Bereik wifi

Badge
Ik heb een vraag, ik heb een glasvezel aansluiting op mijn router, tevens een met draad verbonden versterker.
Beide op twee verschillende plaatsen verdeeld in de kamer.
Met de snelheid test haal ik de snelheid, allemaal geen probleem
Watdan wel? Ikheb op de meest vervelende momenten ineens geen bereik, elke keer valt WiFi dan weg.
Kan u mij adviseren wat ik hier aan kan doen?
I zie u antwoordt met belangstelling tegemoet.

J.P.Post

10 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Je kan eens kijken of een ander wifikanaal het probleem oplost...

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-kanaal-veranderen.htm
Reputatie 8
Badge +18
Je kan kijken of je op een gunstig kanaal zit.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/de-wifi-check.htm?cid=redirect:www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi.htm

Ook kan het een stoorzender zijn die je wifi verstoort.
Is het steeds op dezelfde tijden?
Gaat er iets aan in huis op het moment dat de wifi wegvalt?

Je internet blijft wel in stand?
Geen uitvallende ledjes op je modem op het moment dat de wifi wegvalt?
Reputatie 3
Badge +8
Hi Jan,

Dat is natuurlijk niet zo mooi 😞 Heb je de WiFi tips die op de website staan ook al een keer doorgenomen? Ook vraag ik me af of de tips van Enterprise en Nelly Jacoba hebben geholpen. Maak je gebruik van het 2.4 GHz of 5GHz kanaal via je versterker? Wanneer je gebruik maakt van het 2.4 GHz kanaal, zou je op 5 GHz mogelijk minder problemen ondervinden. Wat voor versterker heb je in gebruik? Dan kunnen we met je meedenken hoe je dit kunt aanpassen. Ik hoor het graag van je!
Badge
Allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken voor de reacties, super dat er zo meegedacht wordt.
Wat de vragen betreft, ik heb een router van sitecom en een versterker ook gekocht bij Telfort.
De versterker heb ik bedraad aangesloten, dit op advies om goed bereik te hebben.
De andere vragen, sorry ik weet dat niet en heb er onvoldoende kennis van. Hoor inmiddels hoor ik bij de gepensioneerde groep en ben er daarom minder in thuis. Dus vandaar eigenlijk een volgende vraag. Is het mogelijk dat een deskundige hier naar kan kijken en zo ja is er enig idee wat dit zou kosten. Ik vrees dat ik ondanks de goede adviezen hier gewoon niet uit ga komen. Ik hoor graag
Dan heb je een ouder glasvezel abonnement. De sitecom heeft alleen 2,4 ghz wifi signaal.
Wordt er alleen wifi gebruikt of valt het totale internet weg?
Als het signaal zowel op de versterker als via de Sitecom wegvalt dan kan het nog zijn dat deze aan vervanging toe is.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Jan,

Er is een mogelijkheid om een WiFi monteur in te schakelen, maar ik ga liever eerst kijken waar de oorzaak ligt van dit probleem. Zoals Galdor ook al vroeg, zou ik ook willen weten of je verbinding ook bekabeld weg valt? Wanneer je verbinding ook bekabeld kuren vertoont zal de oorzaak ergens anders liggen. Ik zie dat er vorig jaar een nieuwe router jouw kant op is gestuurd. Valt je modem ook uit, of branden de lichtjes wanneer je WiFi weg valt? Ik begrijp uit je verhaal dat je dichtbij de router geen problemen hebt, klopt dat?

Wanneer je een afspraak wilt maken met de WiFi monteur, kan dat via de website. De kosten hiervoor zijn 50 euro, exclusief materiaal (bijvoorbeeld kabels of een andere versterker). De WiFi monteur komt dan langs om je WiFi optimaal in te stellen.

Ik hoor graag van je!
Badge
Bekabelt valt hij niet wel, het geld alleen maar voor de WiFi met mijn iPad. Klopt vorigjaar nieuwe router en daar na ook nog een bekabelde versterker geïnstalleerd. Vandaar dat ik ook meer verwachting van WiFi heb. Modem valt niet uit. Ja dicht bij geeft veel minder problemen.
Sorry voor de laten reactie ik was even druk. Hopenlijk kan je wat met mijn informatie.

Hrgr Jan Post
Reputatie 3
Badge +8
Hi @Jan Post,

Dank je wel voor je reactie. Maak je ook gebruik van andere apparaten via WiFi? Ik ben namelijk benieuwd hoe het signaal is op andere apparaten. Uit welke serie is je iPad? Heb je de WiFi versterker en de router ook al een keer verplaatst? Wanneer het bereik weg valt lijkt dit te maken te hebben met het signaal dat niet toereikend is. Er zijn veel storingsbronnen die invloed op het signaal hebben. Wanneer er een WiFi-monteur langs komt kan hier ook naar gekeken worden, maar het beste kun je even alle tips die op onze website te vinden zijn doornemen. Hiermee kun je al een heel eind komen. Laat je weten of je hier iets aan hebt?
Reputatie 8
Badge +18
Heb je de nieuwste updates op je Ipad?
https://forum.telfort.nl/internet-267/opgelost-iphone-maakt-geen-goede-verbinding-met-v8-76544
Reputatie 8
Badge +17
Omdat de versterker niet zover van de sitecom afstaat denk.ik dat je Wifi wat aan het jojo en is, omdat er steeds naar het sterkste Wifi kanaal wordt geswitcht.
Branden beide lampjes blauw op je Wifi versterker

Reageer