beantwoord

chromecast werkt niet

• 9 februari 2015
  • 16 reacties
  • 3788 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb van Telfort een Experia V8 box ontvangen
op deze box werkt mijn chromecast niet, terwijl deze op de ziggo box die hier nog staat wel probleemloos werkt

wat is hier het probleem en hoe los ik het op?
icon

Beste antwoord door reinierdevlaam 11 februari 2015, 23:14

Nu, dit is vreemd...Ik wilde dit toch eens nakijken want het klonk weel logisch omdat de dongle blijkbaar geen verbinding kon maken met de wifi en ook de PC geen verbinding had met internet via wifi
ik had wel eens een scan gedaan op mac adressen maar de filtering niet aangezet. Daarnaast had ik dit probleem al voordat ik de scan had gedaan.

Dus ik deed weer een scan op mac adressen en er kwamen wat mac adressenbij. Daarna zette ik mac filtering aan en daarna weer uit.
Nu heb ik én internet verbinding op mijn wifi én kan ik bij de chromecast

dank voor de hulp
helemaal verklaren kan ik het nog niet maar ik ben geholpen
Bekijk reactie

16 reacties

Badge +2
Dat is op basis van bovenstaande info niet 123 vast te stellen. Wat heb je al precies gedaan, en waar loop je precies tegenaan?
Badge +2
Dat is op basis van bovenstaande info niet 123 vast te stellen. Wat heb je al precies gedaan, en waar loop je precies tegenaan?
Reputatie 1
nog niets eigenlijk, box aangesloten verbinding gemaakt met het netwerk en de chromecast.
Maar zodra ik ga streamen valt de verbinding weg
Badge +1
Ik vermoed dat je wifi signaal niet sterk genoeg is voor een goede verbinding met je chromecast.
Probeer eens een ander wifi kanaal.
Via het programma inSSIDer op je pc of wifi analyser op een android telefoon moet je eerst kijken welk wifi kanaal het minst druk is.
Reputatie 1
Nee dat kan het niet zijn, de chromecast staat 50cm van de router.
Ik heb in een andere draad een aantal instellingen gevonden

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/chromecast-43740

zet
- upnp (IGD) aan (multicasting)
- zet QoS aan
- wifi wmm QoS aan (niet echt nodig maar kan helpen met bandbreedte in algemeen)
- igmp (proxy) snooping uit
- zet USB fileserver uit

maar dat helpt niet
Advies van de telfort hekpdesk: koop maar een ander modem...onvoorstelbaar
Reputatie 1
wat er gebeurt is, de cast app vind de chromecast, gaat deze instellen, ik laat het wachtwoord voor het netwerk ophalen, dan gaat de app de cast instellen maar daarna kan de app geen verbinding maken via het netwerk
Badge +1
Als je buurman op hetzelfde kanaal zit en kan deze storen op jouw wifi.
Ook al staat je modem en chromecast vlak langs elkaar.

Wat bedoel je met "wachtwoord voor het netwerk ophalen"?
Dat moet je toch ingeven bij de Chromecast instellingen.
Reputatie 1
nee, ik heb al een ander kanaal geprobeerd

de chromecast app kan de key van het netwerk zelf ophalen, dat hoef je dus niet in te geven

hij maakt in 1e instantie ook verbinding. de PC maakt verbinding met de experia box, daarna met de cast om deze in te stellen en daarna komt hij er niet meer bij om de een of andere reden. Met het ziggo modem werkt alles probleemloos maar dat moet binnenkort retour
Badge +1
Ik heb hetzelfde modem als jij en ook een chromecast.
Je bedoeld dat je gebruik maakt van wps?
Stel het eens handmatig allemaal in en probeer het dan nog eens.
Reputatie 1
mmm, ik ben verder aan het kijken. De chromecast blijft hangen in het verbinding maken, na enige tijd krijg ik de melding
"kan netwerk niet vinden". Naam van het netwerk is toch echt goed
Reputatie 1
een paar rare dingen. Ik heb zowel mijn wifi aan staan als een ethernet verbinding tussen pc en box (wifi is alleen voor chromecast eigenlijk). Als ik ethernet weg haal heb ik het probleem nog steeds.
Maar met alleen wifi kan ik niet op internet en krijg ik geen access tot de box (192.168.2.254) hoewel ik wel verbinding kan maken met de wifi. Als ik verbinding maak met ethernet allemaal wel.

Ik heb mijn SSID al een andere naam gegeven (omdat die hetzelfde was als de fixed verbinding), maar dat maakt geen verschil
Badge +1
Heb je mac adres beveiliging aangezet in je modem?
Indien je dat gedaan hebt moet je wel de mac adressen toevoegen van de apparatuur die je wel toegang geeft (tot modem en internet).
Reputatie 1
nee, die staat niet aan...
en dat verklaart niet waarom ik via ethernet wel internet verbinding heb en via wifi niet
Badge +1
Nee daar heb je gelijk in.
Gebruik je je wifi verbinding ook voor je mobiel / laptop en zo?
Werkt dat wel allemaal goed?
Reputatie 1
Nu, dit is vreemd...Ik wilde dit toch eens nakijken want het klonk weel logisch omdat de dongle blijkbaar geen verbinding kon maken met de wifi en ook de PC geen verbinding had met internet via wifi
ik had wel eens een scan gedaan op mac adressen maar de filtering niet aangezet. Daarnaast had ik dit probleem al voordat ik de scan had gedaan.

Dus ik deed weer een scan op mac adressen en er kwamen wat mac adressenbij. Daarna zette ik mac filtering aan en daarna weer uit.
Nu heb ik én internet verbinding op mijn wifi én kan ik bij de chromecast

dank voor de hulp
helemaal verklaren kan ik het nog niet maar ik ben geholpen
Badge +1
Fijn om te lezen.
Het zou kunnen dat je een bugje hebt ontdekt :)
Misschien is het een goed idee om de volgende keer het modem eens te resetten voor een verse start.

Reageer