draadloos netwerk

• 21 januari 2013
  • 7 reacties
  • 2520 keer bekeken

Beste mensen van Telfort ik hoop dat jullie mij nu voor eens en voor altijd kunnen helpen.
ik heb via de klanten reactie kunnen regelen dat ik een nieuw devolokastje krijg daar mijn itv het weer niet doet.
de man van klantenreacties zegt dat een bekabeling van de tv de enigste mogelijkheid is om alles probleemloos te laten werken.
Bekabeling is voor mij geen optie daar ik plavuizen en laminaat op de vloer heb liggen.

Waar zijn dan de draadloze kastjes voor? om alleen maar 85.-euro te laten betalen en dan ergens op te bergen?

Ik begin nu toch mijn geduld te verliezen, Telfort heeft mij een produkt geleverd tegen betaling dus mag ik ook verwachten dat e.e.a. goed werkt?????? 
J.B.A.Somers Reageer  close Reageer
Geavanceerd? Reageer          

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wat je kan doen is:

In de meterkast kijken op welke groep de woonkamer staat en dan in de meterkast een extra wandcontactdoos aan (laten) leggen.

Dan weet je zeker dat de draadloze verbinding set op dezelfde groep zit en dan ben je van dit gezeur af.

en eh, ik vermoed dat een groot deel van de problemen met de DVS te maken heeft dat de adapters niet op dezelfde groep zitten. Met de moderne meterkast inhoud met de electronische stroomonderbreker wordt er véél van het signaal van de DVS weggefilterd.
Kees-Jan,

Het enige zou zijn om de devolo aan te sluiten op een stopkontanct van de zelfde groep???
Het maakt toch niet uit of dit in de woonkamer is of in de meterkast?
Ik heb in de kamer stopkontakten welke in 2 groepen zitten.
Volgens het elektriciteitsschema zit de devolo nu, aan de andere kant van de kamer,met een lange kabel, in dezelfde groep als boven waar het modem en de eerste devolo in het stopcontact zit dus........
De devolo beneden doet het niet dus ik denk dat ik moet wachten op de nieuwe welke mij beloofd is.
De man van klantenreactie vertelde mij dat ik de devolo van boven, dus na het modem, om moet ruilen voor de nieuwe maar boven doet de tv het nu dus ik weet niet wat wijsheid is, kan je mij hierin adviseren?

j.B.A.Somers 
Reputatie 8
Badge +17
Als je er zéker van bent dat alledrie de DVS adapters in dezelfde groep zitten én op elkaar afgestemd (met de knopjes volgens de handleiding)
en ééntje doet het nog steeds niet, kan je van uitgaan dat er inderdaad 1 defect is...
Ik heb net nadat ik het bericht naar je heb verzonden de nieuwe devolo ontvangen en boven naast het modem aangesloten en je raadt het al hij doet het niet omdat op het modem poort4 van ethernet niet knippert zodat ik geen signaal heb naar beide tv's dus nu doet niets het meer.
Badge
Hallo JBA,

Dat is vreemd. Begin gewoon even van voor af aan.
A) Sluit een lange UTP kabel aan op poort 4 van het modem naar de TV ontvanger beneden. Werkt de TV?
     Zo ja, modem/router werkt.
     Zo nee, modem/router is kapot.
😎 Laat de lange kabel aan de TV ontvanger zitten. Neem 1 DVS adapter en koppel die aan poort 4 van het modem en steek de adapter in een stopcontact in de meterkast.
C) Kies een WCD in de kamer en plug de tweede adapter in. Verbind de lange UTP kabel met de TV ontvanger. 
D) Resetknopje van de adapter in de meterkast 4 seconden indrukken en loslaten. Knipper, knipper etc........
E) Snel naar de kamer en hetzelfde doen met de tweede adapter in de kamer. Knipper, knipper etc.....
F) Binnen enige tijd moet het "huisje" op de adapters gaan oplichten. Zo niet, dan de adapter in de kamer in een andere WCD plaatsen en alles herhalen net zo lang totdat de huisjes op de adapters oplichten en knipperen. Uiteraard moet er op de TV ook beeld verschijnen. 
G) Als dit gelukt is zal de adapter in de meterkast een groen huisje moeten laten zien. Toont de adapter in de kamer een oranje huisje, dan kun je de adapters omwisselen.  Die van de meterkast in de kamer en visa versa. Het huisje van de adapter in de woonkamer moet ook groen oplichten. Je kunt eventueel ook nog een andere WCD proberen waar je toch nog een betere ontvangst hebt.
H) Als beide adapters groen oplichten pas de derde adapter installeren.

P.S. Mij is opgevallen dat als je ook een stekker voor andere apparatuur in de adapter steekt, de adapter beter werkt. Er loopt dan namelijk een stroom door de leiding waarover het DVS signaal gesuperponeerd wordt. Loopt er geen stroom door de leiding, dan heb je meer last van storingen en reflecties. Pas wel op met dimmers en grote inductieve belastingen. Deze kunnen juist storingen op het lichtnet veroorzaken (fast transients).

Succes
Beste mensen,

Afgelopen dinsdag, 29 januari heb ik op eigen gelegenheid een monteur van een ander bedrijf gevraagd mij te helpen.
Wat schertst mijn verbazing, deze man is een uurtje bezig geweest, heeft wat deolo's verplaatst, andere stopcontacten welke in de buurt van mijn tv. zitten uitgeprobeerd, ik heb beneden en boven Tv zonder storing en alles blijft permanent, tot nu toe werken.
Er is iemand van de helpdesk geweest welke mij, als ik het niet werkende zou krijgen, een monteur zou sturen.
Alleen deze man werd overuled door iemand van de 2e lijn zodat dit verhaal niet is doorgegaan. 
De man van de 2e lijn vertelde mij dat alleen bedraad maar zou kunnen werken doch zie hier het bovenstaande.......
Badge
Beste JBA,

Zei ik toch al, het is geen rocket science. Jammer dat u dat zelf niet even kon doen en de monteur wel.
Maar ok, het is gelukt.

Mark

Reageer