beantwoord

Boven slecht internet

• 27 mei 2019
  • 8 reacties
  • 185 keer bekeken

Hallo telefort medewerker,

Hallo, ik wil graag een vraag stellen over intetnet, ik ben vaak boven maar de router is beneden en hier is slecht internet dan. Ik zou wel een wifiversterker kunnen kopen maar er staat dat je met draad moet toevoegen maar dat kan niet als ik boven ben. Of is het zonder draad verbonden?

Alvast dankjewel voor antwoord.

Groetjes,
Michal Kolasa

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 27 mei 2019, 15:07

Hallo @Michal Kolasa, welkom op het Telfort forum. Als je boven een mindere verbinding ervaart is dat erg lastig natuurlijk. Een versterker kan dat oplossen, het beste is om die dan met een kabel aan te sluiten. De Experia WiFi kan het WiFi netwerk uitbreiden door een extra zendstation toe te voegen aan je netwerk. Deze kan inderdaad niet zonder draad verbonden worden. Er zijn wel andere versterkers op de markt (die verkopen wij zelf niet) die draadloos verbonden kunnen worden, die pakken het draadloze signaal op en sturen die verder door. In de situatie zoals jij beschrijft zal een draadloze versterker het al zwakkere signaal oppakken en verder doorsturen. Het bereik van het WiFi netwerk zal daardoor groter worden, maar de snelheid van het internet wordt daardoor niet versterkt.

Als je boven ook interactieve TV van ons hebt, is het ook mogelijk om een Experia WiFi voor de tv-ontvanger aan te sluiten. De kabel kan dan via de Experia WiFi naar de tv-ontvanger gaan. Op die manier is het apparaat voor de WiFi aangesloten en kan je nog steeds via de tv-ontvanger blijven kijken.
De powerline die Galdor noemt is inderdaad ook een mooi alternatief, daarmee kan je een versterker of Experia WiFi via de kabel aansluiten zodat je een zo sterk mogelijk WiFi signaal hebt boven.
Bekijk reactie

8 reacties

Voor een verbinding zonder draad waarbij je wifi op de boven verdieping kan krijgen zal je bijvoorbeeld een powerline met wifi optie kunnen aanschaffen. Deze maken van het stroomnet gebruik.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Michal Kolasa, welkom op het Telfort forum. Als je boven een mindere verbinding ervaart is dat erg lastig natuurlijk. Een versterker kan dat oplossen, het beste is om die dan met een kabel aan te sluiten. De Experia WiFi kan het WiFi netwerk uitbreiden door een extra zendstation toe te voegen aan je netwerk. Deze kan inderdaad niet zonder draad verbonden worden. Er zijn wel andere versterkers op de markt (die verkopen wij zelf niet) die draadloos verbonden kunnen worden, die pakken het draadloze signaal op en sturen die verder door. In de situatie zoals jij beschrijft zal een draadloze versterker het al zwakkere signaal oppakken en verder doorsturen. Het bereik van het WiFi netwerk zal daardoor groter worden, maar de snelheid van het internet wordt daardoor niet versterkt.

Als je boven ook interactieve TV van ons hebt, is het ook mogelijk om een Experia WiFi voor de tv-ontvanger aan te sluiten. De kabel kan dan via de Experia WiFi naar de tv-ontvanger gaan. Op die manier is het apparaat voor de WiFi aangesloten en kan je nog steeds via de tv-ontvanger blijven kijken.
De powerline die Galdor noemt is inderdaad ook een mooi alternatief, daarmee kan je een versterker of Experia WiFi via de kabel aansluiten zodat je een zo sterk mogelijk WiFi signaal hebt boven.
Reputatie 8
De Experia WiFi kan het WiFi netwerk uitbreiden door een extra zendstation toe te voegen aan je netwerk.
Dat "uitbreiden" is er met een Expeia WiFi niet bij. Alleen "verplaatsen", van onder naar boven omdat de WiFi van de hoofdrouter daarbij wordt uitgeschakeld.

Of is die functionaliteit door KPN inmiddels aangepast door nieuwe firmware??
Met een rode opvallende waarschuwing < HIER > lijkt het me nog steeds hetzelfde.
Reputatie 8
Badge +11
Bij de V10a wordt het echt uitgebreid, omdat die hardwarematig vergelijkbaar is met de Experia WiFi. Bij eerdere modellen Experia Box wordt de WiFi standaard uitgezet in de modem inderdaad, maar via het modem zelf kan die daarna wel weer aangezet worden om het alsnog uit te breiden.
Reputatie 8
OK, goed om te weten dat het met een V10A wel wordt uitgebreid.

Dat bij de andere modem/router modellen de WiFi weer aangezet zou kunnen worden, is door gebruikers die dat hebben geprobeerd altijd tegengesproken. Die kregen dat niet voor elkaar.
OK, goed om te weten dat het met een V10A wel wordt uitgebreid.

Dat bij de andere modem/router modellen de WiFi weer aangezet zou kunnen worden, is door gebruikers die dat hebben geprobeerd altijd tegengesproken. Die kregen dat niet voor elkaar.

Ik kan bevestigen dat dit wel lukt met de v10 maar dan moet je hierna niks meer loskoppelen. Plus de functionaliteit voor zover dit wel of niet werkt verlies je. Daarmee doel ik specifiek op de band steering.

Om diverse redenen zal ik de ExperiaWifi nog niet aanbevelen. Dan kan je beter iets meer uitgeven.
Reputatie 8
Badge +7
Ook ik kan bevestigen dat het wel lukt met de V10 door bandsteering en fastroaming uit te schakelen, ik heb het werkend gekregen en sluit me verder aan bij de reactie van @Galdor68 .
Reputatie 8
In ieder geval met "een berg" moeilijk gedoe om het voor elkaar te krijgen.
Alleen de "doorzetters" lukt het dan. Niet echt gebruiksvriendelijk.

Reageer