vraag

Configuratie Netgear DGND3700 modem V1 annex A

• 16 juni 2014
  • 1 reactie
  • 674 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs ben ik verhuis en heb ik een ADSL internet abonnement van Telofrt genomen. Graag zou ik mijn eigen modem willen gebruiken voor een verbinding met Telfort internet ipv de meegeleverde Experiabox, eigen modem is draadloos sneller en ben ik verder heel tevreden over qua configuratie mogelijkheden. Dit is een ADSL modem en nu ben ik erachter gekomen dat ik naar het schijnt een VDSL internet verbinding heb.

In 1e instantie is deze modemrouter niet geschikt/compatible met VDSL, echter ben ik er via google achtergekomen dat dit modem hardwarematig wel geschikt er voor is en dat het met custom firmware wel mogelijk zou zijn, hardwarematig identiek zou zijn aan de 3800B. Ook zou er in een eerdere officiële firmware versie wel de mogelijkheid tot VDSL hebben gezeten, maar heeft men dit met een firmware update verwijderd.

Ik heb er nu een custom rom met succes opgezet, de laatste versie van 29-05-2-2014. Het is een onofficiële versie van de laatste officiële update van Netgear met een paar aanpassingen.

http://www.richud.com/wiki/DGND3700_V1_Transmission_Firmware#Download_Latest_Firmware_DGND3700V1.2FN600

VPI: 0, VCI: 34 protocol: PTM Vlan tag: 34
RFC1483 bridge modus

Ik ben nu op het werk, maar mijn modem kan met o.a. deze instellingen wel ADSL verbinding krijgen en met het internet, lampje ADSL knippert groen bij het verbinden en na enige seconden brandt deze constantt en wordt het internetlampje ook constant groen zoals het zou moeten zijn. Je zou zeggen dat alles het dan zou moeten doen, maar het internet werkt niet.

Wie kan mij de exacte instellingen verstellen van Telfort, kan ik met een normale ADSL modem ook nog verbinding maken met het internet. Of moet dit persee een VDSL modem zijn, nieuwere (snellere) generatie ADSL van wat ik heb gelezen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen/adviseren.

Groeten Hendrik

1 reactie

Reputatie 3
@henrico1981,

Welkom op het Forum,
Indien je op een VDSL lijn zit is een modem wat VDSL ondersteund wel benodigd om het te laten werken. De exacte instellingen voor je modem zijn:
  • Mode: RFC1483 Routed
  • Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation)
  • Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
  • Encapsulation: AAL5 Snap
  • VPI: 0
  • VCI: 34
  • IP-adres en DNS-adres: dynamisch
  • Gebruikersnaam, wachtwoord en hostname moeten NIET ingevuld worden
Mocht je er niet uit komen noteert dan de netwerkinstellingen en neem contact op met de helpdesk van de fabrikant van je modem.
(Bij Linksys-modems is vaak voor de 'Mode' geen optie 'Routed'. Kies hier voor 'Bridged' en het advies is om de 'DHCP' van het modem in te schakelen.)

Ook weet ik niet of de custom ROM welke je gebruikt geschikt is voor VDSL, daarvoor heb ik meer informatie nodig. Lukt het niet met de bovenstaande instellingen wil ik je verzoeken mij een privébericht te sturen met je NAW-gegevens zodat ik kan kijken naar de mogelijkheden van je verbinding.

Yanick

Reageer