beantwoord

Downloadsnelheid lager sinds nieuwe modem

• 11 november 2019
  • 12 reacties
  • 260 keer bekeken

Hoi Ozzy, wat irritant dat de WiFi niet meer werkte. Je hebt hier al veel contact over gehad. Een nieuw modem is onderweg. Hopelijk werkt de WiFi op deze wel weer. Wij horen dat graag.

Hallo Bart,

De nieuwe modem (zelfde type) werkt zoals de oude, echter sinds ik deze modem heb is de maximale downloadsnelheid lager. Ik zat iets onder het maximaal haalbare (was iets boven de 100 Mbit), maar dat ligt nu rond de 60 Mbit (rechtstreeks aangesloten op de modem). Ik hou het al een tijdje in de gaten, maar het is niet meer veranderd. Kun je hier eens naar kijken? Ik heb het idee dat ik word begrensd op de 60 Mbit.

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 30 november 2019, 14:58

De snelheid lijkt er doorheen geslopen te zijn. Alleen maar extra. Bij glasvezel worden de abonnementssnelheden aangehouden, in jouw geval dus de 50 Mbit/s.

Bij glasvezel krijg je een stabielere verbinding. Gaat zeker goed komen. 

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Ozzy, ik heb meteen even gekeken. Ik zie dat er 110 Mbit/s binnenkomt op het modem. Dus via als je een computer via een kabel aansluit moet je deze snelheid gewoon halen. 

Nu vermoed ik echter dat het de WiFi snelheid is die minder is? Zou je de WiFi check eens willen doorlopen? Wordt de WiFi daar beter van?

Hoi@Ozzy, ik heb meteen even gekeken. Ik zie dat er 110 Mbit/s binnenkomt op het modem. Dus via als je een computer via een kabel aansluit moet je deze snelheid gewoon halen. 

Nu vermoed ik echter dat het de WiFi snelheid is die minder is? Zou je de WiFi check eens willen doorlopen? Wordt de WiFi daar beter van?

Hallo Bart, internet via wifi is hetzelfde (wat redelijkerwijs lager zou zijn dan bekabeld), maar ik bedoelde bekabeld. Die 110 Mbit/s haal ik totaal niet, net iets boven de 60.

Wat ik ook met grote regelmaat merk, zoals net ook is gebeurd, dat als ik mijn pc opstart ik geen verbinding met internet heb. Ik krijg dan de melding “ongeldige ip-adres". Dan moet ik de modem herstarten en dan doet hij het weer. Dit had ik voorheen niet.

Reputatie 8

Om zekerheid te hebben dat het geen kabel-probleem is, test eens met een andere kabel.

Reputatie 8
Badge +12

Een andere kabel proberen is zeker een optie. Ik ben benieuwd. Verder geef je aan dat je vaak moet herstarten. Ik zie zo geen reset terug van het modem. Zou je die eens willen uitvoeren? Dan ontvang ik daarna graag de uitslag van een speedtest die uitgevoerd is met een computer die met een kabel aangesloten is op het modem. 

Ik had al eens een andere kabel gebruikt, maar ik heb het nu weer getest met verschillende kabels (cat.6) rechtstreeks op de modem, zowel voor als na een herstart (vandaag om ca. 09.55 uur), maar dit geeft geen verandering.

Het herstarten is overigens niet altijd dagelijks. Soms gaat het weer even goed.

Reputatie 8
Badge +12

De kabels maken dus geen verschil. Dan zit dat goed. Ik zie echter nog geen reset van het modem terug. Ik ben heel benieuwd wat dit doet met de snelheid. Dit is namelijk wat anders dan een herstart van het modem. Ik hoor dan ook graag van je nadat je de reset hebt uitgevoerd. 

Ik heb vandaag rond 21:18 een reset uitgevoerd. Dit maakt geen enkel verschil.

Reputatie 8
Badge +12

Hoeveel haal je nu precies? Heb je de uitkomst van een speedtest voor mij? Ik zie namelijk dat er nog steeds 110 Mbit/s binnenkomt. Je hebt echter een abonnement tot 50 mbit/s. Dus als je die haalt zit je goed, je gaf ook al aan zo rond de 60 te halen? Als je dan nog meer wilt halen kun je er voor kiezen om Extra snelheid 100/10 Mbit/s aan te zetten via Mijn Telfort.

Je hebt echter een abonnement tot 50 mbit/s.” Huh? Mijn oorspronkelijke abonnement was 40/4, maar door allerlei prijswijzigingen heb ik de maximaal haalbare down- (100+ Mbit) en uploadsnelheid (30 Mbit) gekregen. Ik kan zoveel speedtests uitvoeren die je wilt, maar de (download)snelheid zal op z'n best rond de 63 Mbit liggen.

Maar ik begrijp dus dat Telfort dit eenzijdig heeft aangepast. Dan wordt mij dit geheel duidelijk en ligt het probleem dus niet hier. Ik weet genoeg.

Reputatie 8
Badge +12

Jouw lijn kan inderdaad over de 100 Mbit/s aan. WE zien ook dat dat binnenkomt. Je hebt echter een Internet Standaard abonnement. Standaard is tot 50 Mbit/s. Daar zit je dus al boven, dat is helemaal mooi, je krijgt dus iets meer dan waar je voor betaald. Ik zie geen extra snelheid van 100/10 Mbit/s. Ik heb deze ook niet eerder gezien onder jouw abonnement. 

Kan wel zijn, maar ik heb toch echt een hele tijd de maximaal haalbare down- en uploadsnelheid gehad en dat begon na een flinke verhoging van het tarief (+10%). Maar goed, ik heb sinds kort een glasvezelaansluiting gekregen en vermoedelijk zal het een met het ander te maken hebben.

Telfort gaat mij automatisch overzetten, dus ik ben benieuwd wat het dan gaat worden. Na 3 jaar klant voor mobiele telefonie en 4 jaar klant voor internet is de tijd wellicht aangebroken om weer eens goed rond te kijken.

Reputatie 8
Badge +12

De snelheid lijkt er doorheen geslopen te zijn. Alleen maar extra. Bij glasvezel worden de abonnementssnelheden aangehouden, in jouw geval dus de 50 Mbit/s.

Bij glasvezel krijg je een stabielere verbinding. Gaat zeker goed komen. 

Reageer