beantwoord

Constant wegvallende Wifi - geen verbinding of DNS server niet gevonden

• 18 mei 2018
  • 58 reacties
  • 1558 keer bekeken

Al meer dan een half jaar ondervind ik op twee laptops dat websites niet laden en wegvallen. Dit gebeurt de hele dag door. Telkens krijg ik de melding dat de DNS server niet bereikbaar is of dat er geen verbinding is, maar volgens de laptops is 'gewoon' verbinding met internet.

Volgens mij heb ik alles gedaan om het probleem op te lossen;
1. Windows opnieuw geïnstalleerd
2. nieuwste wlan drivers geïnstalleerd
3. verschillende wifi-kanalen gebruikt (ik zit nog geen meter van het modem af met de laptop)
4. andere DNS-servers gebruikt
5. modem resetten
6. verschillende browsers gebruikt

Echter iedere keer wanneer ik een speedtest uitvoer krijg ik altijd goede resultaten, maar een paar minuten later kan ik dan weer geen website bereiken (Ik zou trouwens een 50/5 abonnement hebben maar de snelheidstest geeft altijd rond de 35/35 aan (wifi))

Na een paar keer op 'opnieuw laden' drukken is er dan ineens weer verbinding. Het begint echter zeer irritant te worden dat dit de dagelijkse gang van zaken is. Welke opties zijn er nog meer om deze 'storing' te verhelpen
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 10 juli 2018, 17:13

Hi Ookmooi,

Je hebt inderdaad gelijk dat het enige wat de monteur kan doen is om te testen met een eigen laptop. Hiermee kan worden bevestigd dat het aan de Windows 10 update ligt. Ik zou graag het probleem voor je weg willen nemen, ik vrees echter dat we maar tot een bepaald punt kunnen ondersteunen. Ik zou je dus adviseren om intern op onderzoek uit te gaan waar dit probleem ligt, via verschillende zoekmachines zijn verschillende tips (bijvoorbeeld bij de Microsoft community) te vinden over de melding die je krijgt met foutcode INET_E_RESOURCE_NOT_FOUND. Je gaf al aan dat je al verschillende drivers hebt geprobeerd, zou er nog een mogelijkheid liggen bij de instellingen van je netwerk? Uiteraard hoor ik graag van je zodat ik en andere forum bezoekers met je mee kunnen denken.
Bekijk reactie

58 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hi Ookmooi,

Wat een vervelende situatie zeg! Staat je DNS server automatisch ingesteld, of op een specifiek IP-adres? Wanneer het niet op automatisch staat, zou ik je adviseren om dit te proberen.

Heb je ook een bekabelde speedtest gedaan? Wat kwam daaruit? Via wifi is het resultaat van een speedtest altijd heel erg beïnvloed door verschillende factoren. Ik hoor graag wat eruit komt!
Beste,

Alle instellingen staan goed. En zoals gezegd geeft de speedtest goede waarden aan op het moment dat er verbinding is (daarover gaat de vraag ook niet). Het gaat dus niet om de snelheid, maar om constant wegvallende pagina's en het korte tijd niet bereikbaar zijn van pagina's.
Reputatie 3
Badge +4
Dank je wel voor je reactie. Ik ben zelf geen expert op het gebied van DNS servers en ken alleen het topje van de ijsberg. Gelukkig zijn er veel slimmeriken op het forum, waaronder @Kees-Jan en @Babylonia. Hebben jullie nog tips?
Reputatie 8
Badge +17
Heb je een V8 modem?
Ja, die heb ik.
@Rozemarijn - Telfort

Maar kan je ook vertellen dat ik andere snelheden behaal dan in mijn abonnement? Abonnement zou 50/5 zijn maar download is gelijk aan de upload.
Reputatie 8
Badge +17
De upload van een DSL aansluiting is niet ge-capt, dus de hoogst mogelijke upload wordt door de modem gebruikt.

Als je verbindt met WiFi, ook al zit je naast de modem, wordt beinvloed door de WiFi signalen uit de buurt; als er buren zijn die hetzelfde kanaal als jij gebruiken dan kan je daar last van hebben.

Als je tóch zo dicht naast de modem zit, kan je beter een UTP kabel gebruiken om met de modem een verbinding te maken (en dan WiFi uitschakelen!)

Overigens is de WiFi bij de V8 bij sommige exemplaren niet stabiel en geven soms verbindingsproblemen.
Ja goed hier heb ik dus niets aan. De vraag was of nog andere mogelijkheden/oplossingen zijn. Zoals in eerste bericht al aangegeven wat er al is gedaan. Heb weinig aan de al 'bekende standaard' antwoorden.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Ookmooi,

In het systeem zie ik inderdaad dat je een abonnement hebt van 50/50 mbp/s. Ik kan helaas niet exact uitmeten wat je realtime snelheid is. Wanneer je dit wilt onderzoeken, zou je dan een bekabelde speedtest kunnen doen met 1 apparaat? Dan kunnen we dit gaan onderzoeken.

Ik heb nu een nieuw modem voor je besteld. Mogelijk ligt de oorzaak bij het wifi signaal van het huidige modem. Je ontvangt het modem morgen of overmorgen. Zou je willen uitproberen of het probleem zich dan nog voor doet? Ik hoor het graag van je!
Dank voor de reactie. Ik heb het modem ontvangen. In mijn Telfort staat dat ik een 50/5 abonnement zou hebben vandaar. De Wifi snelheid is verder goed zo rond de 35 down en up enkel het wegvallen is irritant. Ga het nieuwe modem installeren en kijken of dit het wegvallen oplost.

Verwachten jullie ook een van de modems weer retour?

http://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/dbe505f0-63ff-11e8-ad9e-8dd21d6ca40e
Reputatie 3
Badge +4
Hi Ookmooi,

Fijn dat je het modem hebt ontvangen, ik hoor graag of dit een oplossing biedt!

Het andere modem kun je terugsturen naar:

Retouren
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Houd me op de hoogte!
Dag,

Ik heb het modem 'proberen' te installeren maar het werkt nog minder dan het huidige modem. Ik heb het modem een keer of 10 moeten resetten om het werkend te krijgen. Daarbij doet enkel de tv en het internet via de kabel. Wifi werkt niet en met geen enkel apparaat in huis kan ik verbinding maken en sommige apparaten is het netwerk niet eens te zien. Op de apparaten waar het netwerk wel te zien is wordt aangegeven dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Het modem geeft aan dat SSID wordt uitgezonden maar werkt dus niet. Ook is de SSID en het wachtwoord zoals achter op het modem staan gewijzigd en komt niet overeen met wat er in het modem zelf staat. het lijkt wel of er een andere sticker overheen is geplakt. Kortom; ik kan met dit modem niet testen of het probleem is opgelost.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Ookmooi,

Wat een ontzettende pech zeg! Ik zie dat mijn collega's afgelopen vrijdag een nieuw modem hebben opgestuurd omdat het modem dat je eerder ontvangen hebt defect lijkt te zijn. Heb je deze al ontvangen en kunnen testen? Ik hoor het graag van je en hoop dat dit nu zo spoedig mogelijk is opgelost!
Bedoel je een tweede modem? Ik heb er tot nu toe eentje ontvangen en weer retour gezonden.
Reputatie 3
Badge +4
Ok, heb je op dit moment een modem aangesloten? Ik heb het nog even doorgenomen met de technische dienst en er lijkt intern iets niet helemaal goed te gaan in het netwerk. Brandt het WiFi lampje wel op het modem dat je nu gebruikt? Ik heb een ticket aangemaakt voor een monteur om langs te komen. Er wordt binnen enkele dagen contact met je gezocht om een afspraak te maken. Wanneer je zelf liever direct wilt bellen kun je Guidion bereiken op telefoonnummer 088 2000 121. Ik hoor graag wat hieruit komt!
Ja, ik heb het modem dat ik al had nu weer aangesloten (het modem dat bij het installatiepakket zat) Alle lampjes die moeten branden zijn actief.
ik heb net contact gehad met Telfort maar het lijkt niet nodig om hier een monteur voor te laten komen. Immers het modem wat is geinstalleerd is het oude modem. Guidion gaf aan dat de monteur alleen zou checken of wifi werkt en dat doet het ook alleen valt is er af en toe geen verbinding. Ook is het modem dus wat vorige week is opgestuurd alweer teruggestuurd. Het is mij dan ook niet precies duidelijk wat er door telfort icm technische dienst is bekeken.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Ookmooi,

De technische dienst heeft aangegeven dat er mogelijk een probleem zit in het interne netwerk. De monteur kan langs komen en ter plekke onderzoeken waar het door komt dat je met verschillende apparaten geen verbinding kunt maken. Hoe staat je DHCP server ingesteld? Zoekt deze automatisch naar IP-adressen? Ik hoor het graag van je!
Ja maar dat is dus niet het probleem. Het modem wat jullie hebben opgestuurd werkte niet en daar kreeg ik dus geen verbinding mee. Deze is alweer retour gestuurd dus heeft het weinig zin om dan een monteur langs te sturen
Reputatie 3
Badge +4
Hi Ookmooi,

Ik zie dat je lijn momenteel online is, gebruik je nu het modem dat we eerst hebben vervangen? Wanneer je nog steeds last hebt van wegvallende pagina's, maar je wel online bent met het modem, wijst dit op iets wat intern niet goed gaat. Ook omdat je alles al hebt geprobeerd, is een monteur langs sturen het handigst omdat we vanaf hier niet mee kunnen kijken naar wat er precies mis gaat. Ik kan dit modem nu nog niet vervangen omdat de oude bestelling van de vervanging nog loopt, ik verwacht dat ik dit over een week wel kan doen. Zodra ik dit heb gedaan, gaan we kijken of er verbetering is. Wanneer dit niet het geval is, zou ik toch adviseren om een afspraak te maken met een monteur. Zeker wanneer dit probleem steeds terug komt. Ik houd de order in de gaten, zodra ik het huidige modem kan vervangen zal ik dit voor je in orde maken!
Hoi, ik heb nog altijd het modem in gebruik dat ik altijd al had. Zoals aangeven heb ik het modem dat ik vorige week ontving weer teruggestuurd omdat het niet werkte. Ik wacht het nieuwe modem af.
Reputatie 3
Badge +4
Net heb ik een nieuw modem verstuurd, @Ookmooi. Wanneer dit weer niet werkt kunnen we het beste alsnog een monteur langs laten komen om te onderzoeken waar dit steeds mis gaat. Houd je me op de hoogte?
Reputatie 3
Badge +4
Hi Ookmooi,

Hoe gaat het op dit moment met je verbinding? Ik hoor het graag van je!
Hoi, ik heb het modem pas net kunnen aansluiten. Deze maakt iig verbinding en werkt ook op al mijn apparaten. Zal dit weekend testen of het een verbetering is ten opzichte van het oude modem.
Nou, in het afgelopen uur heb ik het euvel al meerdere keren weer ervaren; dns server niet beschikbaar etc en na een paar keer refreshen werkt de pagina weer. Nieuwe modem lost het probleem niet op, dus zal wel ergens in de laptop zitten, maar blijft vreemd waar dit dan aan ligt.

Reageer