beantwoord

Constant wegvallende Wifi - geen verbinding of DNS server niet gevonden

• 18 mei 2018
  • 58 reacties
  • 1558 keer bekeken

Al meer dan een half jaar ondervind ik op twee laptops dat websites niet laden en wegvallen. Dit gebeurt de hele dag door. Telkens krijg ik de melding dat de DNS server niet bereikbaar is of dat er geen verbinding is, maar volgens de laptops is 'gewoon' verbinding met internet.

Volgens mij heb ik alles gedaan om het probleem op te lossen;
1. Windows opnieuw geïnstalleerd
2. nieuwste wlan drivers geïnstalleerd
3. verschillende wifi-kanalen gebruikt (ik zit nog geen meter van het modem af met de laptop)
4. andere DNS-servers gebruikt
5. modem resetten
6. verschillende browsers gebruikt

Echter iedere keer wanneer ik een speedtest uitvoer krijg ik altijd goede resultaten, maar een paar minuten later kan ik dan weer geen website bereiken (Ik zou trouwens een 50/5 abonnement hebben maar de snelheidstest geeft altijd rond de 35/35 aan (wifi))

Na een paar keer op 'opnieuw laden' drukken is er dan ineens weer verbinding. Het begint echter zeer irritant te worden dat dit de dagelijkse gang van zaken is. Welke opties zijn er nog meer om deze 'storing' te verhelpen
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 10 juli 2018, 17:13

Hi Ookmooi,

Je hebt inderdaad gelijk dat het enige wat de monteur kan doen is om te testen met een eigen laptop. Hiermee kan worden bevestigd dat het aan de Windows 10 update ligt. Ik zou graag het probleem voor je weg willen nemen, ik vrees echter dat we maar tot een bepaald punt kunnen ondersteunen. Ik zou je dus adviseren om intern op onderzoek uit te gaan waar dit probleem ligt, via verschillende zoekmachines zijn verschillende tips (bijvoorbeeld bij de Microsoft community) te vinden over de melding die je krijgt met foutcode INET_E_RESOURCE_NOT_FOUND. Je gaf al aan dat je al verschillende drivers hebt geprobeerd, zou er nog een mogelijkheid liggen bij de instellingen van je netwerk? Uiteraard hoor ik graag van je zodat ik en andere forum bezoekers met je mee kunnen denken.
Bekijk reactie

58 reacties

Hoi, heb alles uitgevoerd maar probleem blijft hetzelfde.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Ookmooi,

Op dit moment zie ik dat er een actieve storing is op je adres, dus vermoedelijk heb je op dit moment sowieso problemen met je verbinding. Zie je de mogelijkheid om met een andere laptop (die nog geen Windows 10 heeft) te testen en om te kijken of je daar ook dezelfde foutmelding krijgt? Ik geloof niet dat ik dit al heb gevraagd, maar heb je ook al je internetbrowser opnieuw geïnstalleerd? Ik kan een monteur voor je bestellen die langs kan komen om met een laptop te komen testen, laat het me weten als je die ondersteuning nodig hebt.
Het klopt dat er een algemene storing is, heb dus geen internet en tv. Ik heb geen laptop zonder windows 10 dus dat zal niet gaan.

Ik weet eigenlijk niet wat een monteur hier aan kan/gaat doen. Behalve het met een eigen laptop testen.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Ookmooi,

Je hebt inderdaad gelijk dat het enige wat de monteur kan doen is om te testen met een eigen laptop. Hiermee kan worden bevestigd dat het aan de Windows 10 update ligt. Ik zou graag het probleem voor je weg willen nemen, ik vrees echter dat we maar tot een bepaald punt kunnen ondersteunen. Ik zou je dus adviseren om intern op onderzoek uit te gaan waar dit probleem ligt, via verschillende zoekmachines zijn verschillende tips (bijvoorbeeld bij de Microsoft community) te vinden over de melding die je krijgt met foutcode INET_E_RESOURCE_NOT_FOUND. Je gaf al aan dat je al verschillende drivers hebt geprobeerd, zou er nog een mogelijkheid liggen bij de instellingen van je netwerk? Uiteraard hoor ik graag van je zodat ik en andere forum bezoekers met je mee kunnen denken.
Ik heb verder niets aan het netwerk gewijzigd of aan interne instellingen van de laptops gezeten. Daar ben technisch niet onderlegd voor en heb ook geen speciale apparaten en eisen (in-)gesteld.
Reputatie 3
Badge +4
Dank je wel voor je reactie, @Ookmooi. Ik zou je als laatste tip nog willen meegeven dat je nog een WiFi versterker zou kunnen proberen waarmee je op het kanaal van 5GHz kunt. Misschien dat dit nog een oplossing biedt?
Lijkt mij niet echt een oplossing. Laptop is nog niet zo heel oud. Dat het win10 zou ook niet moeten uitmaken, dan lijkt mij dit ook een groot probleem worden als straks alle met win10 laptops storing onder vinden. Ook kan ik dan niet meer gebruik maken van mijn werklaptop en telefoon omdat die geen 5Ghz ondersteunen.
Reputatie 8
Badge +17
Lijkt mij niet echt een oplossing. Laptop is nog niet zo heel oud. Dat het win10 zou ook niet moeten uitmaken, dan lijkt mij dit ook een groot probleem worden als straks alle met win10 laptops storing onder vinden. Ook kan ik dan niet meer gebruik maken van mijn werklaptop en telefoon omdat die geen 5Ghz ondersteunen. en Wi-Fi versterker heeft én 2,4G én 5G kanalen...
Dus die laptop van het werk doet het dan ook nog...

Reageer