan houd het op.
Als dat het geval is dan moet je in het modem het uitzendkanaal lager zetten.
Zie je het modem niet op meerdere computers of gaat het om 1 computer.
Ben laatst bij iemand geweest waarvan de pc het netwerk ook niet zag en de oorzaak was toen dat het modem stond ingesteld op kanaal 13 en sommige computers die wat ouder zijn kunnen tot kanaal 12 aan en dan houd het op.
Als dat het geval is dan moet je in het modem het uitzendkanaal lager zetten.

Het gaat om een laptop en natuurlijk mijn telefoon ...en ik heb werkelijk geen idee hoe ik een kanaal anders kan zetten. Ik had juist voor de installatie gekozen zodat ik er zelf geen omkijken naar had. Dus als er iemand is die me kan helpen ?
Reputatie 8
Badge +17
kijk even hier: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/internet-verbinding-traag-29874/index2.html#post308497
kijk even hier: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/internet-verbinding-traag-29874/index2.html#post308497

Dankjewel !!

Reageer